Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:02 |
zmiana biegów outlander I 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
adam olkusz
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 2 Skąd: olkusz
|
Wysłany: 18-01-2010, 21:07 zmiana biegów outlander I 2.0
|
|
|
Witam serdecznie!
Mam problem ze zmianą biegów, a konkretnie z 2 i wstecznym biegiem.
Czasami biegi te wchodzą bardzo lekko i prawidłowo a czasem nie chcą w ogóle się zapiąc lub wchodzą bardzo ciężko. Jaka może by tego przyczyna? Czy jest jakaś regulacja na tych linkach od lewarka do skrzyni? |
|
|
|
 |
Bart007
Mitsumaniak

Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 142 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2010, 10:25
|
|
|
Opisywane problemy to klasyczne TTTM (ten typ tak ma). Podejrzewam, że trudno znaleźć Outka I, w którym żaden z biegów 1, 2, R nie haczy (u mnie haczy 1 i lekko R). Albo trzeba z tym żyć, albo próbować w jakimś dobrym warsztacie, ale nie wiem, czy wiele się ugra... |
_________________ pozdrawiam - Bartek |
|
|
|
 |
Lestat
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 579 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-01-2010, 10:36
|
|
|
Czy problem zauwazyles teraz w zimie czy w lecie tez go masz?? |
_________________ Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic... |
|
|
|
 |
adam olkusz
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 2 Skąd: olkusz
|
Wysłany: 19-01-2010, 15:11
|
|
|
Niestety latem tez sa takie objawy. Moze to wina linek? Czy istnieje jakas regulacja? |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3600 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-01-2010, 16:00
|
|
|
Temat przesunięty do właściwego działu Tu szybciej znajdziesz odpowiedź.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-01-2010, 16:02
|
|
|
adam olkusz, regulacja raczej nic Ci nie pomoze, bo jak juz wcesniej napisales ze czasem wchodzi dobrze a czasem zle, to nie ma to nic wspolnego z regulacja linek, jedyne co mozesz zrobic, to wymienic płyn w układzie hydraulicznego sprzegła (jeżeli takowe u Ciebie występuje), skorygować luz na pedale sprzęgła |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tomek.rzepek
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 239 Skąd: polska
|
Wysłany: 19-01-2010, 20:11
|
|
|
ja tam nie wiem co wy chcecie od tej skrzyni, strasznie mi się podoba że jest taka 'toporna' biegi wchodzą precyzyjnie z lekkim oporem. Kazdy bieg tak samo. Bardzo sobie to chwalę. Jedyne co przeszkadza to 1 którą żeby wrzucić trzeba praktycznie stanąć. |
_________________ Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 20-01-2010, 01:51
|
|
|
tomek.rzepek napisał/a: | Jedyne co przeszkadza to 1 którą żeby wrzucić trzeba praktycznie stanąć. | A to nie jest tak że 1ka nie ma synchronizatora?
