To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Tuning - Galant V6 24V i turbo ??

marcin1422 - 08-09-2009, 21:44
Temat postu: Galant V6 24V i turbo ??
mam pytanie czy jest mozliwosc zamontowania w moim galancie (2,5) turbiny lub kompressora??
w samochodzie wymieniony jest wydech, uklad dolotowy, katalizator oraz zalozony jest filtr stozkowy firmy K&N...

Marcino - 08-09-2009, 22:00

Mozliwość jest.... ale po co?.. lpiej swapowac silnik z turbiną.:)
A co dały twoje obecne modyfikację, jest jakaś odczuwalna różnica czy tylko lepsze samopoczucie?
Pozdrawiam

Bartek3g - 09-09-2009, 00:08

Taniej Cie wyjdzie wymiana auta.
marcin1422 - 09-09-2009, 15:42

no roznica jest samochod lepiej przyspiesza...
a ile by montaz turbiny kosztowal?

Anonymous - 09-09-2009, 23:00

Stawiam ze ok 10tys zl. Jesli bys robil to sam albo z jakims znajomym to mozna taniej. Popatrz na ebay moze sa w stanach jakies gotowe zestawy.
siwy - 12-09-2009, 00:19

hmmmm, mnie montaz w lancerze 1.6 wyniósl ok 8000 (robota garazowa) w wiekszym silniku moze byc drozej;/ ale co jak co, niezałuje ani grosza wydanego na montaz;)
Bartek3g - 12-09-2009, 02:36

koszty?Tyle co uturbienie 4 cylindrowego razy dwa. Bo masz dwie glowice do zrobienia, dwie uszczelki zeby odprezyc silnik, wiecej do pospawania, najlepiej biturbo czyli dwie sprezarki itp. Taniej Cie wyjdzie ze swapowac silnik a najlepiej zmienic auto.
Misiek :) - 12-09-2009, 22:37

od razu zmienić auto...
a jak ktoś chce takiego... a swap? na co? na turbo v6?

Bartek3g - 13-09-2009, 07:07

Misiek :) napisał/a:
od razu zmienić auto...
To jest TYLKO galant.
Misiek :) napisał/a:
a swap? na co? na turbo v6?
No wlasnie srednio jest na co...tzn mozna na 2.0T od Evo czy 2.0T od eclipse ale nie szkoda kasy? Mozna tez 6g72 od 3000GT VR4 ale...samo swapowanie moze sporo kosztowac.

Nie moge tego zrozumiec bo:
- galant nie jest do swirowania na drodze (abstrahujac od tego czy to jest legalne), nie nadaje sie zwyczajnie
- te 150-160 koni to naprawde spory zapas mocy. Moze po prostu trzeba sie nauczyc dobrze wykorzystywac potencjal silnika?


Mam w moim 3.0 V6 i przy masie ~1450kg czasami jest dla mnei nie obliczalny. Nie ma sytuacji zeby brakowalo mi mocy. V'ki sa bardzo elastyczne.

A jesli chodzi o odpowiedz na zadane pytanie to najtaniej Ci wyjdzie wsadzic kompresor z tego co sie orientuje.

jkrzysztof80 - 26-10-2009, 21:04

Jak swap ma cię wynieść ponad 10 tyś zł to lepiej przyprowadź sobie legnum VR4 z uk za ok 2500-3000 funtów można znaleźć i pobaw się przekładkę. Po za tym zakładając turbo zmniejszasz żywotność silnika :(
swinks_UK - 24-11-2009, 12:48

Chłopak chciał rzeczowej odpowiedzi, więc oto ona:
do twojego silnika w układzie V6 są trzy opcje:
1. dwie równoległe turbiny (jak w VR4)
2. jedna turbina (najlepiej coś Garrett'a GT25 do GT35, lub TD05 z Evo)
3. kompresor

W wersji 1:
najprostszy swap to całość silnika i osprzętu z Legnum/Galant VR4, potencjalny problem to rozwiązanie przeniesienia napędu na osie, przeprogramowanie ecu lub stosowanie piggy-back.
Można iść na całość i zastosować 2x TD04 (z subaru impreza) wtedy trzeba modyfikować kolektory wydechowe, plus Map-ECU2 zamiast oryginalnego kompa i pełen zestaw zegarków do monitoringu. W sumie to już tak duża modyfikacja, że taniej kupić EVO 6-8.

W wersji 2:
przebudowa silnika (odprężanie, wzmocnione kute wnętrze), samodzielnie modyfikowane kolektory wydechowe, samodzielnie wykonany układ dolotowy z intercoolerem), jak wyżej przeniesienie napędu, wywalenie ecu i zastąpienie czymś standalone, plus inne mody. Koszt wg. mnie nawet x2 wersja 1.

wersja 3.
co prawda są kompresory do kupienia w wersji "kit", ale wiąże się to z podobnymi modami jak wersja 2.

I tak pominąłem wiele dodatkowych zmian, ale generalnie mówiąc tańsza opcja to kupić Legnum/Galanta VR4 i przełożyć kierę, lub kupić Evo 4 - 6.

jkrzysztof80 - 12-12-2009, 21:02

Chyba można wcisnąć oto przykład http://photo.xuite.net/wilddogpon/483803/39.jpg
swinks_UK - 14-12-2009, 19:37

Nie można Krzysiek... :wink: Jeśli piszemy o racjonalnym wydawaniu pieniędzy....
Takie coś kosztuje prawie 2x więcej niż porządna przekładka VR4, więc jaki sens?

jkrzysztof80 - 14-12-2009, 22:58

Tomek wiem, że to kosztowna zabawa ale przeglądając fotki natknąłem się na to, więc wrzuciłem :mrgreen:
Misiek :) - 15-12-2009, 18:48

tak samo ktoś powie, poco kupować gala i przerabiać skoro można mieć klipsa...
tak samo poco robić przekładke w ca0 na silnik z evo3 skoro można zciągnąć evo
takie rzeczy się robi dla siebie, aby mieć coś innego niż wszyscy, niezawsze patrząc na pieniądze



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group