Pajero II - [2.5 TD] Co to za przekaźnik?
banaś - 06-04-2009, 12:08 Temat postu: [2.5 TD] Co to za przekaźnik? Cześć,
Jak nie lubisz historii i nie masz czasu to pomiń ten fragment i przejdź do nastepnego akapitu
Mam następujący problem: Niedawno padł mi lewy zacisk hamulcowy(tłoczki się zepsuły i stale dociskał) Oddałem auto do Feuvert-a na wymianę kupionego zacisku na allegro. Kiedy wróciłem po autko kolesie mi powiedzieli, że jest problem z odpaleniem auta. Zrzucili to na karb tego, że raz wprowadzali a raz wyprowadzali samochód i się rozładował akumulator. Akumulator naładowali mi słownie na jedno odpalenie,. Przejechałem 500m po parkingu i zatrzymałem, bo jeszcze mało płynu hamulcowego dali i się świeciła kontrolka hamulca ręcznego. Po uzupełnieniu jak chciałem odpalić to nie dał rady. Pokręcił i zdechł. No ładnie pomyślałem. Powiedziałem, żeby mi doładowali i zostawiłem na 2 godziny, bo później zamykali, a auto było mi potrzebne. Wróciłem nim do domu po godzinie względnej jazdy bez gaszenia, bo chciałem go jeszcze doładować. Zostawiłem pod domem i spoko.
Teraz po tygodniu chciałem odpalić i zdechł. Wyciągnąłem akumulator i ładuję w domu, ale zauważyłem też, że bezpiecznik w przekaźniku się mocno zwęglił Nie wiem w czym może być problem. Zamieszczam zdjęcia tego ustrojstwa:
http://img18.imageshack.us/gal.php?g=dscn1008.jpg
Dodam, że ten przekaźnik, był przyczepiony obok akumulatora i chyba jest to jakiś patent poprzedniego właściciela. Czy alternator nie ładuje? Czy może 15ohm to mało/dużo jak na bezpiecznik do tego? Może coś się przepaliło jak jechałem z tym oporem na kole do warsztatu? Akumulator ma rok i jak dotąd palił bez zarzutu w każdej sytuacji.
Poratujcie
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Krzychu
f04 - 13-04-2009, 22:39
Wymień ten bezpiecznik jeśli jescze tego nie zrobiłeś.
Bezpiecznik, jak każdy inny przewód czy kabel lub jakiś inny przewodnik powinien mieć przejście (patrząc na mierniku cyfrowym na diodzie) 000 lub 001.
Pozdrawiam
Faraonix - 16-04-2009, 21:17
f04 napisał/a: | Wymień ten bezpiecznik jeśli jescze tego nie zrobiłeś.
Bezpiecznik, jak każdy inny przewód czy kabel lub jakiś inny przewodnik powinien mieć przejście (patrząc na mierniku cyfrowym na diodzie) 000 lub 001.
Pozdrawiam |
Tak ale na stykach i tylko w momencie kiedy jest podane napiecie na cewke.
Cewka natomiast ma zwykle opornosc rzedu kilkuset omow
f04 - 16-04-2009, 21:22
Cytat: | Czy może 15ohm to mało/dużo jak na bezpiecznik do tego? |
Tam koledze chodziło o bezpiecznik nie przekaźnik. Co do oporności cewki przekaźnika to się zgodze, że ma od ok. 100-400Ohm-a
Faraonix - 17-04-2009, 00:03
Faktycznie o bezpiecznik, chyba myslalem o czyms innym czytajac to
Pozdrawiam
banaś - 19-04-2009, 19:31
Hej. Naładowałem aku jak przykazano. A co do przekaźnika to jest już ok, przeczyściłem styki i wymieniłem bezpiecznik(mimo, że tamten był cały czas sprawny, ale przypalony). Mam wrażenie, że mogło to być spowodowane zwarciem w reflektorze przednim w którym doszło do zwarcia(zwierało na wybojach etc raz łączyło i świeciło a raz nie, takie mam wrażenie, bo w dzień tego nie było widać). Właśnie zrobiłem nim 3000km i wszystko z elektryką hulało.
Pozdrawiam i dzięki
f04 - 19-04-2009, 19:48
To gratuluje Ci że doszedłeś sam co to było.
|
|
|