[XX-92]Colt C50 i starsze - [C51A 1.3] Brak oleju w skrzyni, mozliwe?
Xsystoff - 18-09-2010, 00:11 Temat postu: [C51A 1.3] Brak oleju w skrzyni, mozliwe? 2 tyg temu wyciagnalem polosie do zmiany oslon przegubow. Z prawej przy wyciaganiu polecialo troszke oleju, standard, ze dwie setki wyplynely. To co wyplynelo bylo czarne i przypominalo szlam. Skrzynia chodzila bdb i nie protestowala przy uzytkowaniu rajdowym. Dzisiaj zabralem sie za wymiane oleju (auto stalo praktycznie te 2 tyg nie liczac jednego treningu). Wedlug instrukcji znalezionej w szukajce odnalezlem srube na gorze skrzynie do ktorej sie wlewa olej (chyba to ta, bo innej na gorze nie ma), za to na dole tez znalazlem cos, co na 99% sluzy do zlewania oleju ale... duza dzwignia nie dala rady tego odkrecic, sruba jest bardzo zapieczona, a w dodatku podkladka jest jakos dziwnie wkrecona w srube... No nic, odkrecilem srube ktora jest troche wyzej w nadzieji, ze chociaz z litr wyplynie. Nie wyplynelo nic. Zaczalem wiec szukac jeszcze jakis srub ale znalazlem tylko jedna mogoca sluzyc do spuszczania oleju ale byla przyspawana i to chyba fabrycznie? Postanowilem wiec dolac oleju tyle ile wejdzie bez spuszczania. Dolalem.... 2l czyli tyle ile kupilem. Wedlug szukajki wchodzi 1.8l. Skrzynia po wrzuceniu 2l Magnetti Marelli bedacego zamienialem TAF-X ktorego zaleca katalog Castrola do C51A zaczela chodzic.... wrecz niewiarygodnie. Biegi wchodza lepiej niz w samochodach ktore uzytkuje na codzien (A4 czy A6 z duzo mniejszymi przebiegami niz Colt!!!!!!!). Po prostu wszystko wchodzi jednym paluszkiem, wsteczny praktycznie bezglosnie, a redukcje wchodza tak ze zbieram szczeke z podlogi. Tylko mam pytanie, jakim cudem weszly 2l skoro wchodzi teoretycznie 1.8 i jakim cudem skrzynia chodzila bez oleju rowniez calkiem fajnie...
Krzyzak - 18-09-2010, 21:58
Xsystoff napisał/a: | jakim cudem weszly 2l skoro wchodzi teoretycznie 1.8 |
lałeś przez zły otwór - nie jest on umieszczony u góry, lecz z boku skrzyni
tomusn - 19-09-2010, 18:58
Krzyzak napisał/a: | nie jest on umieszczony u góry, lecz z boku skrzyni | i określa też poziom oleju w skrzyni
Owczar - 27-09-2010, 13:20
Sprawdź poziom za pomocą śruby bocznej. Niedługo może wywalić uszczelniacze.
Mateusz071 - 03-10-2010, 16:06
dokladnie jak mowia wyzej koledzy... a ta w najniższym punkcie skrzyni weź na "zerwanie" czyli dobre klucz oczkowy i młot (dokrecaj z czuciem...)
Xsystoff - 14-10-2010, 16:00
Czarny scenariusz sie sprawdzil Wywalilo uszczelniacze Ale zostaly uratowane Dla potomnosci spustowy jest na samym dole od strony prawego kola, a do nalewania od przodu samochodu tez dosyc nisko. Dluga wajcha dala rade to odkrecic. Takze info w szukajce ze jest od gory to nie prawda
|
|
|