Problemy techniczne - Lancer 1,5 12V '91
Anonymous - 08-09-2006, 14:57 Temat postu: Lancer 1,5 12V '91 Witam! Mam problem z moim Miśkiem. Od lat posiadam Lancera 1,5 12 V '91. Autko jest zgazowane i jak do tej pory sprawowało się bez zarzutu. Od momentu jak w maju wyczyściłem przepustnicę, pojawił się problem pod postacią świecącej kontrolki CHECK ENGINE. Po zdiagnozowaniu i odczytaniu kodu błędu, okazało się, że to wtryskiwacze. CHECK zapala się tylko gdy jadę na gazie i się zatrzymam (obroty ok. 750), natomiast nie występuje kiedy jeżdżę na benzynie. Ok. 2 tygodnie temu zauważyłem ,że autko nierówno chodzi na benzynie, okazało się, że nie pali na 1 gar. Opór mierzony w gniazdach wtryskiwaczy chyba ok, wszędzie ok. 0,52, natomiast w uzwojeniu, które dochodzi do jednego wtryskiwacza nie wykazuje żadnego oporu. Czy siadła mi elektryka? Czy ktoś miał podobny problem? Myślę, że sam sobie nie poradzę i proszę o poradę. Czy w kujawsko-pomorskim jest ktoś kto w tym siedzi i się na tym zna?
Pozdrawiam Dawid
Hubeeert - 08-09-2006, 15:00
DEE-JAY napisał/a: | natomiast w uzwojeniu, które dochodzi do jednego wtryskiwacza nie wykazuje żadnego oporu | słowo klucz - znaczy zwarcie na stałe
tomusn ma Colta z silnikiem chyba identyko jak Twój - kontakt PW albo wpadnij na spota jakiegoś.
tomusn - 08-09-2006, 15:03
Hubeeercie, akurat nie wiem czy mógłbym pomóc, nie wiem skąd się może brać takie zwarcie, ale moge służyć pomysłem i książeczką ze schematem elektrycznym (HR Etzold "So wirds gemacht")
josie - 08-09-2006, 17:03
DEE-JAY napisał/a: | Opór mierzony w gniazdach wtryskiwaczy chyba ok, wszędzie ok. 0,52, natomiast w uzwojeniu, które dochodzi do jednego wtryskiwacza nie wykazuje żadnego oporu. |
Nie wykazuje żadnego znaczy 0,00 Ohm (zwarte) czy wykazuje nieskończoność?
W instalacjach gazowych podłączenie wtryskiwaczy wygląda następująco (w uproszczeniu dla 1 wtryskiwacza, dla reszty jest tak samo):
To co zielone to oryginalnie w aucie, to co czerwone to dostawiane przez gazowników.
Jak jest zrobione po ludzku (nie cięte kable), to rozepnij wtyczki i podłącz wtryskiwacze bezpośrednio do oryginalnej wiązki w aucie na próbę.
Check Engine się świeci bo w emulatorze siedzą zbyt wielkie oporniki - musiałbyś zmienić na 56 Ohm
romek555 - 10-09-2006, 00:03
Witam.
DEE-JAY ja mam podobną sytuację, przez 5 lat na LPG nie miałem problemu, a w zeszłym roku zaczęła się zapalać kontrolka CHECK ENGINE. Prawdę mówiąc nie martwi mnie to, bo ECU pokazuje uszkodzony wtryskiwacz, a na bezynie pracują wszystkie 4 i kontrolka się nie świeci. Podłączyłem laptopa z TMO Dataloger i wyłączałem wtryski po koleji i za każdym razem chodził na 3 gary, czyli wszystko grało. Sprawdź emulator i daj znać czy pomogło, to i ja grzebnę w instalcji.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Anonymous - 10-09-2006, 20:37
Hej! Dziękuję za zainteresowanie i podpowiedzi! Co do tematu to sprawa nie zakończona Nie chcę sam za dużo grzebać bo po prostu się na tym nie znam. Jakiś miesiąc temu(wtedy jeszcze palił na wszystkie) Misiek był na przeglądzie u gazowników. Ustawili skład mieszanki, sprawdzili emulator, rozcięli też fizycznie wtryskiwacze, a CE nadal się zapalało. Powiedzieli, że coś takiego występuje jako tzw. błąd sporadyczny. Z tego co wynika, to z instalką lpg(IIgen) firmy BRC wszystko w porzo. Ponieważ autko sprawowało się ok. kazali się tym zbytnio nie przejmować... no ale teraz motor nieciekawie chodzi, zwłaszcza kiedy zimny. W kwestii oporności w uzwojeniu jednego z wtryskiwaczy, to na początku było 0,00 Ohm ale kiedy poruszałem wiązką i przeczyściłem styk pojawił się opór ok. 0,63. Na pozostałych jest 0,52. We wtorek pojadę jeszcze raz do gazowników. Może "coś" wymyślą, jeśli nie- Będę szukał jakiegoś warsztatu... Pozdrawiam Wszystkich Mitsumaniaków! Dawid.
tomusn - 11-09-2006, 11:00
w temacie:
chcemy z Dawidem sprawdzić uzwojenia i opory, tudzież inne napięcia w moim Colcie.
Pytanie: czy można rozpiąć przewód "zasilający" wtryskiwacze?
rozumiem że na samym wtryskiwaczu kończy się ten przewód jakąś wtyczją, a z drugiej strony - ECU? czy jeszcze jakaś wtyczka z drugiej strony do np. cewki czy jakiegoś uzwojenia? czy przewody lecą wprost do ECU?
Może dziś zajrzę pod maskę, ale czy ja się znam?
Na schemacie elektrycznym w "So wirds gemacht"
(tu z góry przepraszam że skan ksiażki nie obejmuje schematów elektrycznych gdyż są to płachty 100x30cm i małymi literkami i nie byłoby to pewnie za ciekawe po skanięciu)
wtryskiwacze są podłączone poprzez uzwojenia jakieś, stąd moje pytanie.
|
|
|