[3,2 DI-D] Hamulce - problem |
Autor |
Wiadomość |
exc_racing [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2010, 03:29 [3,2 DI-D] Hamulce - problem
|
|
|
Witam
Od pewnego czasu borykam się z pewnym kłopotem, a mianowicie: od czasu do czasu szczęki hamulcowe prawego tylnego koła się blokują (nie odpuszczają) i podczas jady koło jest ciągle hamowane - felga bardzo się nagrzewa.
Problem zaczął się jakieś 3 miesiące temu. Od tego czasu byłem w tej sprawie 3 razy w serwisie. Raz poprawili okładziny, drugi raz wymienili jakieś elementy mocujące, trzeci raz... już nie pamięta.
Problem w tym że po każdej wizycie w serwisie problem ustępował na pewien czas.
Dziś wysiadając z auta znów poczułem swąd spalonej gumy... i nagrzaną felgę...
Czy macie jakieś porady co z tym zrobić ? Czy wymienić cały zacisk ?
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek ?
Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 31-01-2010, 12:57
|
|
|
Trzeba odkręcić koło, zdjąć zacisk wraz z klockami, wycisnąć pompując pedałem hamulca prawie całe tłoczki / dobrze jak nie wyskoczą z zacisku bo trzeba będzie odpowietrzyć układ/ zdjąć gumowe osłonki, przeczyścić tłoczki bardzo drobnym papierem ściernym, nasmarować olejem i wcisnąć z powrotem / dużym śrubokrętem lub zrobionym śrubowym "wciskaczem"/ Wszystko zmontować zwracając uwagę czy klocki nie kleszczą się w uchwytach. W razie czego minimalnie podszlifować. Powinno pomóc. Powinien Ci to zrobić każdy kumaty mechanik w ciągu pół godzinki
Pozdrawiam
[ Dodano: 31-01-2010, 14:41 ]
Nie doczytałem dokładnie. Jeżeli masz z tyłu bębny hamulcowe to postępujesz tak samo tylko czyścisz tłoczki cylinderka hamulcowego.
Warto też by było sprawdzić hamulec ręczny ale z tego co opisujesz to raczej cylinderek lub zacisk.
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
exc_racing [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2010, 15:06
|
|
|
Wielkie dzięki.
Może dziś wieczorem coś sam powalczę, bo już nie mam siły jechać znów do Katowic do serwisu...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 12-11-2013, 00:30
|
|
|
Odpowiedzcie mi proszę w temacie szczęk, czy jest jakaś różnica między szczękami w PIII z różnymi wersjami silnika? A także czy te z PII są takie same jak w PIII?
dzięki |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-11-2013, 07:19
|
|
|
W P2 są inne szczęki jak w P3
W P3 we wszystkich wersjach sa takie same |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
KrzysG
Forumowicz
Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 154 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 12-11-2013, 09:13
|
|
|
U mnie blokowal sie jeden z cylinderkow z przodu, wystarczylo posmarowac specjalnym smaremi kilka razy wysunac i wcisnac tloczki i juz jes ok.
Smar |
|
|
|
 |
alfik
Forumowicz
Auto: Pajero III, 3,2DiD SWB auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2013, 19:22
|
|
|
U mnie tez sie grzały. Poza czyszczeniem wymieniono gumki i przestało. Zbyszek powiedział, że od takiego grzania padają łożyska i miał rację padły dwa. Wiec to nie jest mały problem. |
|
|
|
 |
Mietek.K
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2013, 20:04
|
|
|
Ja też musiałem ostatnio wymienić dwa tylne cylinderki i gumki . Były już tak z korodowane że nie chowały się do wewnątrz i heble się grzały . Na szczęście łożyska są ok. |
|
|
|
 |
|