L200 Ogólne - Nowe L200 - jak radzi sobie w terenie?
Anonymous - 23-09-2006, 15:18 Temat postu: Nowe L200 - jak radzi sobie w terenie? Witam wszystkich!
Planuję zakup pickupa, ale zależy mi na tym, żeby radził w sobie w ciężkich warunkach typu głęboki śnieg itp.
Obecnie mam Suzuki Grand Vitarę i ostatniej zimy miałem ogromny problem z "zakopywaniem się" auta w śniegu (bo jeżdżę po górskich, często nie odśnieżanych trasach).
Zdarzało się na przykład, że kręciło się koło "wiszące" w powietrzu zamiast reszty kół i trzeba było spędzić czasem i godzinę na odkopywaniu.
Z tego co wiem pomaga w takich sytuacjach blokada tylnego mechanizmu róznicowego, ale w katalogu L200 wyczytałem, że taka blokada jest tylko w najsłabszym modelu... Co w takim razie z lepszymi modelami?
Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie informacje, bo dość już mam odkopywania auta...
Pozdrawiam,
simon
Anonymous - 23-09-2006, 15:27
simon napisał/a: | Z tego co wiem pomaga w takich sytuacjach blokada tylnego mechanizmu róznicowego, ale w katalogu L200 wyczytałem, że taka blokada jest tylko w najsłabszym modelu... Co w takim razie z lepszymi modelami? |
W modelach w wyższych wersjach wyposażeniowych jest zastosowane LSD.
LSD jest to dyferencjał o ograniczonym poślizgu - dodatkowe sprzęgiełka w dyfrze blokują koło, które buksuje i przenoszą moment na to, które ma przyczepność.
Anonymous - 25-09-2006, 23:28
Ja jezdzilem pare razy nowym L200 w terenie i szczerze mowiac to jeszcze nie znalazlem terenu, z którym by sobie nie poradzil. Bloto bez problemu pokonuje. Pod koniec Pazdziernika jade w góry jak wroce to zdam relacje jak bylo. Co do sniegu to mysle ze nie bedzie wiekszego problemu.
Pozdrawiam,
nowak
tomekrvf - 26-09-2006, 12:53
Jeśli nowe L200 jest w najwyższej specyfikacji i ma system ASTC to tylny dyfer jest zwykły(nie typu LSD) - nie ma innej możliwości.
Pozosatałe warianty mają tylny dyfer z hybrydowym LSD czyli torsen i VCU.
Oczywiscie w wersjach z SS4 na centralnym dyfrze jest VCU
|
|
|