To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] Czyszczenie przepływomierza

Anonymous - 30-04-2009, 08:47
Temat postu: [MSS 1.6] Czyszczenie przepływomierza
Witam.
Mam samochodzik z instalacją gazową. Na benzynie jedzie tak sobie w porównaniu z jazdą na gazie. Dowiedziałem się/doczytałem, że trzeba by wyczyścić wtryski na czyszczarce rezonansowej ewentualnie zacząć od przeczyszczenia przepływomierza bo może być "zaczadzony" i komputerek źle podaje ilość paliwa.

Czy ktoś już czyścił przepływomierze i gdzie on w ogóle się znajduje.

pozdrawiam forumowiczów przed długim weekendem
Mario

jewiurz - 30-04-2009, 09:16

w Space Starze 1.6 nie ma przepływomierza
Anonymous - 30-04-2009, 09:30

no to ładnie :-(

może jakieś inne pomysły??
mój MSS ma lepsze osiągi na gazie niż na benzynie i poniżej 2,5-3 tys obrotów to nim nie da się energicznie jeździć - poniżej 2,5 - cisnę gaz a on się zbiera i zbiera a jak przekroczy 2,5 to jest wyczuwalne przyspieszenie. Na benzynie jest jeszcze gorzej.

a może to tak ma być w MSS??

halbog - 30-04-2009, 14:12

bazkomp napisał/a:
może jakieś inne pomysły??
Spróbuj kupić i użyć jakiś dodatek do czyszczenia układu paliwowego, poniżej wklejam link do tematu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18774
Jak nie pomoże, to moim zdaniem nie zaszkodzi :mrgreen:
Pozdrawiam
Bogdan

kolysm - 30-04-2009, 21:00

U mojej Żonci w lanosie też było coś takiego. Spec powiedział, że to wtryski. Więc wyczyścił tą myjką magnetyczną i kazał mi do każdego baku baku paliwa dodawać buteleczkę dodatku do czyszczenia układu paliwowego. I jeszcze jedno pytanie mi zadał: Jak często jeżdżę na benzynie. Więc ja mu odpowiedziałem, że po to mam gaz, aby jeżdzić na nim, a nie na benzynie. I tu jest wielki błąd, trzeba więcej korzystać z benzyny niż tylko odpalenie. Od tej pory więcej śmiga moja druga połowa( podobno ta ładniejsza) na benzynce, dodaje dodatek do paliwa i JEST SPOKO
xjacobs - 01-05-2009, 16:43

bazkomp napisał/a:
no to ładnie :-(

może jakieś inne pomysły??
mój MSS ma lepsze osiągi na gazie niż na benzynie i poniżej 2,5-3 tys obrotów to nim nie da się energicznie jeździć - poniżej 2,5 - cisnę gaz a on się zbiera i zbiera a jak przekroczy 2,5 to jest wyczuwalne przyspieszenie. Na benzynie jest jeszcze gorzej.

a może to tak ma być w MSS??
charakterystyka benzyniaka...
dochodzi do tego fakt, że masz stara instalke gazu i małe problemy z nim :)

mt60 - 01-05-2009, 22:42

Witam! Dołączę do tematu.Mój Misiek miał podobne objawy z tym że ,także dużo palił a także mulił.Wymieniłem :świece,przewody,kupiłem sondę lambda Boscha oraz termostat.Chociaż spalanie spadło do 8,2 litra a gazu do 10litrów dalej mulił przy 2,5tyś obrotów.
Znalazłem post dotyczący paska rozrządu a mianowicie sprawdzenia jego położenia względem znaków na głowicy i na osłonie paska.Idąc tym tropem właśnie dziś ustawiłem rozrząd gdyż był przesunięty o jeden ząbek.Ku mojemu zaskoczeniu Misiek odzyskał wigor.
Idąc tym tropem sprawdź ustawienie rozrządu czy jest prawidłowe.
Pozdrawiam Mirek
MMS 1,3
Punto II
ZX
wszystkie sprawne :biggrin:

Anonymous - 05-05-2009, 10:31

i tydzień minął
1. kupiłem dodatek STP do LPG - przejechałem pół baku na paliwie i nie widzę różnicy
2. rozrząd już kiedyś sprawdzałem ale zrobię to jeszcze raz bo jak pamiętam ciężko mi to szło, brak miejsca i ogólnie coś tam nie mogłem znaleźć tych cech na kole i bloku silnika (może nie odkręciłem to co powinienem?? ta najwyższa czarna obudowa ? - może jakiś foto-manaul ktoś by wrzucił?? - z tego co się naczytałem to wynika, że to częste niedopatrzenie mechaników

Mam jeszcze jedno zjawisko - wciskam gaz do podłogi i samochód lekko przyspiesza ale jak ujmuje tego gazu to dochodzi do momentu że przyspiesza lepiej a jak dobije ponownie to znowu zaczyna mulić - efekt coś jak by go "zalewało" (wiem że niemożliwe ale taki to jest efekt)

kolysm - 05-05-2009, 12:53

a jak jeździsz na gazie to strzela? A może na tym dodatku do paliwa to tak ze 2-3 baki trzeba pojeździć:) Przecież nie od razu Kraków zbudowano:)
Anonymous - 05-05-2009, 13:34

nic nie strzela - bardzo dobrze i płynnie silnik pracuje tylko że jakiś zamulony jest
będę jeździł dalej na benzynie z tym środkiem aż wyjadę całość - ok 60 litrów no chyba że szybciej coś się z tym wymyśli - ta benzyna to teraz kosztuje i mnie serce boli jak mam tyle jeździć na benzynie... nie po to mam LPG :-)

cns80 - 05-05-2009, 14:11

bazkomp, gdzieś czytałem że masz instalkę II-giej generacji. Żeby się nie skończyło jak u kolegi madcod, który też miał taką instalkę i auto mu się muliło, aż w końcu musiał zmieniać silnik, bo tamten padł.
Anonymous - 05-05-2009, 14:23

nie no tak źle to nie będzie - nie wiem co by się musiało stać żeby padł - co tam może paść :-)
a na moją korzyść przemawia fakt że na gazie jedzie o dużo lepiej niż na benzynie ale jak dla mnie i na 100KM to trochę za mułowato

kolysm - 05-05-2009, 21:13

A masz problemy z odpaleniem go na benzynie? U mnie też tak było, na benzynie był słaby i przerywal na gazie wszystko OK. A co dalej to już opisałem, czyszczenie wtryskiwaczy na tej magicznej myjce kosztowało mnie 150 zł jakieś 2 lata nazat
Anonymous - 05-05-2009, 21:36

tyle mogę dać - nawet raz na dwa lata - bo tak to sie jeździć nie da.
Co do problemów z odpalaniem na benzynie to nie mam ale raz/dwa razy na miesiąc nie chce odpalić ale po przeczekaniu 30 sekund jest wszystko OK aż do następnego razu (silnik zimny czy gorący bez znaczenia)

pytanko - czy po tym czyszczeniu było odczuwalne zwiększenie mocy ??

cns80 - 05-05-2009, 22:48

Jeśli chodzi o bardzo rzadkie problemy z odpalaniem to może to być immobiliser. Było o tym na forum zarówno w MSS jak i Cari.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group