To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Wagon Techniczne - problemy po naprawie głowicy

rusznikarz45 - 11-04-2011, 19:18
Temat postu: problemy po naprawie głowicy
Witam wszystkich ponownie.
Mam znowu mały problem z MMc chariot 2,0 16v , a sprawa wygląda tak:
wydmuchało uszczelke pod głowicą woda poszła na trzeci i drugi cylinder potem na kolektor wydechowy który popękał haniebnie , a teraz w czym problem
głowica i uszczelka zrobione kolektor wymieniony po odpaleniu auto ma za wysokie obroty (próba uczenia obrotów nie skuteczna)jak się nagrzewa obroty wzrastają do 1500-1800 i nie załącza wiatraków nawet wtedy kiedy wskazówka wchodzi na czerwone pole. Po lekkim przygazowaniu gaśnie po ponownym odpaleniu zaczynają obroty falować w granicach1000-1500
Pytanie:
-co włącza wiatraki ,który czujnik?
-czy problemem morze być czujnik temp. ssania?
krokowiec sprawny,przepustnica czysta jak łza .
auto ma dwie sondy lambda jedna w kolektorze wydechowym druga katalizator.
jakieś pomysły?
Pozdrawiam serdecznie


[ Dodano: 04-05-2011, 18:02 ]
Pomalutku małymi kroczkami do przodu biegi naprawione! :) silnik zapala bez problemu kontrolka ECU mruga jak mrugała co 0.5 sek .Po odpaleniu obroty ustalają się na 1300-1400 z niewielkimi wahnięciami o ko.100 , nie "falują" nawet jak podniesie się temp. są cały czas takie same, po przełączeniu na gaz podnoszą się do ok.2200-2300 ale stabilne. Martwi mnie jeszcze dym z tłumika świadczący o zbyt bogatej mieszance.
Teraz pytanie co dalej ? Próby uczenia obrotów nic nie dają , wiatraki dalej nie chcą się włączyć (przekaźniki sprawne czujnik temp.wymieniony na nowy nap. takie jak powinny być) .Jak obniżyć obroty ? Co może powodować za wysokie obroty i jednocześnie za bogatą mieszankę? gdzie szukać?
Pozdrawiam serdecznie
MK

Bartek - 12-04-2011, 01:19

Czujnik temperatury dla Ecu nie działa. Wiatraki włącza Ecu bez dodatkowych czujnikow.
rusznikarz45 - 12-04-2011, 16:19

Który to ? Ten przy termostacie na dwa piny?
Bartek - 12-04-2011, 16:31

tak
rusznikarz45 - 12-04-2011, 19:06

Bartek podmieniłem czujnik i nic. Auto odpala ma 1200 obr/min wraz ze wzrostem temp. tak przy połowie skali wskaźnika wzrastają obroty do ok 1500-1700 i zaczyna się falowanie 1000-1500 myślę że może przewód (żółty z zielonym paskiem) jest gdzieś przerwany i ECU nie dostaje sygnałów .Wiesz może na który pin przy kompie ma dochodzić? Masa tzn. czarny jest ok.
cns80 - 12-04-2011, 19:33

rusznikarz45, a czy ta głowica ma jeszcze drożne kanały wodne ?
rusznikarz45 - 12-04-2011, 19:36

tak była sprawdzana w warsztacie zrobione zawory i kontrola szczelności wszystko ok.

[ Dodano: 13-04-2011, 22:00 ]
Wszystko wygląda na to że komp szlag trfił! :|dane z czujnika do ECU ok. tj napięcia takie jak być powinny przejścia między ECU a czujnikiem są przejścia sterowania wiatraków od przekaźników do ECU ok. a wiatrak ani drgnie ! Falowanie obrotów bez zmian .
Spróbuje podmienić ECU może to coś zmieni a na pewno wykluczy awarie tego ostatniego.
Na razie brek innych pomysłów
Pozdrawiam

TANO - 23-04-2011, 16:29
Temat postu: problem z silnikiem 2.0l 16v
Witaj RUSNIKAŻU. Mam ten sam problem w moim MSW z silnikiem 2,0l 16v. Nie włącza się wentylator i falują obroty. Wymieniłem wszystko co tylko się da, łącznie z komputerem. I nic. Zdarza się że przez jakiś czas odpala i jeździ normalnie, a po wiekendowym (2-3 dni) znowu zaczyna warjować. Jeszcze spróbuję wymienić czujnik temperatury ale nie na używany lecz na nowy. Może się uda?
rusznikarz45 - 25-04-2011, 17:42

Wymiana czujnika nic nie da. Niestety . Ja mam nadzieje że już doszedłem co go boli a raczej co go bolało.Problem zaczoł się od przepływanki tam zawrło się dwa przewody tj.zasilanie i czarny kabelek tj. masa ale nie masa auta tylko masa pomiarowa dla czujników pin 72 na ecu.Jak podepniesz miernik do czarnego przewodu przy czujniku ( temp. przepływ) i przekręcisz kluczyk (nie zapalaj) a drugi na mase akumulatora powinno być 0,0V u mnie było tyle ile na akumulat.No i się posypało. Wymieniłem przepływanke czujnik czekam teraz na moduł i (mam taką nadzieje) wszystko powinno być ok.Zmierz sobie napięcie na czujniku minus miernika do akum. plus przewód żółty z zielonym paskim po włączonym kluczyku temp. 20 stopni ok 2,3V 80Stopni 0,9V


[ Dodano: 28-04-2011, 21:17 ]
Walki ciąg dalszy :( Ciśnienie na cylindrach zmierzone równo na wszystkich 14.5 ,przepływanka wymieniona (nie ma problem pojawiającego się napięcia na pinie 72), kondensatory w ecu wymienione,kontrolka ledowa do diagnozowania kodów mryga sobie regularnie co 0.5 sek a auto jak miało wysokie obroty tak ma teraz dochodzą do 2300 . Jest też poprawa nie falują obroty! Ale za to nowa ciekawostka włączam bieg wsteczny(automat) trzymam na hamulcu jest ok. daje na D trzymając na hamulcu moment i gaśnie od zagwozdka.
NIE DAM ZA WYGRANĄ .tylko zaczyna mi brakować pomysłów .Morze jakieś sugestie?
Każdy pomysł mile widziany
Pozdrawiam serdecznie
MK
p.s
za kawy dziękuje odwdzięczę się
MK

[ Dodano: 12-05-2011, 19:07 ]
Problem rozwiązany!
Powodem całego ambarasu okazała się pogryziona wiązka pod serwem :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group