 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
POMIAR KOMPRESJI ,proba olejowa, cos nie tak:///// |
Autor |
Wiadomość |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2009, 13:02 POMIAR KOMPRESJI ,proba olejowa, cos nie tak://///
|
|
|
dzis zrobilem probe olejowa, najpierw zrobilem pomiar cisnienia bez oleju i wyszlo:
1; 238PSI 16,2 BAR
2; 225PSI 15,5 BAR
3; 222PSI 15,3 BAR
4; 221PSI 15,1 BAR
umnie w tym silniku norma to 220 PSI , po 92 roku
Standard value:
<Non-Turbo>
Up to 1991: 1,350 kPa (192 psi) [250- 400 rpml
From 1992: 1,550 kPa (220 psi) [250-400 rpm]
<Turbo> 1 ,150 kPa (164 psi) [250- 400 rpml
Limit:
<Non-Turbo>
up to 1991: 960 kPa (137 psi) [250- 400 rpml
From 1992: 1 ,120 kPa (159 psi) [250- 400 rpm
silnik 2.0 dohc 16v 4g63
galant gti model E39a
przy probie olejowej wszytkie pokazaly w granicach 20bar 1 cylinder nawet poza skala
wpuszczalem po 10ml oleju 80w90
pozatym spala jakis litr na 2000tys valvoline 10w40 max life
był zagazowany okolo 8lat gaz 1G
WIEC WPYTANIE COS ZLE ZROBILEM CZY CO JEST NIETAK??????? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-02-2009, 14:40
|
|
|
Czyli bez oleju masz w normie a z olejem powyżej normy ?
Nie wiem co miałoby być źle ?
Po co robiłeś pomiar ciśnienia sprężania ?
Jeśli chodzi o ubytek oleju to albo uszczelniacze zaworowe albo gdzieś najzwyczajniej w świecie wycieka |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2009, 17:32
|
|
|
sprawdzałem tak poprostu jaka jest kompresja, tylko niewiem czemu tak dozo nabilo na oleju uszczelnaicze byly wymienione tyle ze z JC :////// za puzno sie dowiedzialem ze to badziew przed wymiana uszczelniaczy to palil olej jak smok, teraz owiele lepiej ale i tak dozo pali oleju |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 27-02-2009, 19:15
|
|
|
Na moje oko to pierścienie olejowe mogą być już zużyte... Jak nie zgarnia dobrze olejku z cylindra to się przedostaje do komory spalania, albo też masz jakiś wyciek jak mówił mój przedmówca. Sprawdź uszczelniacz na wale od strony skrzyni... tam się najżadziej zagląda... I jeszcze jedno, nie kopci ci ani troche na zimno/ciepło ? |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-02-2009, 21:34
|
|
|
Obstawiam uszczelniacze. Te JC to mogą sobie jeździć. Przez 10kkm, później można już je wywalić |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-02-2009, 21:57
|
|
|
uszczelniacze do sprezania??? - nie komentuje
jak dla mnie to pierscienie uszczelniaja sie olejem, bo sa zuzyte i stad tak wysokie wartosci
inna sprawa, ze uszczelniacze JC sa naprawde badziewne |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-02-2009, 00:42
|
|
|
Krzyzak, bez oleju wartości są poprawne, więc można wnioskować, że nie są zużyte.
