regulacja ręcznego oraz rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
martin01
Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart 2.4L Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 19-03-2010, 13:20 regulacja ręcznego oraz rozrząd
|
|
|
WItam Kolegów.
Mam dwa pytanie dot mojego miśka.
Gdzie powinienem szukać regulacji ręcznego - nie lubię jak łapie tak wysoko - przy tylnym kole czy przy ręcznym w kabinie ?? Pewnie musze rozebrać pół auta zanim się do niego dostanę ??
Przy jakim przebiegu te silniki lubią mieć wymienianu rozrząd ?? To jest 4G69 bodajże...
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam;
Mariusz |
_________________ Mario Lancerownik |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 19-03-2010, 16:28
|
|
|
Ręczny reguluje się po zdjęciu tylnych kół, osobno dla każdego koła.
Po zdjęciu Felgi w bębnie będzie taki gumowy korek. Zdejmij go śrubokrętem.
Bęben ustaw tak, żeby otworek był na dole. Zobaczysz coś co przypomina koronkę na śrubie. To jest regulacja napięcia linki.
Ja wyregulowałem w ten sposób, że dokręciłem do zablokowania koła ( rękami nie mogłem obrócić bębnem na spuszczonym ręcznym- drążek na dole) i potem odkręciłem o 3 kliknięcia.
I koniec. Zakładasz zaślepkę i przykręcasz koło i z drugim robisz dokładnie tak samo.
Przy odpuszczeniu o 3 kliknięcia ręczny łapie na 4-5 ząbku.
jak odkręcisz bardziej to będzie łapał później.
Ta instrukcja już się kiedyś pojawiła, ale nie chciało mi się szukać więc napisałem.
Silnik o ile się nie mylę 90kkm. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 21-03-2010, 12:00
|
|
|
Lub co 5 lat - jeżeli przebiegu się nie osiągnęło. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 21-03-2010, 12:03
|
|
|
Oj to muszę się ze swoim wybrać.
Ma 86kkm ale produkcja 06.2009.
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-03-2010, 12:06
|
|
|
Radowan napisał/a: | 06.2009.
|
Może 2006? |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 21-03-2010, 12:14
|
|
|
Nie
Dobrze, że mnie poprawiłeś
06.2004r.
Swoją drogą gdyby jeszcze produkowali dzisiaj CSO albo EVO 8 to bym chyba kupił nóweczkę
Bo mi jakoś X nie leży |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-03-2010, 16:24
|
|
|
Radowan napisał/a: |
Swoją drogą gdyby jeszcze produkowali dzisiaj CSO |
No muszę stwierdzić że Lancer 1,8 SB Invite '09 którym jeździłem nie jest dla mnie progresem. |
|
|
|
 |
martin01
Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart 2.4L Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 21-03-2010, 20:12
|
|
|
Po pierwsze dziękuję za odpowiedzi. Ciągąc temat to jak umówiłem się na jazdę próbną nowym lancerem 143 KM to był dla mnie duuuuży zawód - zostaję na razie przy swoim... Myślałem że to auto więcej potrafi !!! |
_________________ Mario Lancerownik |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-03-2010, 20:19
|
|
|
Powiedz mi z którego masz roku tego RA?
A oponki to RA ma 195 czy coś szerszego? |
|
|
|
 |
martin01
Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart 2.4L Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 22-03-2010, 09:07
|
|
|
RA mam z 2004. Sprowadziłem go z USA w 2005 z przebiegiem 13 tys mil.
Opony oryginalne były 205/50R16. Teraz jeszcze mam zimówki 205/55R16 ale ten profil ledwo wchodzi.. |
_________________ Mario Lancerownik |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-03-2010, 10:00
|
|
|
martin01 napisał/a: |
Opony oryginalne były 205/50R16. |
Yokohamy A460?
A ten 205/50/16 znaczy na szerokość ledwo wchodzą? Bo jeśli chodzi o obwód to mają taki sam jak 195/60/15 (mam takie zimówki) tylko że szersze będą o 1cm. |
|
|
|
 |
martin01
Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart 2.4L Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 22-03-2010, 12:57
|
|
|
Mój RA stał na Good Year.
Napisałem że ledwo wchodzi profil 55 (ale wchodzi !!), z 50 nie ma problemu. |
_________________ Mario Lancerownik |
|
|
|
 |
Mitsumarek
Nowy Forumowicz
Auto: LANCER 2004 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 18 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-01-2011, 08:52
|
|
|
witam
Może któryś z Was będzie wiedział:) Miałem dość luźny ręczny i łapał wysoko i dodatkowo słychać było stuknięcie jak się zaciągało podczas jazdy.
Mechanik na przeglądzie podciągnął mi ręczny ale nie przy kołach tylko gdzies na lince - teraz ręczny trochę ciężko chodzi ale blokuje koła przy 1szym ząbku a stuk tarczo szczęk jak był tak jest (i mnie denerwuje)
czy można zlikwidować ten stuk przy zaciąganiu ??
Pozdrawiam |
_________________ It's better to be a pirate than join the army;) |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-01-2011, 10:25
|
|
|
Musiał byś ściągnąć tarczobębny z tyłu i zobaczyć. Pewnie coś tam się dzieje. A na lince to głupio podciągał... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-01-2011, 12:28
|
|
|
Mitsumarek, zmień mechanika, pojechał poprostu po najcieńszej lini oporu, aby prawidłowo wyregulowac reczny pasowaloby zrzucic tarczobebny, sprawdzic czy dźwigienki recznego sie nie zapiekaja, wyczyscic uklad, przesmarowac dzwigienki, wyregulowac samoregulatorem, a na koncu linka.
Stuków z tarczobębna nie zlikwidujesz, taka niestety wada układu, po rozciągnieciu szczek powstaje luz pomiedzy opierakiem i szczeką i siła rzeczy szczeka zostaje przeciagnieta do miejsca oparcia wywolujac stuk. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|