Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
POMIAR KOMPRESJI ,proba olejowa, cos nie tak://///
Autor Wiadomość
kamils
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2009, 13:02   POMIAR KOMPRESJI ,proba olejowa, cos nie tak://///

dzis zrobilem probe olejowa, najpierw zrobilem pomiar cisnienia bez oleju i wyszlo:
1; 238PSI 16,2 BAR
2; 225PSI 15,5 BAR
3; 222PSI 15,3 BAR
4; 221PSI 15,1 BAR



umnie w tym silniku norma to 220 PSI , po 92 roku

Standard value:
<Non-Turbo>
Up to 1991: 1,350 kPa (192 psi) [250- 400 rpml
From 1992: 1,550 kPa (220 psi) [250-400 rpm]
<Turbo> 1 ,150 kPa (164 psi) [250- 400 rpml
Limit:
<Non-Turbo>
up to 1991: 960 kPa (137 psi) [250- 400 rpml
From 1992: 1 ,120 kPa (159 psi) [250- 400 rpm

silnik 2.0 dohc 16v 4g63
galant gti model E39a

przy probie olejowej wszytkie pokazaly w granicach 20bar 1 cylinder nawet poza skala

wpuszczalem po 10ml oleju 80w90

pozatym spala jakis litr na 2000tys valvoline 10w40 max life

był zagazowany okolo 8lat gaz 1G

WIEC WPYTANIE COS ZLE ZROBILEM CZY CO JEST NIETAK???????
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-02-2009, 14:40   

Czyli bez oleju masz w normie a z olejem powyżej normy ?
Nie wiem co miałoby być źle ?
Po co robiłeś pomiar ciśnienia sprężania ?
Jeśli chodzi o ubytek oleju to albo uszczelniacze zaworowe albo gdzieś najzwyczajniej w świecie wycieka :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
kamils
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2009, 17:32   

sprawdzałem tak poprostu jaka jest kompresja, tylko niewiem czemu tak dozo nabilo na oleju uszczelnaicze byly wymienione tyle ze z JC :////// za puzno sie dowiedzialem ze to badziew przed wymiana uszczelniaczy to palil olej jak smok, teraz owiele lepiej ale i tak dozo pali oleju
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 27-02-2009, 19:15   

Na moje oko to pierścienie olejowe mogą być już zużyte... Jak nie zgarnia dobrze olejku z cylindra to się przedostaje do komory spalania, albo też masz jakiś wyciek jak mówił mój przedmówca. Sprawdź uszczelniacz na wale od strony skrzyni... tam się najżadziej zagląda... I jeszcze jedno, nie kopci ci ani troche na zimno/ciepło ?
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-02-2009, 21:34   

Obstawiam uszczelniacze. Te JC to mogą sobie jeździć. Przez 10kkm, później można już je wywalić :D
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-02-2009, 21:57   

uszczelniacze do sprezania??? - nie komentuje

jak dla mnie to pierscienie uszczelniaja sie olejem, bo sa zuzyte i stad tak wysokie wartosci
inna sprawa, ze uszczelniacze JC sa naprawde badziewne
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 28-02-2009, 00:42   

Krzyzak, bez oleju wartości są poprawne, więc można wnioskować, że nie są zużyte.
Jak wlejesz tak gęsty olej do jakiegokolwiek silnika ze sprawnymi zaworami to dużo podskoczy kompresja - przynajmniej tak mi się wydaje.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 01:31   

kolega tym olejem zmniejszył sobie komore spalania o 10ml to i tyle mu pokazało, skoro bez oleju cisnienie było dobre to napewno tedy olej ni znika
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-02-2009, 10:39   

Pomiar kompresji pomaga ustalić problemy z pierścieniami uszczelniającymi - pierścieni zgarniających może nie być wogóle, a kompresja wyjdzie OK.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kamils
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 10:50   

...wiec tak z rury nie idzie niebieski dym co do piescieni to wyciagalem z 4 cylindra tłok i pomierzylem na zamkach bylo w normie
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 11:06   

jak ci rano nie rzuca dymkiem z rury przy odpalaniu to szukaj gdzies wycieku na uszczelkach i uszczelniaczach wałów i wałków, jak tam tez sucho to mozesz miec np pęknieta głowice. Na innych olejach próbowales?
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 28-02-2009, 14:31   

jeszcze jedna sprawa, czy samochód jeździ po trasach czy tylko po mieście śmiga? Spotkałem się też z takim przypadkiem, że jak silnik jest nie dogrzany to bierze olej, jak koleś zaczoł robić trasy, tak odrazu zużycie oleju spadło do minimum (z 2l na 10.000km do 0,5l). Skoro u Ciebie wszytkie pierścienie łacznie z olejowym są dobre, to pozostają tylko uszczelniacze. Oprócz wału i wałków, zostają jeszcze wałki balansu. Nie pamiętam czy są tam wymienne uszczelniacze, ale jak masz to na wierzchu to zerknij.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 28-02-2009, 14:54   

czytam te posty i mam wrazenie ze jeden jest mądrzejszy od drugiego ,jeden forumowicz pisze na temat .Kolega sprawdzał już zuzycie na innym oleju z tego co mi wiadomo to CASTROL nie jest taki dobry sprubuj np.MOBIL .Jeśli robiłes pomiar na pierscieniach i jest ok to ja mam pytanie czy czasem nie masz owalnych tuleji cylindra???? :?: :idea: temat moge rozwinąćale na PW .POZDRO
 
 
kamils
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 15:08   

... niechodzi dlamnie czemu olej pali tylko dlaczego wyszlo okolo 20 bar na probie olejowej bo rozumiem zeby przy pomiarze kompresji wyszlo by powiedzmy po 12 bar (czyli sporo odbiega od normy)a na oleju po 15 bar
a nie 15 barow to jest norma, a po wlaniu oleju po 20 bar

co do jazdy to jest dogrzany jezdze mniej wiecej po 150km dziennnie sa nowe uszczelki ,od strony rozrzadu Elringa uszczelniacze wszytkie oprucz walu tam jest Takoma głowica byla regenerowana (spradwdzenie szczelnosci zawory prowadnice itp)teraz z tym ze uszczelniacze badziewne zalozylem JC chcialem elringa ale za puzno było po(JC 6zł Elring 9zł za sztuke) ale mysle ze zrobie to sam we wlasnym zakresie tylko troche zabawy bo walki trzeba sciagac i rozrzad ale to jak cieplej sie zrobi dodam ze owalnosci tuleji niesprawdzalem niemiałem czym akurat wtedy wiec niemierzylem....

ps. a o tej probie olejowej to przeczytalem na forum eclipse SamaeL pisał jak to zrobic
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-02-2009, 15:43   

To przecież normalne zjawisko. Wlewając olej zmieniasz diametralnie warunki panujące pomiędzy pierścieniem, a cylindrem. To, że sprawdza się na sucho i na mokro wynika z tego, że wtedy można ustalić przyczynę spadku kompresji, a konkretnie czy mamy problem z pierścieniami uszczelniającymi czy zaworami. Gdyby po zalaniu olejem wyniki się nie zmieniły, wynikałoby z tego, że górna granica jest ograniczona przez sprawność zaworów. Z tej próby możesz stwierdzić, że zawory-głowica ok i pirścienie uszczelniające też.
Tym testem nie sprawdzisz ani uszczelniaczy, ani pierścieni olejowych. Zdarza się, że kompresja jest aż za dobra, a to dlatego, że pierścienie olejowe zupełnie nie zbierają i dzięki temu pierścienie uszczelniające chodzą po powierzchni na której jest więcej oleju niż powinno.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.