Nowa skrzynia - nowe problemy... |
Autor |
Wiadomość |
Fotograf
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse G4 2008r autom. CABRIO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 27 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 02-11-2009, 18:09 Nowa skrzynia - nowe problemy...
|
|
|
2 tygodnie temu zamontowałem nową skrzynię biegów i mam 2 problemy:
- wywala mi 5 bieg jak trochę przycisnę gaz... (podejrzewam synchronizator - a co wy na to?)
- wcześniej miałem rozwalony czujnik wstecznego i teraz z nową skrzynią i nowym czujnikiem wstecznego (włącza tylne światło cofania), jak wrzucę wsteczny bieg to mi silnik przygasa i traci na mocy dość sporo... ledwo nie gaśnie... żeby cofnąć trzeba dodać sporo gazu...
Ten pierwszy problem to chyba rozwiążę sam bo synchro 5 biegu jest jak dobrze kojażę na tej "dostawce" na końcu skrzyni więc bez zdejmowania całej skrzynki to dam radę wyciągnąć i wsadzę ten moduł z mojej starej (tam 5 nie wypadała) - oczywiście jeśli to tam jest problem - czekam na jakieś sugestie z Waszej strony...
Gorzej z tym 2 problemem bo wychodzi na to, że ten czujnik nie jest podpięty pod tylne światła a do kompa i jakaś odcinka się włącza czy coś... a może jakieś zwarcie na kablach... - piszcie co o tym myślicie... |
_________________ Mam smaczek na cabrio...
... no i się udało mam 4G w cabrio 3.8 silnik no i pełno frajdy z jazdy po nadmorskich drogach...
----
Eclipse G1 manual 150kM 93
3000GT manual 230kM 93
Eclipse G4 automat 267kM 08
---- |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2009, 21:19
|
|
|
Fotograf, Jeśli wypada ci 5 bieg to nie jest to wina synchronizatora tylko wytartych zębów 5 biegu i niestety tam kłania się do wymiany całość ( przesuwka wew. kolo przesuwki synchronizatory 5 i wstecznego oraz kolo zębate 5 biegu) ale jest jeden myk w tych skrzyniach występują 2 rodzaje 5 biegu nawet dekle na 1 rzut oka sa takie same a jak się dokładnie przyjrzeć to są inne |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-11-2009, 07:44
|
|
|
kosior1975 napisał/a: | synchronizatory 5 i wstecznego |
wsteczny nie jest synchronizowany i jest zupelnie gdzie indziej niz 5-tka (w sensie umiejscowienia na walku), wiec tam nie trzeba nic grzebac |
|
|
|
 |
Fotograf
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse G4 2008r autom. CABRIO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 27 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 03-11-2009, 08:34
|
|
|
dobra to gdzie jest to koło 5 biegu?
jeśli w tym ostatnim module to wymienię je "przy okazji" bo i tak muszę odkręcić te śrubki...
[ Dodano: 03-11-2009, 08:54 ]
no i jeszcze jedna sprawa - jak jadę "hamując" biegami to mi skrzynia tak lekko wyje (coś podobnego jak przy jeździe do tyłu z tym, że o wiele ciszej)...
wcześniej czegoś takiego nie zauważyłem...
co może być tego przyczyną?
PS: dzięki kosior1975 za ten ślimak - działa bezbłędnie |
_________________ Mam smaczek na cabrio...
... no i się udało mam 4G w cabrio 3.8 silnik no i pełno frajdy z jazdy po nadmorskich drogach...
----
Eclipse G1 manual 150kM 93
3000GT manual 230kM 93
Eclipse G4 automat 267kM 08
---- |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-11-2009, 09:33
|
|
|
tak - zebatka 5 biegu jest pod tym malym dekielkiem na koncu
a wycie to albo lozyska albo zeby wyrobione (raczej lozyska) |
|
|
|
 |
Fotograf
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse G4 2008r autom. CABRIO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 27 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 03-11-2009, 09:35
|
|
|
Tak się zastanawiam i chyba zaraz pójdę zrobić te zembatki...
Zobaczę czy nadal będzie wypadać ta 5...
A co myślicie o tym przygasaniu silnika jak się załaduje wsteczny bieg?
(wystarczy tylko wrzucić wsteczny - na wciśniętym sprzęgle... no i zauważyłem, że się kontrolka silnika potrafi zapalić nawet... |
_________________ Mam smaczek na cabrio...
... no i się udało mam 4G w cabrio 3.8 silnik no i pełno frajdy z jazdy po nadmorskich drogach...
