Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant V6 24V i turbo ??
Autor Wiadomość
marcin1422 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT 2,5 V624V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 2
Skąd: internet
Wysłany: 08-09-2009, 21:44   Galant V6 24V i turbo ??

mam pytanie czy jest mozliwosc zamontowania w moim galancie (2,5) turbiny lub kompressora??
w samochodzie wymieniony jest wydech, uklad dolotowy, katalizator oraz zalozony jest filtr stozkowy firmy K&N...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 08-09-2009, 22:00   

Mozliwość jest.... ale po co?.. lpiej swapowac silnik z turbiną.:)
A co dały twoje obecne modyfikację, jest jakaś odczuwalna różnica czy tylko lepsze samopoczucie?
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-09-2009, 00:08   

Taniej Cie wyjdzie wymiana auta.
 
 
marcin1422 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT 2,5 V624V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 2
Skąd: internet
Wysłany: 09-09-2009, 15:42   

no roznica jest samochod lepiej przyspiesza...
a ile by montaz turbiny kosztowal?
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 09-09-2009, 23:00   

Stawiam ze ok 10tys zl. Jesli bys robil to sam albo z jakims znajomym to mozna taniej. Popatrz na ebay moze sa w stanach jakies gotowe zestawy.
 
 
siwy 
Forumowicz

Auto: lancer 1.6 16v (4G92) Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 100
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-09-2009, 00:19   

hmmmm, mnie montaz w lancerze 1.6 wyniósl ok 8000 (robota garazowa) w wiekszym silniku moze byc drozej;/ ale co jak co, niezałuje ani grosza wydanego na montaz;)
_________________
Moc jest bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą, a Turbo podstawą
 
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-09-2009, 02:36   

koszty?Tyle co uturbienie 4 cylindrowego razy dwa. Bo masz dwie glowice do zrobienia, dwie uszczelki zeby odprezyc silnik, wiecej do pospawania, najlepiej biturbo czyli dwie sprezarki itp. Taniej Cie wyjdzie ze swapowac silnik a najlepiej zmienic auto.
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-09-2009, 22:37   

od razu zmienić auto...
a jak ktoś chce takiego... a swap? na co? na turbo v6?
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-09-2009, 07:07   

Misiek :) napisał/a:
od razu zmienić auto...
To jest TYLKO galant.
Misiek :) napisał/a:
a swap? na co? na turbo v6?
No wlasnie srednio jest na co...tzn mozna na 2.0T od Evo czy 2.0T od eclipse ale nie szkoda kasy? Mozna tez 6g72 od 3000GT VR4 ale...samo swapowanie moze sporo kosztowac.

Nie moge tego zrozumiec bo:
- galant nie jest do swirowania na drodze (abstrahujac od tego czy to jest legalne), nie nadaje sie zwyczajnie
- te 150-160 koni to naprawde spory zapas mocy. Moze po prostu trzeba sie nauczyc dobrze wykorzystywac potencjal silnika?


Mam w moim 3.0 V6 i przy masie ~1450kg czasami jest dla mnei nie obliczalny. Nie ma sytuacji zeby brakowalo mi mocy. V'ki sa bardzo elastyczne.

A jesli chodzi o odpowiedz na zadane pytanie to najtaniej Ci wyjdzie wsadzic kompresor z tego co sie orientuje.
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 26-10-2009, 21:04   

Jak swap ma cię wynieść ponad 10 tyś zł to lepiej przyprowadź sobie legnum VR4 z uk za ok 2500-3000 funtów można znaleźć i pobaw się przekładkę. Po za tym zakładając turbo zmniejszasz żywotność silnika :(
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-11-2009, 12:48   

Chłopak chciał rzeczowej odpowiedzi, więc oto ona:
do twojego silnika w układzie V6 są trzy opcje:
1. dwie równoległe turbiny (jak w VR4)
2. jedna turbina (najlepiej coś Garrett'a GT25 do GT35, lub TD05 z Evo)
3. kompresor

W wersji 1:
najprostszy swap to całość silnika i osprzętu z Legnum/Galant VR4, potencjalny problem to rozwiązanie przeniesienia napędu na osie, przeprogramowanie ecu lub stosowanie piggy-back.
Można iść na całość i zastosować 2x TD04 (z subaru impreza) wtedy trzeba modyfikować kolektory wydechowe, plus Map-ECU2 zamiast oryginalnego kompa i pełen zestaw zegarków do monitoringu. W sumie to już tak duża modyfikacja, że taniej kupić EVO 6-8.

W wersji 2:
przebudowa silnika (odprężanie, wzmocnione kute wnętrze), samodzielnie modyfikowane kolektory wydechowe, samodzielnie wykonany układ dolotowy z intercoolerem), jak wyżej przeniesienie napędu, wywalenie ecu i zastąpienie czymś standalone, plus inne mody. Koszt wg. mnie nawet x2 wersja 1.

wersja 3.
co prawda są kompresory do kupienia w wersji "kit", ale wiąże się to z podobnymi modami jak wersja 2.

I tak pominąłem wiele dodatkowych zmian, ale generalnie mówiąc tańsza opcja to kupić Legnum/Galanta VR4 i przełożyć kierę, lub kupić Evo 4 - 6.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 12-12-2009, 21:02   

Chyba można wcisnąć oto przykład http://photo.xuite.net/wilddogpon/483803/39.jpg
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 14-12-2009, 19:37   

Nie można Krzysiek... :wink: Jeśli piszemy o racjonalnym wydawaniu pieniędzy....
Takie coś kosztuje prawie 2x więcej niż porządna przekładka VR4, więc jaki sens?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 14-12-2009, 22:58   

Tomek wiem, że to kosztowna zabawa ale przeglądając fotki natknąłem się na to, więc wrzuciłem :mrgreen:
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2009, 18:48   

tak samo ktoś powie, poco kupować gala i przerabiać skoro można mieć klipsa...
tak samo poco robić przekładke w ca0 na silnik z evo3 skoro można zciągnąć evo
takie rzeczy się robi dla siebie, aby mieć coś innego niż wszyscy, niezawsze patrząc na pieniądze
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.