To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3,2 DI-D] Hamulce - problem

Anonymous - 31-01-2010, 03:29
Temat postu: [3,2 DI-D] Hamulce - problem
Witam

Od pewnego czasu borykam się z pewnym kłopotem, a mianowicie: od czasu do czasu szczęki hamulcowe prawego tylnego koła się blokują (nie odpuszczają) i podczas jady koło jest ciągle hamowane - felga bardzo się nagrzewa.

Problem zaczął się jakieś 3 miesiące temu. Od tego czasu byłem w tej sprawie 3 razy w serwisie. Raz poprawili okładziny, drugi raz wymienili jakieś elementy mocujące, trzeci raz... już nie pamięta.

Problem w tym że po każdej wizycie w serwisie problem ustępował na pewien czas.

Dziś wysiadając z auta znów poczułem swąd spalonej gumy... i nagrzaną felgę... :-X

Czy macie jakieś porady co z tym zrobić ? Czy wymienić cały zacisk ?
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek ?

Z góry dzięki za pomoc :)

PiotrC - 31-01-2010, 12:57

Trzeba odkręcić koło, zdjąć zacisk wraz z klockami, wycisnąć pompując pedałem hamulca prawie całe tłoczki / dobrze jak nie wyskoczą z zacisku bo trzeba będzie odpowietrzyć układ/ zdjąć gumowe osłonki, przeczyścić tłoczki bardzo drobnym papierem ściernym, nasmarować olejem i wcisnąć z powrotem / dużym śrubokrętem lub zrobionym śrubowym "wciskaczem"/ Wszystko zmontować zwracając uwagę czy klocki nie kleszczą się w uchwytach. W razie czego minimalnie podszlifować. Powinno pomóc. :) Powinien Ci to zrobić każdy kumaty mechanik w ciągu pół godzinki :)
Pozdrawiam :)

[ Dodano: 31-01-2010, 14:41 ]
Nie doczytałem dokładnie. Jeżeli masz z tyłu bębny hamulcowe :shock: to postępujesz tak samo tylko czyścisz tłoczki cylinderka hamulcowego.
Warto też by było sprawdzić hamulec ręczny ale z tego co opisujesz to raczej cylinderek lub zacisk.
Pozdrawiam :)

Anonymous - 01-02-2010, 15:06

Wielkie dzięki.

Może dziś wieczorem coś sam powalczę, bo już nie mam siły jechać znów do Katowic do serwisu...

Pozdrawiam :biggrin:

mikello - 12-11-2013, 00:30

Odpowiedzcie mi proszę w temacie szczęk, czy jest jakaś różnica między szczękami w PIII z różnymi wersjami silnika? A także czy te z PII są takie same jak w PIII?
dzięki

zbyszekm2 - 12-11-2013, 07:19

W P2 są inne szczęki jak w P3
W P3 we wszystkich wersjach sa takie same

KrzysG - 12-11-2013, 09:13

U mnie blokowal sie jeden z cylinderkow z przodu, wystarczylo posmarowac specjalnym smaremi kilka razy wysunac i wcisnac tloczki i juz jes ok.
Smar

alfik - 12-11-2013, 19:22

U mnie tez sie grzały. Poza czyszczeniem wymieniono gumki i przestało. Zbyszek powiedział, że od takiego grzania padają łożyska i miał rację :cry: padły dwa. Wiec to nie jest mały problem.
Mietek.K - 12-11-2013, 20:04

Ja też musiałem ostatnio wymienić dwa tylne cylinderki i gumki . Były już tak z korodowane że nie chowały się do wewnątrz i heble się grzały . Na szczęście łożyska są ok.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group