To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - [CK1A 1.3] Brak mocy silnika laner 1.3 12v 1998r

duniorek - 24-03-2009, 09:47
Temat postu: [CK1A 1.3] Brak mocy silnika laner 1.3 12v 1998r
Kilka dni temu wracalem z pracy do domu i wpadlem w pare mniejszych dziur,nastepnego dnia pojawil sie problkem z odpaleniem miska.. w koncu odpalil ale... stracil calkowicie moc!!predkosc max 60 km/h z wielkiej gory ,10l/100km spala paliwa, slychac powietrze na wyzszych obrotach, jakby stozkowy filtr powietrza byl zalozony,objawy takie jak by palil na 2 lub 3 cylindy,chodz na wszystkich jest iskra..swiece nowe NGK o wlasciwej cieplocie(kupione w serwisie po nr VIN), kable dobre.Moze macie jakies pomysly co moglo sie stac??
elturu - 24-03-2009, 11:15

Ja miałem taką opcję w Renault Kangoo kiedyś :) . Brak mocy i w ogóle ledwo jechał (na biegu jałowym normalnie wkręcał się na obroty). Okazało się że katalizator pękł i sie tak przekręcił że blokował wylot spalin. Proponuje więc warsztat :) bo jak widzisz przyczyna może być dosyć zaskakująca.
jurekschroda - 24-03-2009, 11:24

Jeśli powiązać te dziury ze spadkiem mocy w grę wchodzi jako przyczyna uszkodzenie mechaniczne - właśnie np wydech. Objawy pasują: tzn spadek mocy, odgłos powietrza, większe spalanie (lambda głupieje)
Obstawiam więc to samo co elturu - sprawdź wydech !

duniorek - 24-03-2009, 11:52

obawy moje ida w innym kierunku po wykreceniu swiec zaplonowych,okazuje sie ze swieca na 3 cylindrze jest czarna i mokra ,natomiast pozostale sa ladnie wypalone i maja kolor bezowy lanc ma przejechane 120 tys km jestem jego pierwszym wlascicielem kupiony byl w polskim salonie ale.... nie wymieniony zostal rozrzad i mysle ze poprostu przeskoczyl stad takie anomalie w silniku,nie jestem specjalista ale takie mam przypuszczenia.samochod zabieram na lawete i jade na wymiane rozrzadu moze panowie macie jakies wizje na ten temat....?
jurekschroda - 24-03-2009, 17:02

Nie wymieniony rozrząd przy 120 kkm :shock: no odważniak jesteś :wink:
Tak czy siak pasek musisz wymienić, więc przy okazji się wyda czy to on był przyczyną. Przy okazji wizyty u mechaniora nie zaszkodzi jednak kiknąć na ten wydech.

duniorek - 24-03-2009, 18:24

jurekschroda, myślę ze to nie odwaga a raczdej niedbalstwo z mojej strony!!!,przy tak waznnej czesci jak rozrzad nie widze usprawiedliwienia!!!,oczywiscie do ukladu wydechowego tez zajrzy mechanik....

[ Dodano: 25-03-2009, 07:12 ]
Lanc trafił wczoraj do mechaniora..,zmierzona została kompresja ,na wszystkich 4 cylindrach 11,5 więc silnik jest jeszcze zdrowy...,dzisiaj zabiera sie do wymiany rozrzadu zobaczymy czy rozwiaze to moj problem mam nadzieje ze tak, a jeszcze taka ciekawostka iskra jest na wszystkich swiecach natomiast ewidentnie nie pali na 1i2 cylindrze po zdjeciu kabli wogole nie ma roznicy w pracy silnika , zdejmujac kable z 3 lub 4 cylindra roznica jest od razu zauwazalna....

herr_flick - 11-08-2011, 14:22

Mierzyłem kompresję i wyszło jak w dieslu 16,16,15,5,16, troche przesadziłem z dolewką oleju prawie max, czy to mogło wpłynąć na pomiar? ile powinno być normalnie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group