Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C51A 1.3] Brak oleju w skrzyni, mozliwe?
Autor Wiadomość
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-09-2010, 00:11   [C51A 1.3] Brak oleju w skrzyni, mozliwe?

2 tyg temu wyciagnalem polosie do zmiany oslon przegubow. Z prawej przy wyciaganiu polecialo troszke oleju, standard, ze dwie setki wyplynely. To co wyplynelo bylo czarne i przypominalo szlam. Skrzynia chodzila bdb i nie protestowala przy uzytkowaniu rajdowym. Dzisiaj zabralem sie za wymiane oleju (auto stalo praktycznie te 2 tyg nie liczac jednego treningu). Wedlug instrukcji znalezionej w szukajce odnalezlem srube na gorze skrzynie do ktorej sie wlewa olej (chyba to ta, bo innej na gorze nie ma), za to na dole tez znalazlem cos, co na 99% sluzy do zlewania oleju ale... duza dzwignia nie dala rady tego odkrecic, sruba jest bardzo zapieczona, a w dodatku podkladka jest jakos dziwnie wkrecona w srube... No nic, odkrecilem srube ktora jest troche wyzej w nadzieji, ze chociaz z litr wyplynie. Nie wyplynelo nic. Zaczalem wiec szukac jeszcze jakis srub ale znalazlem tylko jedna mogoca sluzyc do spuszczania oleju ale byla przyspawana i to chyba fabrycznie? Postanowilem wiec dolac oleju tyle ile wejdzie bez spuszczania. Dolalem.... 2l czyli tyle ile kupilem. Wedlug szukajki wchodzi 1.8l. Skrzynia po wrzuceniu 2l Magnetti Marelli bedacego zamienialem TAF-X ktorego zaleca katalog Castrola do C51A zaczela chodzic.... wrecz niewiarygodnie. Biegi wchodza lepiej niz w samochodach ktore uzytkuje na codzien (A4 czy A6 z duzo mniejszymi przebiegami niz Colt!!!!!!!). Po prostu wszystko wchodzi jednym paluszkiem, wsteczny praktycznie bezglosnie, a redukcje wchodza tak ze zbieram szczeke z podlogi. Tylko mam pytanie, jakim cudem weszly 2l skoro wchodzi teoretycznie 1.8 i jakim cudem skrzynia chodzila bez oleju rowniez calkiem fajnie...
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-09-2010, 21:58   

Xsystoff napisał/a:
jakim cudem weszly 2l skoro wchodzi teoretycznie 1.8

lałeś przez zły otwór - nie jest on umieszczony u góry, lecz z boku skrzyni
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 19-09-2010, 18:58   

Krzyzak napisał/a:
nie jest on umieszczony u góry, lecz z boku skrzyni
i określa też poziom oleju w skrzyni
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-09-2010, 13:20   

Sprawdź poziom za pomocą śruby bocznej. Niedługo może wywalić uszczelniacze.
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-10-2010, 16:06   

dokladnie jak mowia wyzej koledzy... a ta w najniższym punkcie skrzyni weź na "zerwanie" czyli dobre klucz oczkowy i młot (dokrecaj z czuciem...)
 
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-10-2010, 16:00   

Czarny scenariusz sie sprawdzil :evil: Wywalilo uszczelniacze :axe: Ale zostaly uratowane 8) Dla potomnosci spustowy jest na samym dole od strony prawego kola, a do nalewania od przodu samochodu tez dosyc nisko. Dluga wajcha dala rade to odkrecic. Takze info w szukajce ze jest od gory to nie prawda :P
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.