Ja u siebie zauważyłem następujące zachowanie, jeśli wcisnę sprzęgło i od razu wrzucę bieg to wszystko jest ok, ale jeśli przy dojeździe do skrzyżowania wcisnę sprzęgło i samochód dalej się toczy, a ja zastanawiam się dłużej czy wrzucić 2 czy 3 bieg, to zawsze kończy się to zgrzytem. |
|
|
|
 |
Lestat
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 579 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-01-2010, 07:00
|
|
|
To na pewno jest kwestia synchornizatora...niestety wiele japonskich autek (np u mojej zony w RAV4) tez ciezko wchodzi wsteczny i czasem jest problem z jedynka nawet jak stoje w miejscu. W instrukcji jest napisane zeby puscic sprzeglo i jeszcze raz sprobowac wrzucic dany bieg - z reguly pomaga. Jak auto sie toczy i probuje wrzucic wsteczny to tez musze sie zatrzymac zeby synchornizator zadzialal inaczej nie da rady...TTTM |
_________________ Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic... |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 20-01-2010, 07:01
|
|
|
elektryk napisał/a: | A to nie jest tak że 1ka nie ma synchronizatora? | tak to chyba tylko w Maluchu było. Normalne samochody mają wszystkie biegi synchronizowane. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Bart007
Mitsumaniak

Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 142 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-01-2010, 10:00
|
|
|
tomek.rzepek napisał/a: | ja tam nie wiem co wy chcecie od tej skrzyni, strasznie mi się podoba że jest taka 'toporna' biegi wchodzą precyzyjnie z lekkim oporem. |
He, he, coś w tym jest. W innym watku o Outlanderze ktos kiedyś napisał, że jak zwracał uwagę na ciężką pracę skrzyni, to sprzedawca mu powiedział, że ona jest "taka męska" |
_________________ pozdrawiam - Bartek |
|
|
|
 |
tomek.rzepek
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 239 Skąd: polska
|
Wysłany: 20-01-2010, 23:31
|
|
|
każdy bieg ma synchronizator, w outku biegi wchodzą topornie, ale nie znaczy że cieżko, ja lubie skrzynie za to że kazdy bieg ma swoje miejsce i wchodzi precyzyjnie, no a ta jedynka no cóż. Poprostu jeżdżę na dwójce. a teraz jest zimno olej w skrzyni jest bardziej gęsty przez co jest to uwidocznione. |
_________________ Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 30-06-2011, 21:02
|
|
|
Czy ktoś zgłębił temat? Aktualnie u mnie jest tak że czasem (powiedzmy 1 na 1000 przypadków) 1 i R nie chcą w ogóle wejść. Na drążku czuję mocny opór, nie ma zgrzytów ani pisków. Nie pomaga naciskanie i puszczanie sprzęgła, trzeba wcisnąć sprzęgło i dodać odrobinę gazu. Pytałem się mechanika i potwierdził że to normalne w większości pojazdów i trzeba albo wbijać na siłę albo pomagać sobie sprzęgłem i gazem.
Generalnie można z tym żyć, ale zimą zawracałem na pochyłym parkingu, jak zostało mi 10 cm miejsca z przodu i nie mogłem wbić wstecznego to zrobiło mi się gorąco.
Na podstawie różnych for, zrobiłem sobie taką listę potencjalnych sprawców, nie muszą one koniecznie dotyczyć outlandera:
1. sprzęgło, uszkodzone łożysko dociskowe
ALE wtedy nie można wrzucić żadnego biegu przy zapalonym silniku
2. blokada wstecznego (żeby nie wrzucić od razu z 5->R tylko trzeba 5->N->R), uszkodzona, wytarta etc
ALE ma wpływ tylko na bieg wsteczny
3. uszkodzona (uszkodzone) poduszki do skrzyni/silnika
4. uszkodzone linki/cięgna lub mocowanie od strony skrzyni lub wybieraka
5. uszkodzenie wybieraka, np wytarcie kulki
6. uszkodzenie wewnętrzne skrzyni, tu akurat wachlarz potencjalnych winowajców jest spory |
|
|
|
 |
korek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-06-2011, 21:56
|
|
|
Mi się wydaję , że to mogą być uszkodzone poduchy skrzyni.
Dodatkowym objawem jest zakołysanie przy ruszaniu.
Przy wyłączaniu silnika czasem zatelepie i taki mam dzwięk zaskrzypienia gumy.
Myślę, że to może być to.
Zależy jak skrzynia się ustawi to objaw jest albo go nie ma
Możliwy jest taki scenariusz?? |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 02-07-2011, 10:06
|
|
|
U mnie to tylko zimą wchodzi topornie 2 i R to polega głównie na wszarpywaniu biegu. Ogólnie to wymiana oleju na nowy lub o mniejszym oporze lub nawet z płatkami ceramicznymi nic nie pomaga po prostu TTTM jak ktoś napisał jeździłem już EVO VIII i tam zimą też występuje podobny problem przynajmiej w tym egzemplarzu co jezdziłem, nawet wizyty w ASO nic nie dadzą. |
|
|
|
 |
|