Pajero II - [2.5 TD] Szarpniecie
altmarcin - 06-05-2009, 21:46 Temat postu: [2.5 TD] Szarpniecie Witam.
Jaki luz powinien być na zawieszeniu reduktora?
Wymieniłem boczną poduszkę gumową reduktora a pozostałe poduszki pod skrzynią i silnikiem wyglądają dobrze (oprócz wymienionej z boku reduktora mam jedną pod skrzynią, no i te pod silnikiem). Całość wiadomo - musi pracować. U mnie luz-ruch góra-dół gdy się zaprę i szarpię za reduktor i tylny wał wynosi około 2-3cm.
Rozkminiam sprawę bo podczas jazdy i gwałtownego puszczania-przyciskania pedału gazu czuć w podłodze wyraźne szarpnięcie (trochę mocniejsze niż miałem w Polonezie )
PiotrC - 07-05-2009, 14:46
Te szarpnięcia pochodza / na 99%/ nie ze skrzyni biegów zespolonej z reduktorem ale od wału napędowego. I praktycznie każde pajero je ma. Wynika to z dużego momentu obrotowego silnika, który przy gwałtownym dodaniu lub ujęciu gazu szarpnie /stuknie/ samochodem. Myślę, że dużo zależy od techniki jazdy, która w pojarze jest inna niż w samochodach osobowych. Co do poduszki, to wydaje mi się, że wymieniłeś boczną znajdującą się w łapie skrzyni biegów. Taka guma z dużą dziurą w środku. Praktycznie to nie ulega ona uszkodzeniom. Najważniejsza jest poduszka pod skrzynią biegów. Jednak gdy ona ulega uszkodzeniu to przenoszą się takie drgania na cały samochód, że nie sposób jechać. Wystarczy, że minimalnie dotyka jakiegoś stałego elementu. Wrażenie jest jak byś włączył wibrator Na wale napędowym przydał by się solidny amortyzator momentu obrotowego i byłoby po sprawie.
Pozdrawiam
[ Dodano: 10-05-2009, 15:11 ]
Jeszcze jedno. Słabe poduszki łatwo poznać w czasie jazdy w lekkim terenie. Gdy jedziesz na dwójce na bardzo niskich obrotach to w samochodzie zaczyna wszystko dzwonić. Przy dobrych poduchach zadusisz silnik i nawet nie będziesz wiedział kiedy.
Pozdrawiam
|
|
|