To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Gear Techniczne - space gear nie odpala

admixam - 15-03-2011, 19:33
Temat postu: space gear nie odpala
Koledzy mam taki problem z moim garkiem,od miesiąca dzieje się coś z nim niedobrego poprostu są dni że niechce odpalić.Postoi jeden dzień i odpala próbuje dwadzieścia razy i odpala.Postoi znowu trochę i póbuje odpalić i lipa nie robiąc nic naprzykład na drugi dzień znowu odpala . Zauwarzyłem ze jak jest troche zimniej to nie odpala . niewiem gdzie szukać usterki. Jest to silnik 2.4 benzyna -gaz.
sulon - 27-03-2011, 10:22

Witam

Czy higienicznie odpalasz auto z instalacją gazową - znaczy się "czy odpalasz gira na benzynie"?

Na gaz przełączasz dopiero gdy silnik osiągnie prawidłową temperaturę pracy.

Pozdrawiam

admixam - 19-04-2011, 15:38

Zawsze na paliwie gaz automatycznie sam .Teraz całkiem nie odpala coś jest z wtryskami lub sterowaniem nimi. Brak podawania paliwa .
sulon - 19-04-2011, 20:43

Witam

Zwykle jestem optymistą i na pewno to co złego dzieje się z girkiem to niewielka usterka, którą sam sobie naprawię...

Zacząłbym od źródła.
1. Bak z paliwem - paliwo jest? (czy w ogóle bak jest??)
- jeśli nie ma - nalać paliwa :-)
2. Filtr paliwa z paliwem czy bez?
- jeśli bez paliwa - uszkodzony wąż doprowadzający paliwo!
3. Pompa paliwa - często się psuje gdy jeździmy na samym gazie, a w baku mamy sucho.
Sucha pompa membranowa, pracuje i membrana pęka z przesuszenia.
Patent na sprawdzenie pompy jest prosty - paliwo do słoika, a w słoiku końcówka wężyka zdjęta z filtra paliwa. Próbujemy odpalić (najlepiej we dwoje - bo trzeba trzymać słoik).
Jeżeli paliwa ubywa - znaczy pompa działa i tu opcje na znikające paliwo są dwie:
a) fura się zalewa - to znaczy paliwo leje się w cylindry nie dochodzi do zapłonu i wylewa się w wydech i w olej.
b) paliwo nie trafia do cylindrów tylko wraca do baku tzw. "powrotem" (oddzielny wężyk z pompy paliwa do baku).
4. Układ zapłonowy. Sprawdzić czy mamy iskierkę na świecy. Wykręcić świecę i sprawdzić czy jest sucha czy mokra. Jeśli jest sucha układ OK, jeśli mokra - p. 3. ppa. Mokra świeca oznacza brak iskierki i feler tkwi w układzie zapłonu (kable, rozdzielacz i inne elektrowynalazki). Jeśli jest sucha i sprawdzone są wszystkie inne okoliczności - to czemu nie pali.

Trochę "jak krowie na rowie" ale byle skutecznie.

Pozdrawiam

admixam - 20-04-2011, 09:51

Kolego tak więc paliwo jest pompa pompuje,iskra jest świece suche.Tak jak wcześniej wspomniałem coś jest z sterowaniem wtryskami , jakieś urządzenie co steruje tymi wtryskami może sterownik padł,czyjnik wału lub temperatury.Mam go w warsztacie obecnie,lecz elektryk rozkłada ręce pozostaje szukać dalej innego warsztatu.
sulon - 20-04-2011, 12:52

Witam

Jaki masz silnik kolego - u mnie na podwórku mam silnik od space 2,4 benzyna prawie kompletny. Całą elektronikę i wiązki elektryczne też sobie zostawiłem, więc jak coś będzie trzeba sprawdzić czy wykręcić to pisz.

Pozdrawiam

admixam - 20-04-2011, 20:41

Jest w nim silnik 2.4 benzyna - 138KM. Jak coś będę potrzebował to napiszę z góry dziękuję.
Bartek - 20-04-2011, 20:46

admixam, a czy w czasie kręcenia są iskry na świecach?

Czy pokręcenie ponad 8 s. na raz nie powoduje przypadkiem zapalenia się CE?

Jeżeli odpowiedzi brzmią nie i tak - umarł czujnik położenia wału.

admixam - 20-04-2011, 20:52

Kolego iskra jest, żadna kontrolka się nie zapala jak paliwa się podleje przez kanał co idzie do filtra powietrza to misiek odpali .
Bartek - 21-04-2011, 06:10

Odpali i pojedzie? Czy przepali co dostanie do dolotu i zgaśnie?

Czy podnosi obroty po odpaleniu?

admixam - 02-01-2012, 20:26

Witam.

Nie pisałem wcześniej usterka usunięta , to był imobilajzer.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group