Tuning - Przeróbka awd na rwd
rosomak1983 - 17-01-2011, 01:35 Temat postu: Przeróbka awd na rwd Witam mam skrzynie 4x4 luzna i cała reszte i tak mysałem zeby zrobic mitsubishi RWD, Skrzynia ma stały naped (chyba 50 do 50) jak po prostu nie załoze półosiek z przodu to cała moc pójdzie na tył ???? czy beda jakies straty duze ???
Ile jest mechanizmow roznicowych w takiej skrzyni (oprócz tego na półoski)
jak rozdzielany jest naped i czy mozna cos przerobic zasprawac czy cos.
Takie moje luzne przemyslenia na ten temat bo auto AWD i FWD juz mam a trzecie moze bym RWD sobie zrobił
robertdg - 17-01-2011, 11:28
Najwidoczniej się da, bo w USA wykonuja takie projekty Trzeba poczytać ich fora i wywnioskować. Np http://www.dsmtalk.com/fo...ad.php?t=182675
rosomak1983 - 17-01-2011, 12:05
robertdg napisał/a: | Najwidoczniej się da, |
hehe to wiem tylko jak , tam raczej nic nie pisze, poszukam takich projektów w Polsce, ale rozwiazanie moze tez byc banalnie proste tj. wyjac półoski przód... byc moze zaspawac jakis mechanizm sam niewiem, zna ktos budowe takiej skrzyni ???
Wszyc - 18-01-2011, 06:22
od PPG możesz po prostu kupić zestaw przerabiający skrzynie na RWD wiele firm zajmujących się produkcją wyczynowych skrzyń biegów oferuje takie zestawy w przypadku PPG nie pamiętam już dokładnie ale taki zestaw chyba kosztował w okolica 3tyś dolarów... jak tylko odepniesz przednie pół osie to auto ledwo będzie jechać
W eclipse najczęściej robi się po prostu tak że skrzynia od stariona a silnik montuje się wzdłuż najpopularniejsze rozwiązanie dragracingowych dsmów
viader - 18-01-2011, 08:04
Trzeba by poszukać jakiejś innej skrzyni biegów. W stanach oczywiście odpinali przód zostawiając sam tył ale to zawsze prowadziło do uszkodzenia skrzyni w niedługim czasie. No ale fakt, że fajnie byłoby mieć np. ecli w RWD
Wszyc - 18-01-2011, 11:20
viader napisał/a: | W stanach oczywiście odpinali przód zostawiając sam tył ale to zawsze prowadziło do uszkodzenia skrzyni w niedługim czasie. |
Częściej się po prostu kupuje nowe bebechy do dragów i tak trzeba zmienić bebechy przy tych mocach co oni wyciągają i zamontować dogboxa to od razu robią RWD żaden problem by eclipse czy lancer były RWD tylko gorsza sprawa ile to kasy pochłonie taki zestaw
Viader Ty mówisz o własnych przeróbkach domowych skrzyni tego to wiadomo że nikt nie poleca
rosomak1983 - 18-01-2011, 14:48
Wszyc napisał/a: | jak tylko odepniesz przednie pół osie to auto ledwo będzie jechać |
serio ??? przeciez bedzie mniejszy opór...
Wszyc napisał/a: | W eclipse najczęściej robi się po prostu tak że skrzynia od stariona a silnik montuje się wzdłuż najpopularniejsze rozwiązanie dragracingowych dsmów |
wiem ze tak mozna, nawet moj kolega przerabiał 2.0 z fiata croma abartha przód do poldka wzdłuznie...
Za duzo rzezby prawdopodobnie do przerobienia miska kolektory układ zapłonowy itp
viader napisał/a: | . W stanach oczywiście odpinali przód zostawiając sam tył ale to zawsze prowadziło do uszkodzenia skrzyni w niedługim czasi |
no własnie mam obawy ale po prostu chcialem spytac.
