Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jeszcze trochę o 4x4
Autor Wiadomość
lookash 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 06-04-2009, 19:42   jeszcze trochę o 4x4

Witam wszystkich
Jako nowy użytkownik mam wrażenie że dosyć szczegółowo przeczytałem posty na forum, nigdzie jednak nie znalazłem informacji o stronie technicznej napędu 4x4 w outku II. Czy ktoś się orientuje czy to całe AWC to jest po prostu Haldex czy jakiś nowatorski cudowny twór Mitsubishi , którego nikt inny nie stosuje? O ile wiem to Outlander I był zbliżony napędem do Subaru. A widać w II oszczędności wzięły górę.
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2009, 20:32   Re: jeszcze trochę o 4x4

lookash napisał/a:
Witam wszystkich
Jako nowy użytkownik mam wrażenie że dosyć szczegółowo przeczytałem posty na forum, nigdzie jednak nie znalazłem informacji o stronie technicznej napędu 4x4 w outku II. Czy ktoś się orientuje czy to całe AWC to jest po prostu Haldex czy jakiś nowatorski cudowny twór Mitsubishi , którego nikt inny nie stosuje? O ile wiem to Outlander I był zbliżony napędem do Subaru. A widać w II oszczędności wzięły górę.


Nie oszczędności tylko przeznaczenie autka. Za czasów Outka I to rozwiązanie które zaraz opiszę dopiero raczkowało na rynku, a Mitsubishi jako wieloletni producent znacznie bardziej pokomplikowanych systemów napędowych (np. SS4) wiedziało, że to "wypali".

W Out II jest sprzęgło wielotarczowe sterowane przez kierowcę, podwykonawcą jest komputer pokładowy, ABS i cała masa czujników. W/w sprzęgło umieszczone jest przy tylnym dyfrze. Blokowane jest elektromagnesem.
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 06-04-2009, 21:02   

czyli ten elektromagnes mozna zmodyfikować? - sorki że się wtraciłem ale na moje pytanie jak zawirusować napęd nikt mi nie udzielił odp. a tu czytam że jest elektromagnes- który jest sterowany - czyli można go zmodyfikować???!!!! steruje nim sterownik silnika czy jest inna osobna centrala tym zarządzajaca?
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2009, 21:30   

jmgmotocykle napisał/a:
czyli ten elektromagnes mozna zmodyfikować? - sorki że się wtraciłem ale na moje pytanie jak zawirusować napęd nikt mi nie udzielił odp. a tu czytam że jest elektromagnes- który jest sterowany - czyli można go zmodyfikować???!!!! steruje nim sterownik silnika czy jest inna osobna centrala tym zarządzajaca?


Sądzę, że steruje nim inny sterownik niż komp silnika. Jak "zwirusować" pojęcia nie mam :wink:
 
 
lookash 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 06-04-2009, 23:32   

dzięki za szybką i wyczerpującą odpowiedź, a jak to się sprawdza w praktyce?, swojego outka odebrałem praktycznie po zimie tak że na śliskim nie miałem okazji testować. Czytałem w jakimś teście że w trybie 'auto' zrywa przyczepność przednimi kołami. Czyżby więc było to podobnie jak na wiskozie?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 07-04-2009, 08:26   

lookash napisał/a:
w jakimś teście że w trybie 'auto' zrywa przyczepność przednimi kołami
jeździłem zimą w różnych warunkach i przyczepność zerwał tylko raz jak "zawisł" na śniegu, a dwa koła okazało się, że są nad rowem. Na twardych drogach, nawet przy "białym asfalcie wskutek niespodziewanego styczniowego ataku zimy" ani razu nie zerwało mi przyczepności. Tylko na oblodzonej jezdni miałem okazję zobaczyć jak pracuje system kontroli trakcji.
lookash napisał/a:
więc było to podobnie jak na wiskozie?
nie - napęd masz cały czas, a nie tak jak w Haldexie, że załącza się po utracie przyczepności przez koła przednie
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Mont 
Forumowicz


Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 290
Skąd: dziura
Wysłany: 07-04-2009, 08:34   

POdłączę się pod wątek : czy w trybie 4WD Lock napęd na wszystkie koła działa do prędkości 40km/h ??
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-04-2009, 09:46   

Poczytajcie ten temat
Pomimo, że jest to porównanie dwóch samochodów, jest w nim sporo informacji na temat napędu Outlandera ;)
Nie ma dużo i szkoda dublować posty osób uczestniczących w tamtej dyskusji. Przyjemnej lektury :D
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
Mont 
Forumowicz


Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 290
Skąd: dziura
Wysłany: 07-04-2009, 10:12   

Czy w 4WD konieczne jest wyłączenie kontroli trakcji ??
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2009, 13:10   

rezon napisał/a:
lookash napisał/a:
więc było to podobnie jak na wiskozie?
nie - napęd masz cały czas, a nie tak jak w Haldexie, że załącza się po utracie przyczepności przez koła przednie

Moment na tylne koła przenoszony jest dopiero wtedy, gdy wystąpi róznica prędkości obrotowej pomiędzy przednią a tylną osią - to wynika z budowy sprzęgła zamontowanego w tylnym dyfrze.
Wielkość momentu obrotowego jest zależna od prądu który przepływa przez cewkę elektromagnesu sprzęgła które jest w tylnym dyfrze.
_________________

 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-04-2009, 14:41   

Mont napisał/a:
Czy w 4WD konieczne jest wyłączenie kontroli trakcji ??
Nie.
Chyba, że chcesz się pobawić w terenie lub w zimie na śniegu poślizgać, wtedy uślizg koła się przydaje, a kontrola trakcji Ci przecież na to nie pozwala. ;)
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2009, 17:17   

lookash napisał/a:
Czytałem w jakimś teście że w trybie 'auto' zrywa przyczepność przednimi kołami.


Tak - zrywa, ale tylko przy ruszaniu na pełnym gazie, czyli w praktyce przy normalnym starcie nie zrywa :wink:
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 09-04-2009, 01:23   

Nie wiem jak to dokonca jest ztym 4x4 w naszych outkach ale zauwazylem cos takiego w moim co chyba odnosi sie do tegoz systemu,otoz kiedy jezdze 2wd to przy byle przyspieszeniu na nierownej nawiezchni (dodam ze suchej) moja "bestia" ma chec mi kierownice z rak wyrwac... kiedy przlacze chocby na Auto (4wd) to juz jest potulniejszy i rusza z kopytka bez zadnych sensacji ze strony ukladu kierowniczego... Czy to swiadczy o fakcie ze tyl zalcza sie tak szybko nawet w pozycji tego niby wolniejszego algorytmu (4wd auto) czyli idac dalej tym tropem oslabia przod (jednoczesnie "popychajac" tyl) i odczucia na kierownicy sa wtedy znosniejsze?
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2009, 18:16   

karol_alasz napisał/a:
Czy to swiadczy o fakcie ze tyl zalcza sie tak szybko nawet w pozycji tego niby wolniejszego algorytmu (4wd auto) czyli idac dalej tym tropem oslabia przod (jednoczesnie "popychajac" tyl) i odczucia na kierownicy sa wtedy znosniejsze?


W/g mnie - i jedno i drugie, ale bardziej to pierwsze :wink:
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 09-04-2009, 23:12   

Mysle ze mimo wszystko w naszych outkach tylny naped zalancza sie w jakims stopniu zawsze....ale przy calkowitym uslizgu kol przednich-nawet w trybie 2WD!
Sprawdzalem na hamowni V-tech i na nowym outku w serwisie.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.