 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Gene 27-05-2009, 16:15 |
[2.5 TD] Szarpniecie |
Autor |
Wiadomość |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 06-05-2009, 21:46 [2.5 TD] Szarpniecie
|
|
|
Witam.
Jaki luz powinien być na zawieszeniu reduktora?
Wymieniłem boczną poduszkę gumową reduktora a pozostałe poduszki pod skrzynią i silnikiem wyglądają dobrze (oprócz wymienionej z boku reduktora mam jedną pod skrzynią, no i te pod silnikiem). Całość wiadomo - musi pracować. U mnie luz-ruch góra-dół gdy się zaprę i szarpię za reduktor i tylny wał wynosi około 2-3cm.
Rozkminiam sprawę bo podczas jazdy i gwałtownego puszczania-przyciskania pedału gazu czuć w podłodze wyraźne szarpnięcie (trochę mocniejsze niż miałem w Polonezie ) |
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 16:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 07-05-2009, 14:46
|
|
|
Te szarpnięcia pochodza / na 99%/ nie ze skrzyni biegów zespolonej z reduktorem ale od wału napędowego. I praktycznie każde pajero je ma. Wynika to z dużego momentu obrotowego silnika, który przy gwałtownym dodaniu lub ujęciu gazu szarpnie /stuknie/ samochodem. Myślę, że dużo zależy od techniki jazdy, która w pojarze jest inna niż w samochodach osobowych. Co do poduszki, to wydaje mi się, że wymieniłeś boczną znajdującą się w łapie skrzyni biegów. Taka guma z dużą dziurą w środku. Praktycznie to nie ulega ona uszkodzeniom. Najważniejsza jest poduszka pod skrzynią biegów. Jednak gdy ona ulega uszkodzeniu to przenoszą się takie drgania na cały samochód, że nie sposób jechać. Wystarczy, że minimalnie dotyka jakiegoś stałego elementu. Wrażenie jest jak byś włączył wibrator Na wale napędowym przydał by się solidny amortyzator momentu obrotowego i byłoby po sprawie.
Pozdrawiam
[ Dodano: 10-05-2009, 15:11 ]
Jeszcze jedno. Słabe poduszki łatwo poznać w czasie jazdy w lekkim terenie. Gdy jedziesz na dwójce na bardzo niskich obrotach to w samochodzie zaczyna wszystko dzwonić. Przy dobrych poduchach zadusisz silnik i nawet nie będziesz wiedział kiedy.
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|