To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - Zapalona dioda oleju i akumulatora

sajmon84 - 22-01-2010, 20:39
Temat postu: Zapalona dioda oleju i akumulatora
Witam

Postaram się przedstawić sytuację jaka miła miejsce. Odpalam samochód wszystko ok, później standardowo przełącza się na gaz ( sekwencja) wszystko ok, jadę z 20 km i nagle samochód zaczyna tracić moc, szarpie, brakuje mu mocy, dławi się, myślę że gaz się skończył chociaż licznik pokazuje że jest jeszcze połowa, więc przełączam na benzynę i nic nadal to samo. Zjeżdżam na pobocze i widzę zapaloną ikonkę oleju i akumulatora jednocześnie. Wyłączam silnik, przekręcam od nowa, ikony nadal się palą, odpalam silnik chodzi normalnie, ikony gasną, daję gazu wszystko dobrze, wrzucam 1, potem 2 i zaczyna dziać się to samo. O co chodzi? Może mieć to coś wspólnego z nagłym spadkiem temp.? jak wyjeżdżałem było -6 a po godzinie jak jechałem było już -12. Sorry za długawość posta, ale chciałem dobrze przedstawić mój problem.

Pozdrawiam

robertdg - 22-01-2010, 20:47

sajmon84, a czy przy zapalaniu się kontrolki oleju i akumulatora nie zgasł Ci przypadkiem silnik :?: bo jeżeli tak to coś nie tak z ładowaniem akumulatora
sajmon84 - 22-01-2010, 21:12

Z tego co pamiętam, to silnik nie zgasł, ale od kilku dni czasami obserwowałem spadek napięcia. Sugerujesz ,że to alternator? ale jaki to ma związek z sytuacją jaką opisałem? Samochód normalnie odpalił i wszystko była dobrze.
robertdg - 22-01-2010, 21:31

sajmon84, niskie napięcie akumulatora potrafi powodować podbne objawy, jak postoisz to po chwili jest ok, przejedziesz kawałek i zas lipa, silnik zaczyna tracić moc, az wkońcu ududi się i zdechnie, wtedy zapala się kontrolka oleju i akumulatora, sprawdź wpierw multimetrem napięcie ładowania akumulatora
Anonymous - 24-01-2010, 14:31

Garażujesz auto??
sajmon84 - 24-01-2010, 18:09

Tak więc po jazdach testowych, najprawdopodobniej przyczyną jest stożkowy filtr powietrza. Tak jak pisałem na początku, nastąpił gwałtowny spadek temperatury i filtr zaczął brać za zimne powietrze, co powodowało złe spalanie i brak mocy podczas przyśpieszania. Problem powinien zniknąć po wymianie filtra na fabryczny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group