Wszyc napisał/a: | i tak trzeba zmienić bebechy przy tych mocach co oni wyciągają |
myslalem zeby moze do czerwonego lancera (mam dobra skrzynie 4x4 do niego) jest lekki i zrywny... mogłoby być ciekawie. A moc ta co ma to by wystarczyła jak dla mnie popatrz co tutaj wyciaga koles z poldka 104kM (obejrzyj cały filmik)
http://www.youtube.com/watch?v=1y2Lfp1ZpZU
wiec co moglby lancer wazacy jakies 940 i moc szacuje 150-160kM
Wszyc napisał/a: | Viader Ty mówisz o własnych przeróbkach domowych skrzyni tego to wiadomo że nikt nie poleca |
moze jest jakis sposob
Wszyc - 18-01-2011, 15:18
rosomak1983 napisał/a: | serio ??? przeciez bedzie mniejszy opór... |
ale większa część mocy będzie szła "w powietrze" jak wyjmiesz pół osie przednie to nagle cudownie cała moc nie przejdzie na tył
rosomak1983 - 18-01-2011, 20:13
Wszyc napisał/a: | ale większa część mocy będzie szła "w powietrze" |
dajac zerowy opór silnikowi wiec wydzie na jedno, w zasadzie jestem zdanie ze po wyjeciu półosiek (z przodu) bedzie szybciej jezdzic.
Mam pomysł jak Ci to zobrazować jakby co
Saqu - 18-01-2011, 22:55
Jak zastosowany jest taki milusi mechanizm różnicowy jak w pozostałych elementach napędu to nagle się okaże, że nawet nie ruszysz z miejsca
Ale jeśli jest stały napęd 50 do 50 to może i pojedzie
swinks_UK - 18-01-2011, 23:17
Jedyna sensowna odpowiedź:
Kup Stariona i przekładaj graty.
Potem masz jeszcze do zrobienia:
- custom flywheel
- custom pressure plate
- custom bellhousing
- sprzęgło 225mm z Toyoty
Czyli samoróbka sprzęgła
Do tego magiel ze Stariona.
Tak właśnie to robią w USA.
Nie taniej ci będzie sprzedać Eclipse jak jej tak nie lubisz i kupić Stariona?
rosomak1983 - 19-01-2011, 00:45
swinks_UK napisał/a: | Nie taniej ci będzie sprzedać Eclipse jak jej tak nie lubisz i kupić Stariona? |
przeciez chodzi o lancera , nie czytasz...
Wszyc - 19-01-2011, 05:52
Rosomak dążę raczej do tego ze swoimi wypowiedziami że będzie prędzej tak jak Saqu pisze albo ledwo będzie jechać albo w ogóle albo z resztą wyjmij pół osie i jedź ileż to roboty są prawdopodobnie tylko dwa czy trzy lancery evo na świecie z 4G63 które driftują ciekawe dlaczego czemu do pozostałych wrzucają wzdłużnie położone silniki nissana i skrzynie nissana przecież wystarczyło by wyjąć półosie
swinks_UK - 19-01-2011, 09:54
rosomak1983 napisał/a: |
przeciez chodzi o lancera , nie czytasz... |
Czytam... a gdzie to napisałeś w tym temacie???
Pojawia się za to hasło Eclipse 2 razy... kto więc nie pilnuje swego tematu.
To co napisałem dotyczy też Lancernika.
O ile możesz zrobić z AWD napęd FWD przez odpięcie wału i masz straty na przednim dyfrze ok 40%, to nikt nie przerabiał AWD ba RWD tym sposobem, to ze względu na to co pisał Saqu.
Dwa dryftujące Evo w RWD na Wyspach to napędy ze Stariona.
cns80 - 19-01-2011, 11:59
rosomak1983 napisał/a: | serio ??? przeciez bedzie mniejszy opór... | Dlatego
Wszyc napisał/a: | ale większa część mocy będzie szła "w powietrze" jak wyjmiesz pół osie przednie to nagle cudownie cała moc nie przejdzie na tył |
A jak zblokujesz to opór będzie większy dla tych elementów, które zostaną nadal obciążone czyli dla tyłu, bo cała moc tam pójdzie.
Ciężko mi uwierzyć że to zostało zrobione z kolosalnym zapasem wytrzymałości więc prawdopodobnie skończy się na systematycznym ukręcaniu tyłu.
|
|
|