Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3,2 DI-D] Hamulce - problem
Autor Wiadomość
exc_racing
[Usunięty]

  Wysłany: 31-01-2010, 03:29   [3,2 DI-D] Hamulce - problem

Witam

Od pewnego czasu borykam się z pewnym kłopotem, a mianowicie: od czasu do czasu szczęki hamulcowe prawego tylnego koła się blokują (nie odpuszczają) i podczas jady koło jest ciągle hamowane - felga bardzo się nagrzewa.

Problem zaczął się jakieś 3 miesiące temu. Od tego czasu byłem w tej sprawie 3 razy w serwisie. Raz poprawili okładziny, drugi raz wymienili jakieś elementy mocujące, trzeci raz... już nie pamięta.

Problem w tym że po każdej wizycie w serwisie problem ustępował na pewien czas.

Dziś wysiadając z auta znów poczułem swąd spalonej gumy... i nagrzaną felgę... :-X

Czy macie jakieś porady co z tym zrobić ? Czy wymienić cały zacisk ?
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek ?

Z góry dzięki za pomoc :)
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 31-01-2010, 12:57   

Trzeba odkręcić koło, zdjąć zacisk wraz z klockami, wycisnąć pompując pedałem hamulca prawie całe tłoczki / dobrze jak nie wyskoczą z zacisku bo trzeba będzie odpowietrzyć układ/ zdjąć gumowe osłonki, przeczyścić tłoczki bardzo drobnym papierem ściernym, nasmarować olejem i wcisnąć z powrotem / dużym śrubokrętem lub zrobionym śrubowym "wciskaczem"/ Wszystko zmontować zwracając uwagę czy klocki nie kleszczą się w uchwytach. W razie czego minimalnie podszlifować. Powinno pomóc. :) Powinien Ci to zrobić każdy kumaty mechanik w ciągu pół godzinki :)
Pozdrawiam :)

[ Dodano: 31-01-2010, 14:41 ]
Nie doczytałem dokładnie. Jeżeli masz z tyłu bębny hamulcowe :shock: to postępujesz tak samo tylko czyścisz tłoczki cylinderka hamulcowego.
Warto też by było sprawdzić hamulec ręczny ale z tego co opisujesz to raczej cylinderek lub zacisk.
Pozdrawiam :)
_________________

 
 
exc_racing
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2010, 15:06   

Wielkie dzięki.

Może dziś wieczorem coś sam powalczę, bo już nie mam siły jechać znów do Katowic do serwisu...

Pozdrawiam :biggrin:
 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 12-11-2013, 00:30   

Odpowiedzcie mi proszę w temacie szczęk, czy jest jakaś różnica między szczękami w PIII z różnymi wersjami silnika? A także czy te z PII są takie same jak w PIII?
dzięki
_________________
Mikello
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 12-11-2013, 07:19   

W P2 są inne szczęki jak w P3
W P3 we wszystkich wersjach sa takie same
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 12-11-2013, 09:13   

U mnie blokowal sie jeden z cylinderkow z przodu, wystarczylo posmarowac specjalnym smaremi kilka razy wysunac i wcisnac tloczki i juz jes ok.
Smar
 
 
alfik 
Forumowicz

Auto: Pajero III, 3,2DiD SWB auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2013, 19:22   

U mnie tez sie grzały. Poza czyszczeniem wymieniono gumki i przestało. Zbyszek powiedział, że od takiego grzania padają łożyska i miał rację :cry: padły dwa. Wiec to nie jest mały problem.
 
 
Mietek.K 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2013, 20:04   

Ja też musiałem ostatnio wymienić dwa tylne cylinderki i gumki . Były już tak z korodowane że nie chowały się do wewnątrz i heble się grzały . Na szczęście łożyska są ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.