Outlander II GEN Techniczne - jeszcze trochę o 4x4
lookash - 06-04-2009, 19:42 Temat postu: jeszcze trochę o 4x4 Witam wszystkich
Jako nowy użytkownik mam wrażenie że dosyć szczegółowo przeczytałem posty na forum, nigdzie jednak nie znalazłem informacji o stronie technicznej napędu 4x4 w outku II. Czy ktoś się orientuje czy to całe AWC to jest po prostu Haldex czy jakiś nowatorski cudowny twór Mitsubishi , którego nikt inny nie stosuje? O ile wiem to Outlander I był zbliżony napędem do Subaru. A widać w II oszczędności wzięły górę.
Anonymous - 06-04-2009, 20:32 Temat postu: Re: jeszcze trochę o 4x4
lookash napisał/a: | Witam wszystkich
Jako nowy użytkownik mam wrażenie że dosyć szczegółowo przeczytałem posty na forum, nigdzie jednak nie znalazłem informacji o stronie technicznej napędu 4x4 w outku II. Czy ktoś się orientuje czy to całe AWC to jest po prostu Haldex czy jakiś nowatorski cudowny twór Mitsubishi , którego nikt inny nie stosuje? O ile wiem to Outlander I był zbliżony napędem do Subaru. A widać w II oszczędności wzięły górę. |
Nie oszczędności tylko przeznaczenie autka. Za czasów Outka I to rozwiązanie które zaraz opiszę dopiero raczkowało na rynku, a Mitsubishi jako wieloletni producent znacznie bardziej pokomplikowanych systemów napędowych (np. SS4) wiedziało, że to "wypali".
W Out II jest sprzęgło wielotarczowe sterowane przez kierowcę, podwykonawcą jest komputer pokładowy, ABS i cała masa czujników. W/w sprzęgło umieszczone jest przy tylnym dyfrze. Blokowane jest elektromagnesem.
jmgmotocykle - 06-04-2009, 21:02
czyli ten elektromagnes mozna zmodyfikować? - sorki że się wtraciłem ale na moje pytanie jak zawirusować napęd nikt mi nie udzielił odp. a tu czytam że jest elektromagnes- który jest sterowany - czyli można go zmodyfikować???!!!! steruje nim sterownik silnika czy jest inna osobna centrala tym zarządzajaca?
Anonymous - 06-04-2009, 21:30
jmgmotocykle napisał/a: | czyli ten elektromagnes mozna zmodyfikować? - sorki że się wtraciłem ale na moje pytanie jak zawirusować napęd nikt mi nie udzielił odp. a tu czytam że jest elektromagnes- który jest sterowany - czyli można go zmodyfikować???!!!! steruje nim sterownik silnika czy jest inna osobna centrala tym zarządzajaca? |
Sądzę, że steruje nim inny sterownik niż komp silnika. Jak "zwirusować" pojęcia nie mam
lookash - 06-04-2009, 23:32
dzięki za szybką i wyczerpującą odpowiedź, a jak to się sprawdza w praktyce?, swojego outka odebrałem praktycznie po zimie tak że na śliskim nie miałem okazji testować. Czytałem w jakimś teście że w trybie 'auto' zrywa przyczepność przednimi kołami. Czyżby więc było to podobnie jak na wiskozie?
rezon - 07-04-2009, 08:26
lookash napisał/a: | w jakimś teście że w trybie 'auto' zrywa przyczepność przednimi kołami | jeździłem zimą w różnych warunkach i przyczepność zerwał tylko raz jak "zawisł" na śniegu, a dwa koła okazało się, że są nad rowem. Na twardych drogach, nawet przy "białym asfalcie wskutek niespodziewanego styczniowego ataku zimy" ani razu nie zerwało mi przyczepności. Tylko na oblodzonej jezdni miałem okazję zobaczyć jak pracuje system kontroli trakcji. lookash napisał/a: | więc było to podobnie jak na wiskozie? | nie - napęd masz cały czas, a nie tak jak w Haldexie, że załącza się po utracie przyczepności przez koła przednie
Mont - 07-04-2009, 08:34
POdłączę się pod wątek : czy w trybie 4WD Lock napęd na wszystkie koła działa do prędkości 40km/h ??
Hiszpan - 07-04-2009, 09:46
Poczytajcie ten temat
Pomimo, że jest to porównanie dwóch samochodów, jest w nim sporo informacji na temat napędu Outlandera
Nie ma dużo i szkoda dublować posty osób uczestniczących w tamtej dyskusji. Przyjemnej lektury
Mont - 07-04-2009, 10:12
Czy w 4WD konieczne jest wyłączenie kontroli trakcji ??
tomekrvf - 07-04-2009, 13:10
rezon napisał/a: | lookash napisał/a:
więc było to podobnie jak na wiskozie?
nie - napęd masz cały czas, a nie tak jak w Haldexie, że załącza się po utracie przyczepności przez koła przednie |
Moment na tylne koła przenoszony jest dopiero wtedy, gdy wystąpi róznica prędkości obrotowej pomiędzy przednią a tylną osią - to wynika z budowy sprzęgła zamontowanego w tylnym dyfrze.
Wielkość momentu obrotowego jest zależna od prądu który przepływa przez cewkę elektromagnesu sprzęgła które jest w tylnym dyfrze.
Hiszpan - 07-04-2009, 14:41
Mont napisał/a: | Czy w 4WD konieczne jest wyłączenie kontroli trakcji ?? | Nie.
Chyba, że chcesz się pobawić w terenie lub w zimie na śniegu poślizgać, wtedy uślizg koła się przydaje, a kontrola trakcji Ci przecież na to nie pozwala.
Anonymous - 07-04-2009, 17:17
lookash napisał/a: | Czytałem w jakimś teście że w trybie 'auto' zrywa przyczepność przednimi kołami. |
Tak - zrywa, ale tylko przy ruszaniu na pełnym gazie, czyli w praktyce przy normalnym starcie nie zrywa
karol_alasz - 09-04-2009, 01:23
Nie wiem jak to dokonca jest ztym 4x4 w naszych outkach ale zauwazylem cos takiego w moim co chyba odnosi sie do tegoz systemu,otoz kiedy jezdze 2wd to przy byle przyspieszeniu na nierownej nawiezchni (dodam ze suchej) moja "bestia" ma chec mi kierownice z rak wyrwac... kiedy przlacze chocby na Auto (4wd) to juz jest potulniejszy i rusza z kopytka bez zadnych sensacji ze strony ukladu kierowniczego... Czy to swiadczy o fakcie ze tyl zalcza sie tak szybko nawet w pozycji tego niby wolniejszego algorytmu (4wd auto) czyli idac dalej tym tropem oslabia przod (jednoczesnie "popychajac" tyl) i odczucia na kierownicy sa wtedy znosniejsze?
Anonymous - 09-04-2009, 18:16
karol_alasz napisał/a: | Czy to swiadczy o fakcie ze tyl zalcza sie tak szybko nawet w pozycji tego niby wolniejszego algorytmu (4wd auto) czyli idac dalej tym tropem oslabia przod (jednoczesnie "popychajac" tyl) i odczucia na kierownicy sa wtedy znosniejsze? |
W/g mnie - i jedno i drugie, ale bardziej to pierwsze
Gunner - 09-04-2009, 23:12
Mysle ze mimo wszystko w naszych outkach tylny naped zalancza sie w jakims stopniu zawsze....ale przy calkowitym uslizgu kol przednich-nawet w trybie 2WD!
Sprawdzalem na hamowni V-tech i na nowym outku w serwisie.
|
|
|