Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka awd na rwd
Autor Wiadomość
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 17-01-2011, 01:35   Przeróbka awd na rwd

Witam mam skrzynie 4x4 luzna i cała reszte i tak mysałem zeby zrobic mitsubishi RWD, :twisted: Skrzynia ma stały naped (chyba 50 do 50) jak po prostu nie załoze półosiek z przodu to cała moc pójdzie na tył ???? czy beda jakies straty duze ???
Ile jest mechanizmow roznicowych w takiej skrzyni (oprócz tego na półoski)
jak rozdzielany jest naped i czy mozna cos przerobic zasprawac czy cos.

Takie moje luzne przemyslenia na ten temat bo auto AWD i FWD juz mam a trzecie moze bym RWD sobie zrobił :D
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-01-2011, 11:28   

Najwidoczniej się da, bo w USA wykonuja takie projekty ;-) Trzeba poczytać ich fora i wywnioskować. Np http://www.dsmtalk.com/fo...ad.php?t=182675
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 17-01-2011, 12:05   

robertdg napisał/a:
Najwidoczniej się da,

hehe to wiem tylko jak , tam raczej nic nie pisze, poszukam takich projektów w Polsce, ale rozwiazanie moze tez byc banalnie proste tj. wyjac półoski przód... byc moze zaspawac jakis mechanizm sam niewiem, zna ktos budowe takiej skrzyni ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-01-2011, 06:22   

od PPG możesz po prostu kupić zestaw przerabiający skrzynie na RWD wiele firm zajmujących się produkcją wyczynowych skrzyń biegów oferuje takie zestawy w przypadku PPG nie pamiętam już dokładnie ale taki zestaw chyba kosztował w okolica 3tyś dolarów... jak tylko odepniesz przednie pół osie to auto ledwo będzie jechać

W eclipse najczęściej robi się po prostu tak że skrzynia od stariona a silnik montuje się wzdłuż najpopularniejsze rozwiązanie dragracingowych dsmów
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-01-2011, 08:04   

Trzeba by poszukać jakiejś innej skrzyni biegów. W stanach oczywiście odpinali przód zostawiając sam tył ale to zawsze prowadziło do uszkodzenia skrzyni w niedługim czasie. No ale fakt, że fajnie byłoby mieć np. ecli w RWD :)
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-01-2011, 11:20   

viader napisał/a:
W stanach oczywiście odpinali przód zostawiając sam tył ale to zawsze prowadziło do uszkodzenia skrzyni w niedługim czasie.


Częściej się po prostu kupuje nowe bebechy do dragów i tak trzeba zmienić bebechy przy tych mocach co oni wyciągają i zamontować dogboxa to od razu robią RWD żaden problem by eclipse czy lancer były RWD tylko gorsza sprawa ile to kasy pochłonie taki zestaw
Viader Ty mówisz o własnych przeróbkach domowych skrzyni tego to wiadomo że nikt nie poleca :D
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 18-01-2011, 14:48   

Wszyc napisał/a:
jak tylko odepniesz przednie pół osie to auto ledwo będzie jechać

serio ??? przeciez bedzie mniejszy opór... :roll:
Wszyc napisał/a:
W eclipse najczęściej robi się po prostu tak że skrzynia od stariona a silnik montuje się wzdłuż najpopularniejsze rozwiązanie dragracingowych dsmów

wiem ze tak mozna, nawet moj kolega przerabiał 2.0 z fiata croma abartha przód do poldka wzdłuznie...
Za duzo rzezby prawdopodobnie do przerobienia miska kolektory układ zapłonowy itp
viader napisał/a:
. W stanach oczywiście odpinali przód zostawiając sam tył ale to zawsze prowadziło do uszkodzenia skrzyni w niedługim czasi

no własnie mam obawy ale po prostu chcialem spytac.
Wszyc napisał/a:
i tak trzeba zmienić bebechy przy tych mocach co oni wyciągają