Jak wlejesz tak gęsty olej do jakiegokolwiek silnika ze sprawnymi zaworami to dużo podskoczy kompresja - przynajmniej tak mi się wydaje. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 01:31
|
|
|
kolega tym olejem zmniejszył sobie komore spalania o 10ml to i tyle mu pokazało, skoro bez oleju cisnienie było dobre to napewno tedy olej ni znika |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-02-2009, 10:39
|
|
|
Pomiar kompresji pomaga ustalić problemy z pierścieniami uszczelniającymi - pierścieni zgarniających może nie być wogóle, a kompresja wyjdzie OK..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 10:50
|
|
|
...wiec tak z rury nie idzie niebieski dym co do piescieni to wyciagalem z 4 cylindra tłok i pomierzylem na zamkach bylo w normie |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 11:06
|
|
|
jak ci rano nie rzuca dymkiem z rury przy odpalaniu to szukaj gdzies wycieku na uszczelkach i uszczelniaczach wałów i wałków, jak tam tez sucho to mozesz miec np pęknieta głowice. Na innych olejach próbowales? |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 28-02-2009, 14:31
|
|
|
jeszcze jedna sprawa, czy samochód jeździ po trasach czy tylko po mieście śmiga? Spotkałem się też z takim przypadkiem, że jak silnik jest nie dogrzany to bierze olej, jak koleś zaczoł robić trasy, tak odrazu zużycie oleju spadło do minimum (z 2l na 10.000km do 0,5l). Skoro u Ciebie wszytkie pierścienie łacznie z olejowym są dobre, to pozostają tylko uszczelniacze. Oprócz wału i wałków, zostają jeszcze wałki balansu. Nie pamiętam czy są tam wymienne uszczelniacze, ale jak masz to na wierzchu to zerknij. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 28-02-2009, 14:54
|
|
|
czytam te posty i mam wrazenie ze jeden jest mądrzejszy od drugiego ,jeden forumowicz pisze na temat .Kolega sprawdzał już zuzycie na innym oleju z tego co mi wiadomo to CASTROL nie jest taki dobry sprubuj np.MOBIL .Jeśli robiłes pomiar na pierscieniach i jest ok to ja mam pytanie czy czasem nie masz owalnych tuleji cylindra???? temat moge rozwinąćale na PW .POZDRO |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 15:08
|
|
|
... niechodzi dlamnie czemu olej pali tylko dlaczego wyszlo okolo 20 bar na probie olejowej bo rozumiem zeby przy pomiarze kompresji wyszlo by powiedzmy po 12 bar (czyli sporo odbiega od normy)a na oleju po 15 bar
a nie 15 barow to jest norma, a po wlaniu oleju po 20 bar
co do jazdy to jest dogrzany jezdze mniej wiecej po 150km dziennnie sa nowe uszczelki ,od strony rozrzadu Elringa uszczelniacze wszytkie oprucz walu tam jest Takoma głowica byla regenerowana (spradwdzenie szczelnosci zawory prowadnice itp)teraz z tym ze uszczelniacze badziewne zalozylem JC chcialem elringa ale za puzno było po(JC 6zł Elring 9zł za sztuke) ale mysle ze zrobie to sam we wlasnym zakresie tylko troche zabawy bo walki trzeba sciagac i rozrzad ale to jak cieplej sie zrobi dodam ze owalnosci tuleji niesprawdzalem niemiałem czym akurat wtedy wiec niemierzylem....
ps. a o tej probie olejowej to przeczytalem na forum eclipse SamaeL pisał jak to zrobic |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-02-2009, 15:43
|
|
|
To przecież normalne zjawisko. Wlewając olej zmieniasz diametralnie warunki panujące pomiędzy pierścieniem, a cylindrem. To, że sprawdza się na sucho i na mokro wynika z tego, że wtedy można ustalić przyczynę spadku kompresji, a konkretnie czy mamy problem z pierścieniami uszczelniającymi czy zaworami. Gdyby po zalaniu olejem wyniki się nie zmieniły, wynikałoby z tego, że górna granica jest ograniczona przez sprawność zaworów. Z tej próby możesz stwierdzić, że zawory-głowica ok i pirścienie uszczelniające też.
Tym testem nie sprawdzisz ani uszczelniaczy, ani pierścieni olejowych. Zdarza się, że kompresja jest aż za dobra, a to dlatego, że pierścienie olejowe zupełnie nie zbierają i dzięki temu pierścienie uszczelniające chodzą po powierzchni na której jest więcej oleju niż powinno. |
|
|
|
 |
|
|