Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 16:15
[2.5 TD] Szarpniecie
Autor Wiadomość
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 06-05-2009, 21:46   [2.5 TD] Szarpniecie

Witam.
Jaki luz powinien być na zawieszeniu reduktora?
Wymieniłem boczną poduszkę gumową reduktora a pozostałe poduszki pod skrzynią i silnikiem wyglądają dobrze (oprócz wymienionej z boku reduktora mam jedną pod skrzynią, no i te pod silnikiem). Całość wiadomo - musi pracować. U mnie luz-ruch góra-dół gdy się zaprę i szarpię za reduktor i tylny wał wynosi około 2-3cm.
Rozkminiam sprawę bo podczas jazdy i gwałtownego puszczania-przyciskania pedału gazu czuć w podłodze wyraźne szarpnięcie (trochę mocniejsze niż miałem w Polonezie :) )
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 16:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 07-05-2009, 14:46   

Te szarpnięcia pochodza / na 99%/ nie ze skrzyni biegów zespolonej z reduktorem ale od wału napędowego. I praktycznie każde pajero je ma. Wynika to z dużego momentu obrotowego silnika, który przy gwałtownym dodaniu lub ujęciu gazu szarpnie /stuknie/ samochodem. Myślę, że dużo zależy od techniki jazdy, która w pojarze jest inna niż w samochodach osobowych. Co do poduszki, to wydaje mi się, że wymieniłeś boczną znajdującą się w łapie skrzyni biegów. Taka guma z dużą dziurą w środku. Praktycznie to nie ulega ona uszkodzeniom. Najważniejsza jest poduszka pod skrzynią biegów. Jednak gdy ona ulega uszkodzeniu to przenoszą się takie drgania na cały samochód, że nie sposób jechać. Wystarczy, że minimalnie dotyka jakiegoś stałego elementu. Wrażenie jest jak byś włączył wibrator :P Na wale napędowym przydał by się solidny amortyzator momentu obrotowego i byłoby po sprawie.

Pozdrawiam

[ Dodano: 10-05-2009, 15:11 ]
Jeszcze jedno. Słabe poduszki łatwo poznać w czasie jazdy w lekkim terenie. Gdy jedziesz na dwójce na bardzo niskich obrotach to w samochodzie zaczyna wszystko dzwonić. Przy dobrych poduchach zadusisz silnik i nawet nie będziesz wiedział kiedy.
Pozdrawiam
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.