To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

3000GT/GTO Techniczne - Nowa skrzynia - nowe problemy...

Fotograf - 02-11-2009, 18:09
Temat postu: Nowa skrzynia - nowe problemy...
2 tygodnie temu zamontowałem nową skrzynię biegów i mam 2 problemy:

- wywala mi 5 bieg jak trochę przycisnę gaz... (podejrzewam synchronizator - a co wy na to?)

- wcześniej miałem rozwalony czujnik wstecznego i teraz z nową skrzynią i nowym czujnikiem wstecznego (włącza tylne światło cofania), jak wrzucę wsteczny bieg to mi silnik przygasa i traci na mocy dość sporo... ledwo nie gaśnie... żeby cofnąć trzeba dodać sporo gazu...


Ten pierwszy problem to chyba rozwiążę sam bo synchro 5 biegu jest jak dobrze kojażę na tej "dostawce" na końcu skrzyni więc bez zdejmowania całej skrzynki to dam radę wyciągnąć i wsadzę ten moduł z mojej starej (tam 5 nie wypadała) - oczywiście jeśli to tam jest problem - czekam na jakieś sugestie z Waszej strony...

Gorzej z tym 2 problemem bo wychodzi na to, że ten czujnik nie jest podpięty pod tylne światła a do kompa i jakaś odcinka się włącza czy coś... a może jakieś zwarcie na kablach... - piszcie co o tym myślicie...

Anonymous - 02-11-2009, 21:19

Fotograf, Jeśli wypada ci 5 bieg to nie jest to wina synchronizatora tylko wytartych zębów 5 biegu i niestety tam kłania się do wymiany całość ( przesuwka wew. kolo przesuwki synchronizatory 5 i wstecznego oraz kolo zębate 5 biegu) ale jest jeden myk w tych skrzyniach występują 2 rodzaje 5 biegu nawet dekle na 1 rzut oka sa takie same a jak się dokładnie przyjrzeć to są inne
Krzyzak - 03-11-2009, 07:44

kosior1975 napisał/a:
synchronizatory 5 i wstecznego

wsteczny nie jest synchronizowany i jest zupelnie gdzie indziej niz 5-tka (w sensie umiejscowienia na walku), wiec tam nie trzeba nic grzebac

Fotograf - 03-11-2009, 08:34

dobra to gdzie jest to koło 5 biegu?
jeśli w tym ostatnim module to wymienię je "przy okazji" bo i tak muszę odkręcić te śrubki...

[ Dodano: 03-11-2009, 08:54 ]
no i jeszcze jedna sprawa - jak jadę "hamując" biegami to mi skrzynia tak lekko wyje (coś podobnego jak przy jeździe do tyłu z tym, że o wiele ciszej)...

wcześniej czegoś takiego nie zauważyłem...
co może być tego przyczyną?

PS: dzięki kosior1975 za ten ślimak - działa bezbłędnie :)

Krzyzak - 03-11-2009, 09:33

tak - zebatka 5 biegu jest pod tym malym dekielkiem na koncu

a wycie to albo lozyska albo zeby wyrobione (raczej lozyska)

Fotograf - 03-11-2009, 09:35

Tak się zastanawiam i chyba zaraz pójdę zrobić te zembatki...
Zobaczę czy nadal będzie wypadać ta 5...
A co myślicie o tym przygasaniu silnika jak się załaduje wsteczny bieg?
(wystarczy tylko wrzucić wsteczny - na wciśniętym sprzęgle... no i zauważyłem, że się kontrolka silnika potrafi zapalić nawet...

Krzyzak - 03-11-2009, 12:42

to moze jakies zwarcie w instalacji swiatla cofania
Fotograf - 03-11-2009, 13:09

no wlasnie chyba nie bo by na wskazniku napięcia było widać obciążenie...
a on ledwo reaguje...

[ Dodano: 03-11-2009, 15:23 ]
normalnie DUPA...
Rozkręciłem tą osłonkę od wstecznego i 5 biegu...
Okazało się iż tamten synchronizator jest nieco mniejszy niż ten mój stary...

Ale zauważyłem, śruba od osi gdzie jest synchro nie była zbita i lekko jest odkręcona...
Logicznie myśląc to mogło być od tego (wyskakiwanie 5 biegu)...
Dokręciłem i zbiłem śrubę ...
Ale na jeździe próbnej okazało się, że jest tak jak było wcześniej... :(

Dobra to teraz 2 pytania:
- czy będą pasować ten większy synchronizator no i te moje 2 zębatki do tego "zestawu" z mniejszym synchro
- czemu w oleju mam tyle opiłków (srebrnych najpewniej od obudowy)...

Anonymous - 05-11-2009, 06:47

Fotograf, to jest to co Ci pisałem występują 2 rodzaje 5 biegu są zębatki 37 zębowe albo 42 zębowe i ni jak nie podpasujesz jedno do drugiego bo wiadomo skoro jedno jest mniejsze a drugi większe to wszystkie średnice są inne dlatego jak się wymienia 5 bieg to albo na taki sam a jeśli zmieniasz na większy lub mniejszy kpl to trzeba wymienić wszystko nawet dekiel!!!!
Fotograf - 05-11-2009, 07:44

ok kasior
czyli rozumiem, że wymieniam całość co jest pod deklem...
tylko zanim to zrobię chciałbym poradzić się eksperta :) - bo jak wiadomo zębatki są inne a co za tym idzie również koło synchro i widełki synchro... no i moje pytanie brzmi tak - czy dam radę te widełki zamontować do tamtej skrzyni?

czy one będą pasować ?

Krystian990 - 15-05-2010, 07:06

Odkopę trochę. Fotograf poradziłeś sobie z tą wypadającą piątką? A jak tak to w jaki sposób??
Fotograf - 15-05-2010, 10:53

Poradziłem sobie :)
wymieniłem wszystko co jest "pod deklem"...
tylko trzeba uważać na kolejność wsadzania zębatek i takiej podkładki bo ja jedna zębatkę na odwrót wsadziłem i potem musiałem wszystko jeszcze raz rozkręcać bo ciężko widełki chodziły...

ale 5 bieg wskakiwał bez problemu...
coś tam jeszcze było ze wstecznym ale to już w "skrzyni głównej" no i podarowałem sobie grzebanie w tym...

samochód sprzedałem

teraz kombinuję kasę (będe miał ze 30 tys) no i myślę nad czymś podobnym...
ale zona mnie przekabaca na coś co mniej pali więc moze skończy sie na "celicy 7"

zobaczymy

Krystian990 - 15-05-2010, 16:54

Nie słuchaj żony bier 3000gt bo to piękne auto :D Nie pamiętasz ile +\- wyszedł koszt tej naprawy?? W celu tej naprawy musiałeś wyjmować skrzynie czy zrobiłeś w samochodzie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group