To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - zmiana biegów outlander I 2.0

adam olkusz - 18-01-2010, 21:07
Temat postu: zmiana biegów outlander I 2.0
Witam serdecznie!
Mam problem ze zmianą biegów, a konkretnie z 2 i wstecznym biegiem.
Czasami biegi te wchodzą bardzo lekko i prawidłowo a czasem nie chcą w ogóle się zapiąc lub wchodzą bardzo ciężko. Jaka może by tego przyczyna? Czy jest jakaś regulacja na tych linkach od lewarka do skrzyni?

Bart007 - 19-01-2010, 10:25

Opisywane problemy to klasyczne TTTM (ten typ tak ma). Podejrzewam, że trudno znaleźć Outka I, w którym żaden z biegów 1, 2, R nie haczy (u mnie haczy 1 i lekko R). Albo trzeba z tym żyć, albo próbować w jakimś dobrym warsztacie, ale nie wiem, czy wiele się ugra...
Lestat - 19-01-2010, 10:36

Czy problem zauwazyles teraz w zimie czy w lecie tez go masz??
adam olkusz - 19-01-2010, 15:11

Niestety latem tez sa takie objawy. Moze to wina linek? Czy istnieje jakas regulacja?
Jackie - 19-01-2010, 16:00

Temat przesunięty do właściwego działu ;) Tu szybciej znajdziesz odpowiedź.
Pozdrawiam

robertdg - 19-01-2010, 16:02

adam olkusz, regulacja raczej nic Ci nie pomoze, bo jak juz wcesniej napisales ze czasem wchodzi dobrze a czasem zle, to nie ma to nic wspolnego z regulacja linek, jedyne co mozesz zrobic, to wymienic płyn w układzie hydraulicznego sprzegła (jeżeli takowe u Ciebie występuje), skorygować luz na pedale sprzęgła
tomek.rzepek - 19-01-2010, 20:11

ja tam nie wiem co wy chcecie od tej skrzyni, strasznie mi się podoba że jest taka 'toporna' biegi wchodzą precyzyjnie z lekkim oporem. Kazdy bieg tak samo. Bardzo sobie to chwalę. Jedyne co przeszkadza to 1 którą żeby wrzucić trzeba praktycznie stanąć.
elektryk - 20-01-2010, 01:51

tomek.rzepek napisał/a:
Jedyne co przeszkadza to 1 którą żeby wrzucić trzeba praktycznie stanąć.
A to nie jest tak że 1ka nie ma synchronizatora?

Ja u siebie zauważyłem następujące zachowanie, jeśli wcisnę sprzęgło i od razu wrzucę bieg to wszystko jest ok, ale jeśli przy dojeździe do skrzyżowania wcisnę sprzęgło i samochód dalej się toczy, a ja zastanawiam się dłużej czy wrzucić 2 czy 3 bieg, to zawsze kończy się to zgrzytem.

Lestat - 20-01-2010, 07:00

To na pewno jest kwestia synchornizatora...niestety wiele japonskich autek (np u mojej zony w RAV4) tez ciezko wchodzi wsteczny i czasem jest problem z jedynka nawet jak stoje w miejscu. W instrukcji jest napisane zeby puscic sprzeglo i jeszcze raz sprobowac wrzucic dany bieg - z reguly pomaga. Jak auto sie toczy i probuje wrzucic wsteczny to tez musze sie zatrzymac zeby synchornizator zadzialal inaczej nie da rady...TTTM
rezon - 20-01-2010, 07:01

elektryk napisał/a:
A to nie jest tak że 1ka nie ma synchronizatora?
tak to chyba tylko w Maluchu było. Normalne samochody mają wszystkie biegi synchronizowane.
Bart007 - 20-01-2010, 10:00

tomek.rzepek napisał/a:
ja tam nie wiem co wy chcecie od tej skrzyni, strasznie mi się podoba że jest taka 'toporna' biegi wchodzą precyzyjnie z lekkim oporem.


He, he, coś w tym jest. W innym watku o Outlanderze ktos kiedyś napisał, że jak zwracał uwagę na ciężką pracę skrzyni, to sprzedawca mu powiedział, że ona jest "taka męska" :biggrin:

tomek.rzepek - 20-01-2010, 23:31

każdy bieg ma synchronizator, w outku biegi wchodzą topornie, ale nie znaczy że cieżko, ja lubie skrzynie za to że kazdy bieg ma swoje miejsce i wchodzi precyzyjnie, no a ta jedynka no cóż. Poprostu jeżdżę na dwójce. a teraz jest zimno olej w skrzyni jest bardziej gęsty przez co jest to uwidocznione.
elektryk - 30-06-2011, 21:02

Czy ktoś zgłębił temat? Aktualnie u mnie jest tak że czasem (powiedzmy 1 na 1000 przypadków) 1 i R nie chcą w ogóle wejść. Na drążku czuję mocny opór, nie ma zgrzytów ani pisków. Nie pomaga naciskanie i puszczanie sprzęgła, trzeba wcisnąć sprzęgło i dodać odrobinę gazu. Pytałem się mechanika i potwierdził że to normalne w większości pojazdów i trzeba albo wbijać na siłę albo pomagać sobie sprzęgłem i gazem.
Generalnie można z tym żyć, ale zimą zawracałem na pochyłym parkingu, jak zostało mi 10 cm miejsca z przodu i nie mogłem wbić wstecznego to zrobiło mi się gorąco.

Na podstawie różnych for, zrobiłem sobie taką listę potencjalnych sprawców, nie muszą one koniecznie dotyczyć outlandera:
1. sprzęgło, uszkodzone łożysko dociskowe
ALE wtedy nie można wrzucić żadnego biegu przy zapalonym silniku
2. blokada wstecznego (żeby nie wrzucić od razu z 5->R tylko trzeba 5->N->R), uszkodzona, wytarta etc
ALE ma wpływ tylko na bieg wsteczny
3. uszkodzona (uszkodzone) poduszki do skrzyni/silnika
4. uszkodzone linki/cięgna lub mocowanie od strony skrzyni lub wybieraka
5. uszkodzenie wybieraka, np wytarcie kulki
6. uszkodzenie wewnętrzne skrzyni, tu akurat wachlarz potencjalnych winowajców jest spory

korek - 30-06-2011, 21:56

Mi się wydaję , że to mogą być uszkodzone poduchy skrzyni.
Dodatkowym objawem jest zakołysanie przy ruszaniu.
Przy wyłączaniu silnika czasem zatelepie i taki mam dzwięk zaskrzypienia gumy.
Myślę, że to może być to.
Zależy jak skrzynia się ustawi to objaw jest albo go nie ma
Możliwy jest taki scenariusz??

desti - 02-07-2011, 10:06

U mnie to tylko zimą wchodzi topornie 2 i R to polega głównie na wszarpywaniu biegu. Ogólnie to wymiana oleju na nowy lub o mniejszym oporze lub nawet z płatkami ceramicznymi nic nie pomaga po prostu TTTM jak ktoś napisał jeździłem już EVO VIII i tam zimą też występuje podobny problem przynajmiej w tym egzemplarzu co jezdziłem, nawet wizyty w ASO nic nie dadzą.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group