Galant V6 24V i turbo ?? |
Autor |
Wiadomość |
marcin1422
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 2,5 V624V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: internet
|
Wysłany: 08-09-2009, 21:44 Galant V6 24V i turbo ??
|
|
|
mam pytanie czy jest mozliwosc zamontowania w moim galancie (2,5) turbiny lub kompressora??
w samochodzie wymieniony jest wydech, uklad dolotowy, katalizator oraz zalozony jest filtr stozkowy firmy K&N... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-09-2009, 22:00
|
|
|
Mozliwość jest.... ale po co?.. lpiej swapowac silnik z turbiną.:)
A co dały twoje obecne modyfikację, jest jakaś odczuwalna różnica czy tylko lepsze samopoczucie?
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Bartek3g
Forumowicz Już mgr inż. :)
Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 216 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-09-2009, 00:08
|
|
|
Taniej Cie wyjdzie wymiana auta. |
|
|
|
 |
marcin1422
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 2,5 V624V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: internet
|
Wysłany: 09-09-2009, 15:42
|
|
|
no roznica jest samochod lepiej przyspiesza...
a ile by montaz turbiny kosztowal? |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2009, 23:00
|
|
|
Stawiam ze ok 10tys zl. Jesli bys robil to sam albo z jakims znajomym to mozna taniej. Popatrz na ebay moze sa w stanach jakies gotowe zestawy. |
|
|
|
 |
siwy
Forumowicz
Auto: lancer 1.6 16v (4G92) Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2008 Posty: 100 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-09-2009, 00:19
|
|
|
hmmmm, mnie montaz w lancerze 1.6 wyniósl ok 8000 (robota garazowa) w wiekszym silniku moze byc drozej;/ ale co jak co, niezałuje ani grosza wydanego na montaz;) |
_________________ Moc jest bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą, a Turbo podstawą
 |
|
|
|
 |
Bartek3g
Forumowicz Już mgr inż. :)
Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 216 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-09-2009, 02:36
|
|
|
koszty?Tyle co uturbienie 4 cylindrowego razy dwa. Bo masz dwie glowice do zrobienia, dwie uszczelki zeby odprezyc silnik, wiecej do pospawania, najlepiej biturbo czyli dwie sprezarki itp. Taniej Cie wyjdzie ze swapowac silnik a najlepiej zmienic auto. |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-09-2009, 22:37
|
|
|
od razu zmienić auto...
a jak ktoś chce takiego... a swap? na co? na turbo v6? |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Bartek3g
Forumowicz Już mgr inż. :)
Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 216 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-09-2009, 07:07
|
|
|
Misiek napisał/a: | od razu zmienić auto... | To jest TYLKO galant. Misiek napisał/a: | a swap? na co? na turbo v6? | No wlasnie srednio jest na co...tzn mozna na 2.0T od Evo czy 2.0T od eclipse ale nie szkoda kasy? Mozna tez 6g72 od 3000GT VR4 ale...samo swapowanie moze sporo kosztowac.
Nie moge tego zrozumiec bo:
- galant nie jest do swirowania na drodze (abstrahujac od tego czy to jest legalne), nie nadaje sie zwyczajnie
- te 150-160 koni to naprawde spory zapas mocy. Moze po prostu trzeba sie nauczyc dobrze wykorzystywac potencjal silnika?
Mam w moim 3.0 V6 i przy masie ~1450kg czasami jest dla mnei nie obliczalny. Nie ma sytuacji zeby brakowalo mi mocy. V'ki sa bardzo elastyczne.
A jesli chodzi o odpowiedz na zadane pytanie to najtaniej Ci wyjdzie wsadzic kompresor z tego co sie orientuje. |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
Wysłany: 26-10-2009, 21:04
|
|
|
Jak swap ma cię wynieść ponad 10 tyś zł to lepiej przyprowadź sobie legnum VR4 z uk za ok 2500-3000 funtów można znaleźć i pobaw się przekładkę. Po za tym zakładając turbo zmniejszasz żywotność silnika |
_________________ LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-11-2009, 12:48
|
|
|
Chłopak chciał rzeczowej odpowiedzi, więc oto ona:
do twojego silnika w układzie V6 są trzy opcje:
1. dwie równoległe turbiny (jak w VR4)
2. jedna turbina (najlepiej coś Garrett'a GT25 do GT35, lub TD05 z Evo)
3. kompresor
W wersji 1:
najprostszy swap to całość silnika i osprzętu z Legnum/Galant VR4, potencjalny problem to rozwiązanie przeniesienia napędu na osie, przeprogramowanie ecu lub stosowanie piggy-back.
Można iść na całość i zastosować 2x TD04 (z subaru impreza) wtedy trzeba modyfikować kolektory wydechowe, plus Map-ECU2 zamiast oryginalnego kompa i pełen zestaw zegarków do monitoringu. W sumie to już tak duża modyfikacja, że taniej kupić EVO 6-8.
W wersji 2:
przebudowa silnika (odprężanie, wzmocnione kute wnętrze), samodzielnie modyfikowane kolektory wydechowe, samodzielnie wykonany układ dolotowy z intercoolerem), jak wyżej przeniesienie napędu, wywalenie ecu i zastąpienie czymś standalone, plus inne mody. Koszt wg. mnie nawet x2 wersja 1.
wersja 3.
co prawda są kompresory do kupienia w wersji "kit", ale wiąże się to z podobnymi modami jak wersja 2.
I tak pominąłem wiele dodatkowych zmian, ale generalnie mówiąc tańsza opcja to kupić Legnum/Galanta VR4 i przełożyć kierę, lub kupić Evo 4 - 6. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 14-12-2009, 19:37
|
|
|
Nie można Krzysiek... Jeśli piszemy o racjonalnym wydawaniu pieniędzy....
Takie coś kosztuje prawie 2x więcej niż porządna przekładka VR4, więc jaki sens? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
Wysłany: 14-12-2009, 22:58
|
|
|
Tomek wiem, że to kosztowna zabawa ale przeglądając fotki natknąłem się na to, więc wrzuciłem |
_________________ LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-12-2009, 18:48
|
|
|
tak samo ktoś powie, poco kupować gala i przerabiać skoro można mieć klipsa...
tak samo poco robić przekładke w ca0 na silnik z evo3 skoro można zciągnąć evo
takie rzeczy się robi dla siebie, aby mieć coś innego niż wszyscy, niezawsze patrząc na pieniądze |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
|