Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:02
zmiana biegów outlander I 2.0
Autor Wiadomość
adam olkusz 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: olkusz
Wysłany: 18-01-2010, 21:07   zmiana biegów outlander I 2.0

Witam serdecznie!
Mam problem ze zmianą biegów, a konkretnie z 2 i wstecznym biegiem.
Czasami biegi te wchodzą bardzo lekko i prawidłowo a czasem nie chcą w ogóle się zapiąc lub wchodzą bardzo ciężko. Jaka może by tego przyczyna? Czy jest jakaś regulacja na tych linkach od lewarka do skrzyni?
 
 
Bart007 
Mitsumaniak


Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 142
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-01-2010, 10:25   

Opisywane problemy to klasyczne TTTM (ten typ tak ma). Podejrzewam, że trudno znaleźć Outka I, w którym żaden z biegów 1, 2, R nie haczy (u mnie haczy 1 i lekko R). Albo trzeba z tym żyć, albo próbować w jakimś dobrym warsztacie, ale nie wiem, czy wiele się ugra...
_________________
pozdrawiam - Bartek
 
 
Lestat 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 579
Skąd: Katowice
Wysłany: 19-01-2010, 10:36   

Czy problem zauwazyles teraz w zimie czy w lecie tez go masz??
_________________
Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic...
 
 
adam olkusz 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: olkusz
Wysłany: 19-01-2010, 15:11   

Niestety latem tez sa takie objawy. Moze to wina linek? Czy istnieje jakas regulacja?
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3600
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-01-2010, 16:00   

Temat przesunięty do właściwego działu ;) Tu szybciej znajdziesz odpowiedź.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-01-2010, 16:02   

adam olkusz, regulacja raczej nic Ci nie pomoze, bo jak juz wcesniej napisales ze czasem wchodzi dobrze a czasem zle, to nie ma to nic wspolnego z regulacja linek, jedyne co mozesz zrobic, to wymienic płyn w układzie hydraulicznego sprzegła (jeżeli takowe u Ciebie występuje), skorygować luz na pedale sprzęgła
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tomek.rzepek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 239
Skąd: polska
Wysłany: 19-01-2010, 20:11   

ja tam nie wiem co wy chcecie od tej skrzyni, strasznie mi się podoba że jest taka 'toporna' biegi wchodzą precyzyjnie z lekkim oporem. Kazdy bieg tak samo. Bardzo sobie to chwalę. Jedyne co przeszkadza to 1 którą żeby wrzucić trzeba praktycznie stanąć.
_________________
Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 20-01-2010, 01:51   

tomek.rzepek napisał/a:
Jedyne co przeszkadza to 1 którą żeby wrzucić trzeba praktycznie stanąć.
A to nie jest tak że 1ka nie ma synchronizatora?

Ja u siebie zauważyłem następujące zachowanie, jeśli wcisnę sprzęgło i od razu wrzucę bieg to wszystko jest ok, ale jeśli przy dojeździe do skrzyżowania wcisnę sprzęgło i samochód dalej się toczy, a ja zastanawiam się dłużej czy wrzucić 2 czy 3 bieg, to zawsze kończy się to zgrzytem.
 
 
Lestat 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 579
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-01-2010, 07:00   

To na pewno jest kwestia synchornizatora...niestety wiele japonskich autek (np u mojej zony w RAV4) tez ciezko wchodzi wsteczny i czasem jest problem z jedynka nawet jak stoje w miejscu. W instrukcji jest napisane zeby puscic sprzeglo i jeszcze raz sprobowac wrzucic dany bieg - z reguly pomaga. Jak auto sie toczy i probuje wrzucic wsteczny to tez musze sie zatrzymac zeby synchornizator zadzialal inaczej nie da rady...TTTM
_________________
Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic...
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-01-2010, 07:01   

elektryk napisał/a:
A to nie jest tak że 1ka nie ma synchronizatora?
tak to chyba tylko w Maluchu było. Normalne samochody mają wszystkie biegi synchronizowane.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Bart007 
Mitsumaniak


Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 142
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2010, 10:00   

tomek.rzepek napisał/a:
ja tam nie wiem co wy chcecie od tej skrzyni, strasznie mi się podoba że jest taka 'toporna' biegi wchodzą precyzyjnie z lekkim oporem.


He, he, coś w tym jest. W innym watku o Outlanderze ktos kiedyś napisał, że jak zwracał uwagę na ciężką pracę skrzyni, to sprzedawca mu powiedział, że ona jest "taka męska" :biggrin:
_________________
pozdrawiam - Bartek
 
 
tomek.rzepek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 239
Skąd: polska
Wysłany: 20-01-2010, 23:31   

każdy bieg ma synchronizator, w outku biegi wchodzą topornie, ale nie znaczy że cieżko, ja lubie skrzynie za to że kazdy bieg ma swoje miejsce i wchodzi precyzyjnie, no a ta jedynka no cóż. Poprostu jeżdżę na dwójce. a teraz jest zimno olej w skrzyni jest bardziej gęsty przez co jest to uwidocznione.
_________________
Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 30-06-2011, 21:02   

Czy ktoś zgłębił temat? Aktualnie u mnie jest tak że czasem (powiedzmy 1 na 1000 przypadków) 1 i R nie chcą w ogóle wejść. Na drążku czuję mocny opór, nie ma zgrzytów ani pisków. Nie pomaga naciskanie i puszczanie sprzęgła, trzeba wcisnąć sprzęgło i dodać odrobinę gazu. Pytałem się mechanika i potwierdził że to normalne w większości pojazdów i trzeba albo wbijać na siłę albo pomagać sobie sprzęgłem i gazem.
Generalnie można z tym żyć, ale zimą zawracałem na pochyłym parkingu, jak zostało mi 10 cm miejsca z przodu i nie mogłem wbić wstecznego to zrobiło mi się gorąco.

Na podstawie różnych for, zrobiłem sobie taką listę potencjalnych sprawców, nie muszą one koniecznie dotyczyć outlandera:
1. sprzęgło, uszkodzone łożysko dociskowe
ALE wtedy nie można wrzucić żadnego biegu przy zapalonym silniku
2. blokada wstecznego (żeby nie wrzucić od razu z 5->R tylko trzeba 5->N->R), uszkodzona, wytarta etc
ALE ma wpływ tylko na bieg wsteczny
3. uszkodzona (uszkodzone) poduszki do skrzyni/silnika
4. uszkodzone linki/cięgna lub mocowanie od strony skrzyni lub wybieraka
5. uszkodzenie wybieraka, np wytarcie kulki
6. uszkodzenie wewnętrzne skrzyni, tu akurat wachlarz potencjalnych winowajców jest spory
 
 
korek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-06-2011, 21:56   

Mi się wydaję , że to mogą być uszkodzone poduchy skrzyni.
Dodatkowym objawem jest zakołysanie przy ruszaniu.
Przy wyłączaniu silnika czasem zatelepie i taki mam dzwięk zaskrzypienia gumy.
Myślę, że to może być to.
Zależy jak skrzynia się ustawi to objaw jest albo go nie ma
Możliwy jest taki scenariusz??
 
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 02-07-2011, 10:06   

U mnie to tylko zimą wchodzi topornie 2 i R to polega głównie na wszarpywaniu biegu. Ogólnie to wymiana oleju na nowy lub o mniejszym oporze lub nawet z płatkami ceramicznymi nic nie pomaga po prostu TTTM jak ktoś napisał jeździłem już EVO VIII i tam zimą też występuje podobny problem przynajmiej w tym egzemplarzu co jezdziłem, nawet wizyty w ASO nic nie dadzą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.