[02-06]Lancer CS0 - regulacja ręcznego oraz rozrząd
martin01 - 19-03-2010, 13:20 Temat postu: regulacja ręcznego oraz rozrząd WItam Kolegów.
Mam dwa pytanie dot mojego miśka.
Gdzie powinienem szukać regulacji ręcznego - nie lubię jak łapie tak wysoko - przy tylnym kole czy przy ręcznym w kabinie ?? Pewnie musze rozebrać pół auta zanim się do niego dostanę ??
Przy jakim przebiegu te silniki lubią mieć wymienianu rozrząd ?? To jest 4G69 bodajże...
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam;
Mariusz
Radowan - 19-03-2010, 16:28
Ręczny reguluje się po zdjęciu tylnych kół, osobno dla każdego koła.
Po zdjęciu Felgi w bębnie będzie taki gumowy korek. Zdejmij go śrubokrętem.
Bęben ustaw tak, żeby otworek był na dole. Zobaczysz coś co przypomina koronkę na śrubie. To jest regulacja napięcia linki.
Ja wyregulowałem w ten sposób, że dokręciłem do zablokowania koła ( rękami nie mogłem obrócić bębnem na spuszczonym ręcznym- drążek na dole) i potem odkręciłem o 3 kliknięcia.
I koniec. Zakładasz zaślepkę i przykręcasz koło i z drugim robisz dokładnie tak samo.
Przy odpuszczeniu o 3 kliknięcia ręczny łapie na 4-5 ząbku.
jak odkręcisz bardziej to będzie łapał później.
Ta instrukcja już się kiedyś pojawiła, ale nie chciało mi się szukać więc napisałem.
Silnik o ile się nie mylę 90kkm.
Karwoś - 21-03-2010, 12:00
Lub co 5 lat - jeżeli przebiegu się nie osiągnęło.
Radowan - 21-03-2010, 12:03
Oj to muszę się ze swoim wybrać.
Ma 86kkm ale produkcja 06.2009.
krzychu - 21-03-2010, 12:06
Radowan napisał/a: | 06.2009.
|
Może 2006?
Radowan - 21-03-2010, 12:14
Nie
Dobrze, że mnie poprawiłeś
06.2004r.
Swoją drogą gdyby jeszcze produkowali dzisiaj CSO albo EVO 8 to bym chyba kupił nóweczkę
Bo mi jakoś X nie leży
krzychu - 21-03-2010, 16:24
Radowan napisał/a: |
Swoją drogą gdyby jeszcze produkowali dzisiaj CSO |
No muszę stwierdzić że Lancer 1,8 SB Invite '09 którym jeździłem nie jest dla mnie progresem.
martin01 - 21-03-2010, 20:12
Po pierwsze dziękuję za odpowiedzi. Ciągąc temat to jak umówiłem się na jazdę próbną nowym lancerem 143 KM to był dla mnie duuuuży zawód - zostaję na razie przy swoim... Myślałem że to auto więcej potrafi !!!
krzychu - 21-03-2010, 20:19
Powiedz mi z którego masz roku tego RA?
A oponki to RA ma 195 czy coś szerszego?
martin01 - 22-03-2010, 09:07
RA mam z 2004. Sprowadziłem go z USA w 2005 z przebiegiem 13 tys mil.
Opony oryginalne były 205/50R16. Teraz jeszcze mam zimówki 205/55R16 ale ten profil ledwo wchodzi..
krzychu - 22-03-2010, 10:00
martin01 napisał/a: |
Opony oryginalne były 205/50R16. |
Yokohamy A460?
A ten 205/50/16 znaczy na szerokość ledwo wchodzą? Bo jeśli chodzi o obwód to mają taki sam jak 195/60/15 (mam takie zimówki) tylko że szersze będą o 1cm.
martin01 - 22-03-2010, 12:57
Mój RA stał na Good Year.
Napisałem że ledwo wchodzi profil 55 (ale wchodzi !!), z 50 nie ma problemu.
Mitsumarek - 26-01-2011, 08:52
witam
Może któryś z Was będzie wiedział:) Miałem dość luźny ręczny i łapał wysoko i dodatkowo słychać było stuknięcie jak się zaciągało podczas jazdy.
Mechanik na przeglądzie podciągnął mi ręczny ale nie przy kołach tylko gdzies na lince - teraz ręczny trochę ciężko chodzi ale blokuje koła przy 1szym ząbku a stuk tarczo szczęk jak był tak jest (i mnie denerwuje)
czy można zlikwidować ten stuk przy zaciąganiu ??
Pozdrawiam
krzychu - 26-01-2011, 10:25
Musiał byś ściągnąć tarczobębny z tyłu i zobaczyć. Pewnie coś tam się dzieje. A na lince to głupio podciągał...
robertdg - 26-01-2011, 12:28
Mitsumarek, zmień mechanika, pojechał poprostu po najcieńszej lini oporu, aby prawidłowo wyregulowac reczny pasowaloby zrzucic tarczobebny, sprawdzic czy dźwigienki recznego sie nie zapiekaja, wyczyscic uklad, przesmarowac dzwigienki, wyregulowac samoregulatorem, a na koncu linka.
Stuków z tarczobębna nie zlikwidujesz, taka niestety wada układu, po rozciągnieciu szczek powstaje luz pomiedzy opierakiem i szczeką i siła rzeczy szczeka zostaje przeciagnieta do miejsca oparcia wywolujac stuk.
|
|
|