[XX-92]Galant E3xA i starsze - POMIAR KOMPRESJI ,proba olejowa, cos nie tak://///
Anonymous - 27-02-2009, 13:02 Temat postu: POMIAR KOMPRESJI ,proba olejowa, cos nie tak:///// dzis zrobilem probe olejowa, najpierw zrobilem pomiar cisnienia bez oleju i wyszlo:
1; 238PSI 16,2 BAR
2; 225PSI 15,5 BAR
3; 222PSI 15,3 BAR
4; 221PSI 15,1 BAR
umnie w tym silniku norma to 220 PSI , po 92 roku
Standard value:
<Non-Turbo>
Up to 1991: 1,350 kPa (192 psi) [250- 400 rpml
From 1992: 1,550 kPa (220 psi) [250-400 rpm]
<Turbo> 1 ,150 kPa (164 psi) [250- 400 rpml
Limit:
<Non-Turbo>
up to 1991: 960 kPa (137 psi) [250- 400 rpml
From 1992: 1 ,120 kPa (159 psi) [250- 400 rpm
silnik 2.0 dohc 16v 4g63
galant gti model E39a
przy probie olejowej wszytkie pokazaly w granicach 20bar 1 cylinder nawet poza skala
wpuszczalem po 10ml oleju 80w90
pozatym spala jakis litr na 2000tys valvoline 10w40 max life
był zagazowany okolo 8lat gaz 1G
WIEC WPYTANIE COS ZLE ZROBILEM CZY CO JEST NIETAK???????
Maretzky85 - 27-02-2009, 14:40
Czyli bez oleju masz w normie a z olejem powyżej normy ?
Nie wiem co miałoby być źle ?
Po co robiłeś pomiar ciśnienia sprężania ?
Jeśli chodzi o ubytek oleju to albo uszczelniacze zaworowe albo gdzieś najzwyczajniej w świecie wycieka
Anonymous - 27-02-2009, 17:32
sprawdzałem tak poprostu jaka jest kompresja, tylko niewiem czemu tak dozo nabilo na oleju uszczelnaicze byly wymienione tyle ze z JC :////// za puzno sie dowiedzialem ze to badziew przed wymiana uszczelniaczy to palil olej jak smok, teraz owiele lepiej ale i tak dozo pali oleju
mitsu_pl - 27-02-2009, 19:15
Na moje oko to pierścienie olejowe mogą być już zużyte... Jak nie zgarnia dobrze olejku z cylindra to się przedostaje do komory spalania, albo też masz jakiś wyciek jak mówił mój przedmówca. Sprawdź uszczelniacz na wale od strony skrzyni... tam się najżadziej zagląda... I jeszcze jedno, nie kopci ci ani troche na zimno/ciepło ?
docencik87 - 27-02-2009, 21:34
Obstawiam uszczelniacze. Te JC to mogą sobie jeździć. Przez 10kkm, później można już je wywalić
Krzyzak - 27-02-2009, 21:57
uszczelniacze do sprezania??? - nie komentuje
jak dla mnie to pierscienie uszczelniaja sie olejem, bo sa zuzyte i stad tak wysokie wartosci
inna sprawa, ze uszczelniacze JC sa naprawde badziewne
Maretzky85 - 28-02-2009, 00:42
Krzyzak, bez oleju wartości są poprawne, więc można wnioskować, że nie są zużyte.
Jak wlejesz tak gęsty olej do jakiegokolwiek silnika ze sprawnymi zaworami to dużo podskoczy kompresja - przynajmniej tak mi się wydaje.
Anonymous - 28-02-2009, 01:31
kolega tym olejem zmniejszył sobie komore spalania o 10ml to i tyle mu pokazało, skoro bez oleju cisnienie było dobre to napewno tedy olej ni znika
Bartek - 28-02-2009, 10:39
Pomiar kompresji pomaga ustalić problemy z pierścieniami uszczelniającymi - pierścieni zgarniających może nie być wogóle, a kompresja wyjdzie OK.....