myslalem zeby moze do czerwonego lancera (mam dobra skrzynie 4x4 do niego) jest lekki i zrywny... mogłoby być ciekawie. A moc ta co ma to by wystarczyła jak dla mnie popatrz co tutaj wyciaga koles z poldka 104kM (obejrzyj cały filmik)
http://www.youtube.com/watch?v=1y2Lfp1ZpZU
wiec co moglby lancer wazacy jakies 940 i moc szacuje 150-160kM :twisted:
Wszyc napisał/a:
Viader Ty mówisz o własnych przeróbkach domowych skrzyni tego to wiadomo że nikt nie poleca :D

moze jest jakis sposob :P
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-01-2011, 15:18   

rosomak1983 napisał/a:
serio ??? przeciez bedzie mniejszy opór... :roll:


ale większa część mocy będzie szła "w powietrze" :P jak wyjmiesz pół osie przednie to nagle cudownie cała moc nie przejdzie na tył :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 18-01-2011, 20:13   

Wszyc napisał/a:
ale większa część mocy będzie szła "w powietrze" :P

dajac zerowy opór silnikowi wiec wydzie na jedno, w zasadzie jestem zdanie ze po wyjeciu półosiek (z przodu) bedzie szybciej jezdzic. 8)

:wink:

Mam pomysł jak Ci to zobrazować jakby co :)
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-01-2011, 22:55   

Jak zastosowany jest taki milusi mechanizm różnicowy jak w pozostałych elementach napędu to nagle się okaże, że nawet nie ruszysz z miejsca :)
Ale jeśli jest stały napęd 50 do 50 to może i pojedzie :P
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 18-01-2011, 23:17   

Jedyna sensowna odpowiedź:
Kup Stariona i przekładaj graty.
Potem masz jeszcze do zrobienia:
- custom flywheel
- custom pressure plate
- custom bellhousing
- sprzęgło 225mm z Toyoty
Czyli samoróbka sprzęgła
Do tego magiel ze Stariona.

Tak właśnie to robią w USA.

Nie taniej ci będzie sprzedać Eclipse jak jej tak nie lubisz i kupić Stariona? :P
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-01-2011, 00:45   

swinks_UK napisał/a:
Nie taniej ci będzie sprzedać Eclipse jak jej tak nie lubisz i kupić Stariona? :P

przeciez chodzi o lancera , nie czytasz... :roll:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-01-2011, 05:52   

Rosomak dążę raczej do tego ze swoimi wypowiedziami że będzie prędzej tak jak Saqu pisze albo ledwo będzie jechać albo w ogóle :P albo z resztą wyjmij pół osie i jedź ileż to roboty :P są prawdopodobnie tylko dwa czy trzy lancery evo na świecie z 4G63 które driftują ciekawe dlaczego :P czemu do pozostałych wrzucają wzdłużnie położone silniki nissana i skrzynie nissana przecież wystarczyło by wyjąć półosie :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 19-01-2011, 09:54   

rosomak1983 napisał/a:

przeciez chodzi o lancera , nie czytasz... :roll:

Czytam... a gdzie to napisałeś w tym temacie??? :badgrin: :badgrin:
Pojawia się za to hasło Eclipse 2 razy... kto więc nie pilnuje swego tematu. :wink:

To co napisałem dotyczy też Lancernika.
O ile możesz zrobić z AWD napęd FWD przez odpięcie wału i masz straty na przednim dyfrze ok 40%, to nikt nie przerabiał AWD ba RWD tym sposobem, to ze względu na to co pisał Saqu.
Dwa dryftujące Evo w RWD na Wyspach to napędy ze Stariona.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 19-01-2011, 11:59   

rosomak1983 napisał/a:
serio ??? przeciez bedzie mniejszy opór... :roll:
Dlatego
Wszyc napisał/a:
ale większa część mocy będzie szła "w powietrze" :P jak wyjmiesz pół osie przednie to nagle cudownie cała moc nie przejdzie na tył :P

A jak zblokujesz to opór będzie większy dla tych elementów, które zostaną nadal obciążone czyli dla tyłu, bo cała moc tam pójdzie.
Ciężko mi uwierzyć że to zostało zrobione z kolosalnym zapasem wytrzymałości więc prawdopodobnie skończy się na systematycznym ukręcaniu tyłu.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.