 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CB4 1.6] Jak odpowietrzyć układ chłodzenia?? |
Autor |
Wiadomość |
adiwasyl
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2009 Posty: 1 Skąd: Gprzów
|
Wysłany: 09-07-2009, 03:20 [CB4 1.6] Jak odpowietrzyć układ chłodzenia??
|
|
|
Witam mam Lancera 95 rok silnik 1.6 moc 83kw wczoraj wymienilem pompe wody ciekło jak z kranu jak odpowietrzyć układ chłodzenia objawy sa takie:
-po okolo 30 minutach jazdy woda zaczyna sie gotować wskazówka temperatury na czerwonym polu
-w zbiorniczku wody full
-a węże puste w jednym jak go sie nadusi slychac ze troche jest wody w drugim pusto
tak jakby nie było obiegu wody (termostat jest wyciągniety)chyba ze jest ich kilka jak ktos wie niech powie gdzie on powinien byc
-węże strasznie sie pompują jeden ten pusty jest gorący a ten co troche wody chlupie chłodny
-jak odkrece korek od chłodnicy pryska wodą
Robie tak: silnik wyłaczony zimny nalewam wody do zbiorniczka przy zakreconym korku na chłodnicy odpalam samochód i nic sie nie dzieje z tą wodą dalej jest w zbiorniczku!!
Prosze o odpowiedzi i pytania!!! Dziekuje. |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 09-07-2009, 08:46
|
|
|
no bo chłodnica nie pobierze sobie płynu gdy jest w niej powietrze, musi być pełna. Musisz nalać płyn przez korek w chłodnicy do pełna, uruchomić niech pochodzi, zgasić, odkręcić koreczek w chłodnicy i znowu dolać - przy tym ściskam gruby przewód z płynem który idzie od silnika do górnej części chłodnicy, żeby z niego powietrze wyszło i zapełnił się płynem. Następnie uruchamiam, gazuję i po zgaszeniu jeszcze raz patrzę czy da się dolać.
Potem wlewam do zbiorniczka wyrównawczego i teoretycznie powinno być ok, ale jeszcze robię takie coś, od koreczka w zbiorniczku wystaje 10 cm przewodu który odprowadza nadmiar płynu poza układ chłodzenia. Przy zamkniętym koreczku zbiorniczka dmucham w ten 10cm przewodzik, żeby pusty przewód prowadzący do chłodnicy wypełnił się płynem i zaczęło się z niego wylewać do chłodnicy. Gdy jest pełno w chłodnicy, to nadal lekko dmuchając (niestety koreczek zbiorniczka nie jest super szczelny, więc puszcza lekko powietrze i gdy przestaniemy dmuchać to płyn zacznie się cofać!) zakręcam szybko korek.
Tak właśnie to robię (zmieniałem chłodnicę po zakupie auta), może Tobie pomoże.
pozdrawiam Tomek
[ Dodano: 09-07-2009, 13:18 ]
Aha, coś tak patrzę, i mi żal tego silnika. Ty chyba nie miałeś w ogóle płynu w układzie chłodzenia, i jak czytam takie coś adiwasyl napisał/a: | -po okolo 30 minutach jazdy woda zaczyna sie gotować |
oraz
adiwasyl napisał/a: | a węże puste w jednym jak go sie nadusi slychac ze troche jest wody w drugim pusto |
to ręce opadają. Wydaje mi się że jeździłeś całkowicie bez płynu! I mam nadzieję, że nic się nie stanie z autkiem. Woda w dolnym była zimna, bo nie było jej na tyle dużo, żeby krążyła w układzie (w końcu zmieniałeś pompę tak? więc poziom wody w układzie był poniżej miejsca montażu), więc się nie nagrzała! I jeszcze nie mam pojęcia, dla czego wlałeś płyn tylko do zbiorniczka? To jest wbrew prawom fizyki, żeby płyn sam się wlał do chłodnicy. Nie mówiąc już o tym, że jest jego tam z dobre 3-4 razy mniej niż potrzeba! Mam nadzieję, że nie jeździłeś długo na czerwonym polu temperatury! I dla czego masz wyjęty termostat? |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 09-07-2009, 16:22
|
|
|
możliwe że masz walnięta uszczelkę pod głowicą
A odpowietrzanie :
stajesz przodem pod lekką górkę, odkręcasz korek chłodnicy (raczej nie polecam tego robić na goracym silniku), dajesz ogrzewanie na full, lejesz płyn. |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
sebastian85
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 4g92
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 27 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 09-07-2009, 19:22
|
|
|
miki4x4 napisał/a: | możliwe że masz walnięta uszczelkę pod głowicą
A odpowietrzanie :
stajesz przodem pod lekką górkę, odkręcasz korek chłodnicy (raczej nie polecam tego robić na goracym silniku), dajesz ogrzewanie na full, lejesz płyn. |
ja tak odpowietrzam i jest ok .... |
_________________
 |
|
|
|
 |
wyderkapiotr
Nowy Forumowicz
Auto: lancer kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 12 Skąd: nowy targ
|
Wysłany: 09-07-2009, 21:12
|
|
|
za aparatem zapłonowym na dole jest śrubka do odpowietrzania nalej płynu odpal silnik odkręć tą śrubkę poczekaj aż zacznie płynąć płyn zakręć przejedz się i sprawdź poziom w zbiorniczku |
|
|
|
 |
|
|