To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CS3A 1.6] Płyny eksploatacyjne

waldek1978 - 09-01-2010, 19:31
Temat postu: [CS3A 1.6] Płyny eksploatacyjne
Mam małe pytanko odnośnie płynów eksploatacyjnych do Lancera 1.6, a konkretnie ile wlewać płynu chłodnicy, płyny hamulcowego, oleju wspomagania kierownicy oraz oleju skrzyni biegów? Jakie polecacie płyny? Niedługo zamierzam wszystko sobie wymienić stąd takie pytanie? Z góry dzięki za odpowiedź 8) Pozdro :lol:
mirekbdeblin - 09-01-2010, 20:01

Witam
Waldi zerknij do instrukcji obsługi tam jest wszystko opisane . W większości skrzyń jest korek spustu i wlewu . Oleju w układzie wspomagania z zasady nie wymienia się tylko uzupełnia .A na zbiorniczkach wyrównawczych jest poziom MIN. I MAX. A skoro przymierzasz się do wymiany płyny w ukł. hamólcowym warto skontrolować elastyczne przewody układu ham. i sprzęgłowego jeśli masz hydrauliczne.
pozdrawiam

waldek1978 - 10-01-2010, 09:41

mirekbdeblin napisał/a:
Waldi zerknij do instrukcji obsługi tam jest wszystko opisane .

Niestety nie posiadam instrukji, dlatego proszę o pomoc na forum.

robertdg - 10-01-2010, 11:54

Płyn chłodniczy 5l (Check 30000 km / 24 months, Change 60000 km / 48 months)
Płyn hamulcowy 1l (Check 15000 km / 12 months, Change 30000 km / 24 months)
Płyn wspomagania 1l (Check 15000 km / 12 months)
Skrzynia manual F5M41/1 2.1l (Check 15000 km / 12 months, Change 105000 km / 84 months) olej np 75W90

W układzie wspomagania nie wymienia się płynu tylko dolewa, tak jak wspomniał mirekbdeblin

mirekbdeblin - 11-01-2010, 11:48

Witam
Waldek na elektroda pl. są instrukcje do pobrania
pozdrawiam

mkm - 11-01-2010, 13:40

waldek1978, sciagnij sobie manual:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3446

tomekrvf - 13-01-2010, 22:51

waldek1978 napisał/a:
konkretnie ile wlewać płynu chłodnicy

Przy wymianie płynu chłodzącego pamiętaj o spuszczeniu płynu także z silnika. Korek zlokalizujesz dzięki manualowi. Info znajdzeisz w rozdziale COOLING-On vehicle service-coolant replacement
Przy spuszczaniu płynu tylko z chłodnicy, wymienisz niewiele więcej jak połowę płyny. Warto tez zdemontowac zbiornik kompensacyjny i dokładnie go wyczyścić.

zaskar - 19-01-2010, 23:58

czy jesli nie wiem co bylo wlane a musze uzupelnic plyn (bo mam na min) to co dolewac konkretnie. W instrukcji mam niby napisane jakie sa pylny eksploatacyjne tyle ze nie wiem czy sa one normalnie dostepne. Chodzi mi o plyn chlodzacy (jakis zielony) oraz plyn do wspomagania. Czy jesli doleje jakis inny plyn np. do wspomagania to nie bedzie z tym problemu??
Artii - 20-01-2010, 21:51

zaskar napisał/a:
czy jesli nie wiem co bylo wlane a musze uzupelnic plyn (bo mam na min) to co dolewac konkretnie. W instrukcji mam niby napisane jakie sa pylny eksploatacyjne tyle ze nie wiem czy sa one normalnie dostepne. Chodzi mi o plyn chlodzacy (jakis zielony) oraz plyn do wspomagania. Czy jesli doleje jakis inny plyn np. do wspomagania to nie bedzie z tym problemu??


Obecnie wiekszosc plynow mozna mieszac. jesli masz zielony dolej zielony.

Co do wspomagania to jest tam plyn jak do automatycznej skrzyni biegow.

conrad - 22-03-2010, 21:57
Temat postu: Wymiana płynu chłodniczego
Witam,
Panowie jestem w trakcie wymiany płynu chłodniczego (4G18)...znalazłem jeden punkt spustowy odprowadzania płynu z układu (motylek na chłodnicy), z której razem ze zbiornikiem wyrównawczym (po wyciągnięciu) "odzyskałem" około 2,7L płynu. Według manuala układ mieści 5,5L. Brakuje mi około 2.8L, przypuszczam ze jest gdzieś króciec upustowy na bloku silnika, w manualu nic na temat układu chłodzenia nie zanlazłem...proszę o wskazówki osób obeznanych z tematem...
...stoję z robotą...

krzychu - 22-03-2010, 22:46

Modzie .... Temat do połączenia z tym:
http://forum.mitsumaniaki...yn+ch%B3odniczy

conrad - zwróć uwagę na wypowiedz tomekrvf

conrad - 22-03-2010, 23:22

Dzięki Krzychu...liczyłem na Twoje rzeczowe wskazówki...opinia tomekrvf potwierdza moje przypuszczenia...znalazłem na bloku silnika śrubę, obok gniazda czujnika (prawdopodobnie czujnika cieczy chłodzącej) poniżej wejścia stalowej rury układu chłodzenia w blok silnika...spróbuje jeszcze pogrzebać w manualach.
krzychu - 22-03-2010, 23:36

Masz jakiś typ co do marki cieczy chłodzącej?
conrad - 23-03-2010, 03:19

Upust cieczy chłodzącej znajduje się w chłodnicy a także w bloku silnika od strony przegrody, blisko alternatora, śruba 14, dokręcona dużym momentem, kiepskie podejście...

Cytat:
Masz jakiś typ co do marki cieczy chłodzącej?


...chciałem według zaleceń instrukcji DIA QUEEN, ale w serwisie w Gdańsku i Elblągu tego nie mają, stosują Castrol Antifreeze , dlatego kupiłem koncentrat i rozcieńczyłem w zalecanych proporcjach wodą demineralizowaną...przed zalaniem zrobiłem płukanie środkiem Prestone...generalnie nie mam sprawdzonego płynu chłodniczego który mógłbym polecić...

plecho1 - 23-03-2010, 07:34

Wszystko to i tak tylko mieszanka glikolu z wodą więc wybierz tylko właściwą do naszej strefy klimatycznej i będzie ok.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group