Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 14:33
[2.5 TD] Co to za przekaźnik?
Autor Wiadomość
banaś 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 97r. 2,5TDi krótkie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 06-04-2009, 12:08   [2.5 TD] Co to za przekaźnik?

Cześć,

Jak nie lubisz historii i nie masz czasu to pomiń ten fragment i przejdź do nastepnego akapitu

Mam następujący problem: Niedawno padł mi lewy zacisk hamulcowy(tłoczki się zepsuły i stale dociskał) Oddałem auto do Feuvert-a na wymianę kupionego zacisku na allegro. Kiedy wróciłem po autko kolesie mi powiedzieli, że jest problem z odpaleniem auta. Zrzucili to na karb tego, że raz wprowadzali a raz wyprowadzali samochód i się rozładował akumulator. Akumulator naładowali mi słownie na jedno odpalenie,. Przejechałem 500m po parkingu i zatrzymałem, bo jeszcze mało płynu hamulcowego dali i się świeciła kontrolka hamulca ręcznego. Po uzupełnieniu jak chciałem odpalić to nie dał rady. Pokręcił i zdechł. No ładnie pomyślałem. :axe: Powiedziałem, żeby mi doładowali i zostawiłem na 2 godziny, bo później zamykali, a auto było mi potrzebne. Wróciłem nim do domu po godzinie względnej jazdy bez gaszenia, bo chciałem go jeszcze doładować. Zostawiłem pod domem i spoko.

Teraz po tygodniu chciałem odpalić i zdechł. Wyciągnąłem akumulator i ładuję w domu, ale zauważyłem też, że bezpiecznik w przekaźniku się mocno zwęglił Nie wiem w czym może być problem. Zamieszczam zdjęcia tego ustrojstwa:

http://img18.imageshack.us/gal.php?g=dscn1008.jpg







Dodam, że ten przekaźnik, był przyczepiony obok akumulatora i chyba jest to jakiś patent poprzedniego właściciela. Czy alternator nie ładuje? Czy może 15ohm to mało/dużo jak na bezpiecznik do tego? Może coś się przepaliło jak jechałem z tym oporem na kole do warsztatu? Akumulator ma rok i jak dotąd palił bez zarzutu w każdej sytuacji.

Poratujcie

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Krzychu :(
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 14:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
f04 
Mitsumaniak
f04


Auto: Pajero II 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 60
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-04-2009, 22:39   

Wymień ten bezpiecznik jeśli jescze tego nie zrobiłeś.
Bezpiecznik, jak każdy inny przewód czy kabel lub jakiś inny przewodnik powinien mieć przejście (patrząc na mierniku cyfrowym na diodzie) 000 lub 001.
Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam Adam f04.
 
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 16-04-2009, 21:17   

f04 napisał/a:
Wymień ten bezpiecznik jeśli jescze tego nie zrobiłeś.
Bezpiecznik, jak każdy inny przewód czy kabel lub jakiś inny przewodnik powinien mieć przejście (patrząc na mierniku cyfrowym na diodzie) 000 lub 001.
Pozdrawiam


Tak ale na stykach i tylko w momencie kiedy jest podane napiecie na cewke.
Cewka natomiast ma zwykle opornosc rzedu kilkuset omow
 
 
f04 
Mitsumaniak
f04


Auto: Pajero II 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 60
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-04-2009, 21:22   

Cytat:
Czy może 15ohm to mało/dużo jak na bezpiecznik do tego?

Tam koledze chodziło o bezpiecznik nie przekaźnik. Co do oporności cewki przekaźnika to się zgodze, że ma od ok. 100-400Ohm-a
_________________
Pozdrawiam Adam f04.
 
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 17-04-2009, 00:03   

Faktycznie o bezpiecznik, chyba myslalem o czyms innym czytajac to :)

Pozdrawiam
 
 
banaś 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 97r. 2,5TDi krótkie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-04-2009, 19:31   

Hej. Naładowałem aku jak przykazano. A co do przekaźnika to jest już ok, przeczyściłem styki i wymieniłem bezpiecznik(mimo, że tamten był cały czas sprawny, ale przypalony). Mam wrażenie, że mogło to być spowodowane zwarciem w reflektorze przednim w którym doszło do zwarcia(zwierało na wybojach etc raz łączyło i świeciło a raz nie, takie mam wrażenie, bo w dzień tego nie było widać). Właśnie zrobiłem nim 3000km i wszystko z elektryką hulało.

Pozdrawiam i dzięki
 
 
f04 
Mitsumaniak
f04


Auto: Pajero II 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 60
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-04-2009, 19:48   

To gratuluje Ci że doszedłeś sam co to było.
_________________
Pozdrawiam Adam f04.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.