----
Eclipse G1 manual 150kM 93
3000GT manual 230kM 93
Eclipse G4 automat 267kM 08
---- |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-11-2009, 12:42
|
|
|
to moze jakies zwarcie w instalacji swiatla cofania |
|
|
|
 |
Fotograf
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse G4 2008r autom. CABRIO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 27 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 03-11-2009, 13:09
|
|
|
no wlasnie chyba nie bo by na wskazniku napięcia było widać obciążenie...
a on ledwo reaguje...
[ Dodano: 03-11-2009, 15:23 ]
normalnie DUPA...
Rozkręciłem tą osłonkę od wstecznego i 5 biegu...
Okazało się iż tamten synchronizator jest nieco mniejszy niż ten mój stary...
Ale zauważyłem, śruba od osi gdzie jest synchro nie była zbita i lekko jest odkręcona...
Logicznie myśląc to mogło być od tego (wyskakiwanie 5 biegu)...
Dokręciłem i zbiłem śrubę ...
Ale na jeździe próbnej okazało się, że jest tak jak było wcześniej...
Dobra to teraz 2 pytania:
- czy będą pasować ten większy synchronizator no i te moje 2 zębatki do tego "zestawu" z mniejszym synchro
- czemu w oleju mam tyle opiłków (srebrnych najpewniej od obudowy)... |
_________________ Mam smaczek na cabrio...
... no i się udało mam 4G w cabrio 3.8 silnik no i pełno frajdy z jazdy po nadmorskich drogach...
----
Eclipse G1 manual 150kM 93
3000GT manual 230kM 93
Eclipse G4 automat 267kM 08
---- |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2009, 06:47
|
|
|
Fotograf, to jest to co Ci pisałem występują 2 rodzaje 5 biegu są zębatki 37 zębowe albo 42 zębowe i ni jak nie podpasujesz jedno do drugiego bo wiadomo skoro jedno jest mniejsze a drugi większe to wszystkie średnice są inne dlatego jak się wymienia 5 bieg to albo na taki sam a jeśli zmieniasz na większy lub mniejszy kpl to trzeba wymienić wszystko nawet dekiel!!!! |
|
|
|
 |
Fotograf
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse G4 2008r autom. CABRIO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 27 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 05-11-2009, 07:44
|
|
|
ok kasior
czyli rozumiem, że wymieniam całość co jest pod deklem...
tylko zanim to zrobię chciałbym poradzić się eksperta - bo jak wiadomo zębatki są inne a co za tym idzie również koło synchro i widełki synchro... no i moje pytanie brzmi tak - czy dam radę te widełki zamontować do tamtej skrzyni?
czy one będą pasować ? |
_________________ Mam smaczek na cabrio...
... no i się udało mam 4G w cabrio 3.8 silnik no i pełno frajdy z jazdy po nadmorskich drogach...
----
Eclipse G1 manual 150kM 93
3000GT manual 230kM 93
Eclipse G4 automat 267kM 08
---- |
|
|
|
 |
Krystian990
Forumowicz

Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 172 Skąd: Dłużec
|
Wysłany: 15-05-2010, 07:06
|
|
|
Odkopę trochę. Fotograf poradziłeś sobie z tą wypadającą piątką? A jak tak to w jaki sposób?? |
|
|
|
 |
Fotograf
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse G4 2008r autom. CABRIO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 27 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 15-05-2010, 10:53
|
|
|
Poradziłem sobie
wymieniłem wszystko co jest "pod deklem"...
tylko trzeba uważać na kolejność wsadzania zębatek i takiej podkładki bo ja jedna zębatkę na odwrót wsadziłem i potem musiałem wszystko jeszcze raz rozkręcać bo ciężko widełki chodziły...
ale 5 bieg wskakiwał bez problemu...
coś tam jeszcze było ze wstecznym ale to już w "skrzyni głównej" no i podarowałem sobie grzebanie w tym...
samochód sprzedałem
teraz kombinuję kasę (będe miał ze 30 tys) no i myślę nad czymś podobnym...
ale zona mnie przekabaca na coś co mniej pali więc moze skończy sie na "celicy 7"
zobaczymy |
_________________ Mam smaczek na cabrio...
... no i się udało mam 4G w cabrio 3.8 silnik no i pełno frajdy z jazdy po nadmorskich drogach...
----
Eclipse G1 manual 150kM 93
3000GT manual 230kM 93
Eclipse G4 automat 267kM 08
---- |
|
|
|
 |
Krystian990
Forumowicz

Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 172 Skąd: Dłużec
|
Wysłany: 15-05-2010, 16:54
|
|
|
Nie słuchaj żony bier 3000gt bo to piękne auto Nie pamiętasz ile +\- wyszedł koszt tej naprawy?? W celu tej naprawy musiałeś wyjmować skrzynie czy zrobiłeś w samochodzie? |
|
|
|
 |
|