Chcę Kupić Outlandera - [II 2.0 MIVEC] Czy ktoś miał okazję jeździć?
KrucaBomba - 17-03-2010, 09:15 Temat postu: [II 2.0 MIVEC] Czy ktoś miał okazję jeździć? Witam,
Przymierzam się do kupna Outlandera i mocno zastanawiam się nad kupnem wersji 2.0 MIVEC 2WD. Mam w związku z tym pytanie, czy ktoś z forumowiczów miał okazję się taką wersją przejechać, albo słyszał jakieś opinie/wrażenia z jazdy?
Wiem że to benzyna, niski moment obrotowy etc., ale wydaje mi się, że z uwagi na niższą masę (2WD) może jednak ten silnik daje radę? No i co sądzicie o 2WD w takim aucie? Nie planuję jazdy w terenie (80% to jazda w mieście), zima taka jak w tym roku zdarza się raz na 5 lat - czy koniecznie musi być 4WD?
BTW - 2.0 MIVEC w wersji odpowiadającej naszej Intense można kupić u niemieckiego dealera ok. 10 tys. PLN taniej niż w Polsce - 80-parę tysięcy za taki samochód ta na prawdę kusi. Z kolei u tego samego brokera 2.2 DID Intense wychodzi 40 tys PLN taniej (ok 108 tys. PLN)! I to uwzględniając wyższą akcyzę.
Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi! Pzdr.
jaca71 - 17-03-2010, 09:33
Ile waży taki Outlander w wersji 2.0 i 2WD?
Ja mam ten silnik w Lancerze i jak dla mnie jest to rakieta - jeździ lepiej niż 2.0 DiD w tym samym Lancerze. Pali tyle co w stopce.
W Hondzie CRV, Suzuki G. Vitara oraz Toyocie RAV-4 silnik 2.0 jest podstawowym silnikiem, ludzie kupują i jeżdżą
KrucaBomba - 17-03-2010, 10:31
2.0 MIVEC waży 1470 kg, więc 170 kg mniej od 2.0 DID. Lancer pewnie ze 100 kg mniej? Nie mogę znaleźć Lancera z 2.0 MIVEC 147 KM - nie masz jakiejś mocniejszej wersji?
jaca71 - 17-03-2010, 11:04
Masa mojego Lancera dokładnie 1335kg, silnik 4B11 152 HP/114KW. Czyli wygląda że trochę mocniejszy bo licząc na konie wychodzi ~155KM.
Uważam że to idealny silnik do Lancer. Przyzwoity dół - bez rewelacji, ale w zakresie 2000-3000 nie jest wcale zawalidrogą, powyżej 3000 lepiej niż dobrze. Spalanie ma akceptowalne. Na drodze czuję się pewnie i bezpiecznie z taką mocą.
Spokojnie powinien sobie radzić z Outlanderem 2WD jeśli 2.0TDI 140KM z VW daje radę i to jeszcze 4WD.
KrucaBomba - 17-03-2010, 12:27
Jaca71 - dzięki za info!
A co sądzicie o 2WD? Czy ktoś z posiadaczy 4WD jeździ przez większą część czasu w trybie 2WD i może opisać wrażenia?
mitsu00 - 17-03-2010, 12:32
KrucaBomba napisał/a: | Jaca71 - dzięki za info!
A co sądzicie o 2WD? Czy ktoś z posiadaczy 4WD jeździ przez większą część czasu w trybie 2WD i może opisać wrażenia? |
Jeżdżę w trybie 2WD wiosna, lato, jesień ale tylko do 100 km/h. Powyżej auto staje się małostabilne z wyraźnymi przechyłami w zakrętach. 4WD niweluje te objawy bardzo wyraźnie.
[ Dodano: 17-03-2010, 12:40 ]
A w zimie albo w czasie deszczu to tylko na 4WD-AUTO.
rezon - 17-03-2010, 12:55
W trybie 2WD Outek ma tendencję do wyrywania kierownicy z rąk przy dodaniu gazu w skręcie. 4WD jest znacznie mniej narowiste. Chyba byłoby znacznie trudniej sprzedać taki samochód tylko 2WD
KrucaBomba - 17-03-2010, 13:00
rezon napisał/a: | Chyba byłoby znacznie trudniej sprzedać taki samochód tylko 2WD |
O tym właśnie myślałem - kto odkupi ode mnie SUV-a 2WD?
Jak pisałem w pierwszym poście, holenderski Outlander 2.2 DID kupiony w Niemczech (nówka) to tylko 108 tys. - czyli raptem 20 tys z groszem za ekstra Nm i 4WD...
mitsu00 - 17-03-2010, 13:12
Sam ujeżdżam OII 2.2 i jazda nim to czysta przyjemność Nie ma znaczenia czy na wprost czy pod górkę..... Ciągnie tak samo.
jaca71 - 17-03-2010, 13:37
KrucaBomba napisał/a: | O tym właśnie myślałem - kto odkupi ode mnie SUV-a 2WD? |
Znam gościa, który jeździ G Vitara 2WD ale z silnikiem 2,5 V^ i sobie bardzo chwali...
Fragu - 17-03-2010, 13:58
Hej hej, nie przesadzajcie, w całej Europie schodzi mnóstwo SUVów 2wd - właśnie z bazowymi silnikami. Nie popadajmy w paranoje, spokojnie można takim autem podróżować.
mitsu00 - 17-03-2010, 14:01
Fragu napisał/a: | Hej hej, nie przesadzajcie, w całej Europie schodzi mnóstwo SUVów 2wd - właśnie z bazowymi silnikami. Nie popadajmy w paranoje, spokojnie można takim autem podróżować. |
Wszystkim można podróżować....... Różnica polega tylko na komforcie. Maluchem wcześniej tez się dało
jaca71 - 17-03-2010, 14:05
Fragu napisał/a: | Hej hej, nie przesadzajcie, w całej Europie schodzi mnóstwo SUVów 2wd - właśnie z bazowymi silnikami. Nie popadajmy w paranoje, spokojnie można takim autem podróżować. |
Ale w tej całe Europie nie ma potrzeby wyprzedzania co chwila zawalidróg.
didku - 17-03-2010, 14:14
Ja jezdze 2WD tylko na suchej autostradzie, raz nie wylaczylem to sie bardzo slizgaly przednie latem zwlaszcza podczas ruszania z miejsca (czasami tez tak robi oktawka na kostce zwlaszcza). na sniegu Lock, 4 WD AUTO codziennie, czasami na sliskim zakrecie zarzuci tyl, i przy wyprzedzaniu z duzym gazem wyrywa kierownice (wg mnie na wszystkich trybach, przede wszystkim na 2WD)
Fragu - 17-03-2010, 14:26
jaca71 napisał/a: | Ale w tej całe Europie nie ma potrzeby wyprzedzania co chwila zawalidróg |
jaca71, bez przesady, ile taki Outek ma do 100km/h ? 12 sekund ? To nie jest tak źle. Sam jeżdżę MSS 1.3...i zawalidrogi idzie bez problemu wyprzedzić w przedziale dopuszczalnych prędkości.
Jeśli ktoś nie potrzebuje szybszego auta, albo nie ma na takie pieniędzy to po co się spinać
didku napisał/a: | przy wyprzedzaniu z duzym gazem wyrywa kierownice (wg mnie na wszystkich trybach, przede wszystkim na 2WD) |
A może dlatego, że śmigasz po koleinach na szerokich oponach, w takim wypadku w każdym aucie wyrywa kiere
|
|
|