Anonymous - 28-02-2009, 10:50
...wiec tak z rury nie idzie niebieski dym co do piescieni to wyciagalem z 4 cylindra tłok i pomierzylem na zamkach bylo w normie
Anonymous - 28-02-2009, 11:06
jak ci rano nie rzuca dymkiem z rury przy odpalaniu to szukaj gdzies wycieku na uszczelkach i uszczelniaczach wałów i wałków, jak tam tez sucho to mozesz miec np pęknieta głowice. Na innych olejach próbowales?
mitsu_pl - 28-02-2009, 14:31
jeszcze jedna sprawa, czy samochód jeździ po trasach czy tylko po mieście śmiga? Spotkałem się też z takim przypadkiem, że jak silnik jest nie dogrzany to bierze olej, jak koleś zaczoł robić trasy, tak odrazu zużycie oleju spadło do minimum (z 2l na 10.000km do 0,5l). Skoro u Ciebie wszytkie pierścienie łacznie z olejowym są dobre, to pozostają tylko uszczelniacze. Oprócz wału i wałków, zostają jeszcze wałki balansu. Nie pamiętam czy są tam wymienne uszczelniacze, ale jak masz to na wierzchu to zerknij.
krzysius - 28-02-2009, 14:54
czytam te posty i mam wrazenie ze jeden jest mądrzejszy od drugiego ,jeden forumowicz pisze na temat .Kolega sprawdzał już zuzycie na innym oleju z tego co mi wiadomo to CASTROL nie jest taki dobry sprubuj np.MOBIL .Jeśli robiłes pomiar na pierscieniach i jest ok to ja mam pytanie czy czasem nie masz owalnych tuleji cylindra???? temat moge rozwinąćale na PW .POZDRO
Anonymous - 28-02-2009, 15:08
... niechodzi dlamnie czemu olej pali tylko dlaczego wyszlo okolo 20 bar na probie olejowej bo rozumiem zeby przy pomiarze kompresji wyszlo by powiedzmy po 12 bar (czyli sporo odbiega od normy)a na oleju po 15 bar
a nie 15 barow to jest norma, a po wlaniu oleju po 20 bar
co do jazdy to jest dogrzany jezdze mniej wiecej po 150km dziennnie sa nowe uszczelki ,od strony rozrzadu Elringa uszczelniacze wszytkie oprucz walu tam jest Takoma głowica byla regenerowana (spradwdzenie szczelnosci zawory prowadnice itp)teraz z tym ze uszczelniacze badziewne zalozylem JC chcialem elringa ale za puzno było po(JC 6zł Elring 9zł za sztuke) ale mysle ze zrobie to sam we wlasnym zakresie tylko troche zabawy bo walki trzeba sciagac i rozrzad ale to jak cieplej sie zrobi dodam ze owalnosci tuleji niesprawdzalem niemiałem czym akurat wtedy wiec niemierzylem....
ps. a o tej probie olejowej to przeczytalem na forum eclipse SamaeL pisał jak to zrobic
Owczar - 28-02-2009, 15:43
To przecież normalne zjawisko. Wlewając olej zmieniasz diametralnie warunki panujące pomiędzy pierścieniem, a cylindrem. To, że sprawdza się na sucho i na mokro wynika z tego, że wtedy można ustalić przyczynę spadku kompresji, a konkretnie czy mamy problem z pierścieniami uszczelniającymi czy zaworami. Gdyby po zalaniu olejem wyniki się nie zmieniły, wynikałoby z tego, że górna granica jest ograniczona przez sprawność zaworów. Z tej próby możesz stwierdzić, że zawory-głowica ok i pirścienie uszczelniające też.
Tym testem nie sprawdzisz ani uszczelniaczy, ani pierścieni olejowych. Zdarza się, że kompresja jest aż za dobra, a to dlatego, że pierścienie olejowe zupełnie nie zbierają i dzięki temu pierścienie uszczelniające chodzą po powierzchni na której jest więcej oleju niż powinno.
|
|
|