To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - [CB4 1.6] Jak odpowietrzyć układ chłodzenia??

adiwasyl - 09-07-2009, 03:20
Temat postu: [CB4 1.6] Jak odpowietrzyć układ chłodzenia??
Witam mam Lancera 95 rok silnik 1.6 moc 83kw wczoraj wymienilem pompe wody ciekło jak z kranu jak odpowietrzyć układ chłodzenia objawy sa takie:

-po okolo 30 minutach jazdy woda zaczyna sie gotować wskazówka temperatury na czerwonym polu
-w zbiorniczku wody full
-a węże puste w jednym jak go sie nadusi slychac ze troche jest wody w drugim pusto
tak jakby nie było obiegu wody (termostat jest wyciągniety)chyba ze jest ich kilka jak ktos wie niech powie gdzie on powinien byc
-węże strasznie sie pompują jeden ten pusty jest gorący a ten co troche wody chlupie chłodny
-jak odkrece korek od chłodnicy pryska wodą

Robie tak: silnik wyłaczony zimny nalewam wody do zbiorniczka przy zakreconym korku na chłodnicy odpalam samochód i nic sie nie dzieje z tą wodą dalej jest w zbiorniczku!!

Prosze o odpowiedzi i pytania!!! Dziekuje.

tomekk - 09-07-2009, 08:46

no bo chłodnica nie pobierze sobie płynu gdy jest w niej powietrze, musi być pełna. Musisz nalać płyn przez korek w chłodnicy do pełna, uruchomić niech pochodzi, zgasić, odkręcić koreczek w chłodnicy i znowu dolać - przy tym ściskam gruby przewód z płynem który idzie od silnika do górnej części chłodnicy, żeby z niego powietrze wyszło i zapełnił się płynem. Następnie uruchamiam, gazuję i po zgaszeniu jeszcze raz patrzę czy da się dolać.
Potem wlewam do zbiorniczka wyrównawczego i teoretycznie powinno być ok, ale jeszcze robię takie coś, od koreczka w zbiorniczku wystaje 10 cm przewodu który odprowadza nadmiar płynu poza układ chłodzenia. Przy zamkniętym koreczku zbiorniczka dmucham w ten 10cm przewodzik, żeby pusty przewód prowadzący do chłodnicy wypełnił się płynem i zaczęło się z niego wylewać do chłodnicy. Gdy jest pełno w chłodnicy, to nadal lekko dmuchając (niestety koreczek zbiorniczka nie jest super szczelny, więc puszcza lekko powietrze i gdy przestaniemy dmuchać to płyn zacznie się cofać!) zakręcam szybko korek.
Tak właśnie to robię (zmieniałem chłodnicę po zakupie auta), może Tobie pomoże.
pozdrawiam Tomek

[ Dodano: 09-07-2009, 13:18 ]
Aha, coś tak patrzę, i mi żal tego silnika. Ty chyba nie miałeś w ogóle płynu w układzie chłodzenia, i jak czytam takie coś
adiwasyl napisał/a:
-po okolo 30 minutach jazdy woda zaczyna sie gotować

oraz
adiwasyl napisał/a:
a węże puste w jednym jak go sie nadusi slychac ze troche jest wody w drugim pusto

to ręce opadają. Wydaje mi się że jeździłeś całkowicie bez płynu! I mam nadzieję, że nic się nie stanie z autkiem. Woda w dolnym była zimna, bo nie było jej na tyle dużo, żeby krążyła w układzie (w końcu zmieniałeś pompę tak? więc poziom wody w układzie był poniżej miejsca montażu), więc się nie nagrzała! I jeszcze nie mam pojęcia, dla czego wlałeś płyn tylko do zbiorniczka? To jest wbrew prawom fizyki, żeby płyn sam się wlał do chłodnicy. Nie mówiąc już o tym, że jest jego tam z dobre 3-4 razy mniej niż potrzeba! Mam nadzieję, że nie jeździłeś długo na czerwonym polu temperatury! I dla czego masz wyjęty termostat?

miki4x4 - 09-07-2009, 16:22

możliwe że masz walnięta uszczelkę pod głowicą

A odpowietrzanie :

stajesz przodem pod lekką górkę, odkręcasz korek chłodnicy (raczej nie polecam tego robić na goracym silniku), dajesz ogrzewanie na full, lejesz płyn.

sebastian85 - 09-07-2009, 19:22

miki4x4 napisał/a:
możliwe że masz walnięta uszczelkę pod głowicą

A odpowietrzanie :

stajesz przodem pod lekką górkę, odkręcasz korek chłodnicy (raczej nie polecam tego robić na goracym silniku), dajesz ogrzewanie na full, lejesz płyn.


ja tak odpowietrzam i jest ok ....

wyderkapiotr - 09-07-2009, 21:12

za aparatem zapłonowym na dole jest śrubka do odpowietrzania nalej płynu odpal silnik odkręć tą śrubkę poczekaj aż zacznie płynąć płyn zakręć przejedz się i sprawdź poziom w zbiorniczku


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group