Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer 1,5 12V '91
Autor Wiadomość
DEE-JAY
[Usunięty]

  Wysłany: 08-09-2006, 14:57   Lancer 1,5 12V '91

Witam! Mam problem z moim Miśkiem. Od lat posiadam Lancera 1,5 12 V '91. Autko jest zgazowane i jak do tej pory sprawowało się bez zarzutu. Od momentu jak w maju wyczyściłem przepustnicę, pojawił się problem pod postacią świecącej kontrolki CHECK ENGINE. Po zdiagnozowaniu i odczytaniu kodu błędu, okazało się, że to wtryskiwacze. CHECK zapala się tylko gdy jadę na gazie i się zatrzymam (obroty ok. 750), natomiast nie występuje kiedy jeżdżę na benzynie. Ok. 2 tygodnie temu zauważyłem ,że autko nierówno chodzi na benzynie, okazało się, że nie pali na 1 gar. Opór mierzony w gniazdach wtryskiwaczy chyba ok, wszędzie ok. 0,52, natomiast w uzwojeniu, które dochodzi do jednego wtryskiwacza nie wykazuje żadnego oporu. Czy siadła mi elektryka? Czy ktoś miał podobny problem? Myślę, że sam sobie nie poradzę i proszę o poradę. Czy w kujawsko-pomorskim jest ktoś kto w tym siedzi i się na tym zna?
Pozdrawiam Dawid
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-09-2006, 15:00   

DEE-JAY napisał/a:
natomiast w uzwojeniu, które dochodzi do jednego wtryskiwacza nie wykazuje żadnego oporu
słowo klucz - znaczy zwarcie na stałe

tomusn ma Colta z silnikiem chyba identyko jak Twój - kontakt PW albo wpadnij na spota jakiegoś.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 08-09-2006, 15:03   

Hubeeercie, akurat nie wiem czy mógłbym pomóc, nie wiem skąd się może brać takie zwarcie, ale moge służyć pomysłem i książeczką ze schematem elektrycznym (HR Etzold "So wirds gemacht")
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-09-2006, 17:03   

DEE-JAY napisał/a:
Opór mierzony w gniazdach wtryskiwaczy chyba ok, wszędzie ok. 0,52, natomiast w uzwojeniu, które dochodzi do jednego wtryskiwacza nie wykazuje żadnego oporu.


Nie wykazuje żadnego znaczy 0,00 Ohm (zwarte) czy wykazuje nieskończoność?
W instalacjach gazowych podłączenie wtryskiwaczy wygląda następująco (w uproszczeniu dla 1 wtryskiwacza, dla reszty jest tak samo):



To co zielone to oryginalnie w aucie, to co czerwone to dostawiane przez gazowników.
Jak jest zrobione po ludzku (nie cięte kable), to rozepnij wtyczki i podłącz wtryskiwacze bezpośrednio do oryginalnej wiązki w aucie na próbę.
Check Engine się świeci bo w emulatorze siedzą zbyt wielkie oporniki - musiałbyś zmienić na 56 Ohm
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 10-09-2006, 00:03   

Witam.
DEE-JAY ja mam podobną sytuację, przez 5 lat na LPG nie miałem problemu, a w zeszłym roku zaczęła się zapalać kontrolka CHECK ENGINE. Prawdę mówiąc nie martwi mnie to, bo ECU pokazuje uszkodzony wtryskiwacz, a na bezynie pracują wszystkie 4 i kontrolka się nie świeci. Podłączyłem laptopa z TMO Dataloger i wyłączałem wtryski po koleji i za każdym razem chodził na 3 gary, czyli wszystko grało. Sprawdź emulator i daj znać czy pomogło, to i ja grzebnę w instalcji.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
DEE-JAY
[Usunięty]

Wysłany: 10-09-2006, 20:37   

Hej! Dziękuję za zainteresowanie i podpowiedzi! Co do tematu to sprawa nie zakończona :( Nie chcę sam za dużo grzebać bo po prostu się na tym nie znam. Jakiś miesiąc temu(wtedy jeszcze palił na wszystkie) Misiek był na przeglądzie u gazowników. Ustawili skład mieszanki, sprawdzili emulator, rozcięli też fizycznie wtryskiwacze, a CE nadal się zapalało. Powiedzieli, że coś takiego występuje jako tzw. błąd sporadyczny. Z tego co wynika, to z instalką lpg(IIgen) firmy BRC wszystko w porzo. Ponieważ autko sprawowało się ok. kazali się tym zbytnio nie przejmować... no ale teraz motor nieciekawie chodzi, zwłaszcza kiedy zimny. W kwestii oporności w uzwojeniu jednego z wtryskiwaczy, to na początku było 0,00 Ohm ale kiedy poruszałem wiązką i przeczyściłem styk pojawił się opór ok. 0,63. Na pozostałych jest 0,52. We wtorek pojadę jeszcze raz do gazowników. Może "coś" wymyślą, jeśli nie- Będę szukał jakiegoś warsztatu... Pozdrawiam Wszystkich Mitsumaniaków! Dawid.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 11-09-2006, 11:00   

w temacie:
chcemy z Dawidem sprawdzić uzwojenia i opory, tudzież inne napięcia w moim Colcie.

Pytanie: czy można rozpiąć przewód "zasilający" wtryskiwacze?

rozumiem że na samym wtryskiwaczu kończy się ten przewód jakąś wtyczją, a z drugiej strony - ECU? czy jeszcze jakaś wtyczka z drugiej strony do np. cewki czy jakiegoś uzwojenia? czy przewody lecą wprost do ECU?
Może dziś zajrzę pod maskę, ale czy ja się znam?

Na schemacie elektrycznym w "So wirds gemacht"
(tu z góry przepraszam że skan ksiażki nie obejmuje schematów elektrycznych gdyż są to płachty 100x30cm i małymi literkami i nie byłoby to pewnie za ciekawe po skanięciu)
wtryskiwacze są podłączone poprzez uzwojenia jakieś, stąd moje pytanie.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.