problemy po naprawie głowicy |
Autor |
Wiadomość |
rusznikarz45
Nowy Forumowicz
Auto: mmc chariot 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 11-04-2011, 19:18 problemy po naprawie głowicy
|
|
|
Witam wszystkich ponownie.
Mam znowu mały problem z MMc chariot 2,0 16v , a sprawa wygląda tak:
wydmuchało uszczelke pod głowicą woda poszła na trzeci i drugi cylinder potem na kolektor wydechowy który popękał haniebnie , a teraz w czym problem
głowica i uszczelka zrobione kolektor wymieniony po odpaleniu auto ma za wysokie obroty (próba uczenia obrotów nie skuteczna)jak się nagrzewa obroty wzrastają do 1500-1800 i nie załącza wiatraków nawet wtedy kiedy wskazówka wchodzi na czerwone pole. Po lekkim przygazowaniu gaśnie po ponownym odpaleniu zaczynają obroty falować w granicach1000-1500
Pytanie:
-co włącza wiatraki ,który czujnik?
-czy problemem morze być czujnik temp. ssania?
krokowiec sprawny,przepustnica czysta jak łza .
auto ma dwie sondy lambda jedna w kolektorze wydechowym druga katalizator.
jakieś pomysły?
Pozdrawiam serdecznie
[ Dodano: 04-05-2011, 18:02 ]
Pomalutku małymi kroczkami do przodu biegi naprawione! silnik zapala bez problemu kontrolka ECU mruga jak mrugała co 0.5 sek .Po odpaleniu obroty ustalają się na 1300-1400 z niewielkimi wahnięciami o ko.100 , nie "falują" nawet jak podniesie się temp. są cały czas takie same, po przełączeniu na gaz podnoszą się do ok.2200-2300 ale stabilne. Martwi mnie jeszcze dym z tłumika świadczący o zbyt bogatej mieszance.
Teraz pytanie co dalej ? Próby uczenia obrotów nic nie dają , wiatraki dalej nie chcą się włączyć (przekaźniki sprawne czujnik temp.wymieniony na nowy nap. takie jak powinny być) .Jak obniżyć obroty ? Co może powodować za wysokie obroty i jednocześnie za bogatą mieszankę? gdzie szukać?
Pozdrawiam serdecznie
MK |
Ostatnio zmieniony przez rusznikarz45 04-05-2011, 19:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-04-2011, 01:19
|
|
|
Czujnik temperatury dla Ecu nie działa. Wiatraki włącza Ecu bez dodatkowych czujnikow. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
rusznikarz45
Nowy Forumowicz
Auto: mmc chariot 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 12-04-2011, 16:19
|
|
|
Który to ? Ten przy termostacie na dwa piny? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-04-2011, 16:31
|
|
|
tak |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
rusznikarz45
Nowy Forumowicz
Auto: mmc chariot 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 12-04-2011, 19:06
|
|
|
Bartek podmieniłem czujnik i nic. Auto odpala ma 1200 obr/min wraz ze wzrostem temp. tak przy połowie skali wskaźnika wzrastają obroty do ok 1500-1700 i zaczyna się falowanie 1000-1500 myślę że może przewód (żółty z zielonym paskiem) jest gdzieś przerwany i ECU nie dostaje sygnałów .Wiesz może na który pin przy kompie ma dochodzić? Masa tzn. czarny jest ok. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
rusznikarz45
Nowy Forumowicz
Auto: mmc chariot 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 12-04-2011, 19:36
|
|
|
tak była sprawdzana w warsztacie zrobione zawory i kontrola szczelności wszystko ok.
[ Dodano: 13-04-2011, 22:00 ]
Wszystko wygląda na to że komp szlag trfił! :|dane z czujnika do ECU ok. tj napięcia takie jak być powinny przejścia między ECU a czujnikiem są przejścia sterowania wiatraków od przekaźników do ECU ok. a wiatrak ani drgnie ! Falowanie obrotów bez zmian .
Spróbuje podmienić ECU może to coś zmieni a na pewno wykluczy awarie tego ostatniego.
Na razie brek innych pomysłów
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
TANO
Nowy Forumowicz Życie jest jedno
Auto: Pajero IV , Pajero Pinin, Gala
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lip 2010 Posty: 17 Skąd: Scinawa
|
Wysłany: 23-04-2011, 16:29 problem z silnikiem 2.0l 16v
|
|
|
Witaj RUSNIKAŻU. Mam ten sam problem w moim MSW z silnikiem 2,0l 16v. Nie włącza się wentylator i falują obroty. Wymieniłem wszystko co tylko się da, łącznie z komputerem. I nic. Zdarza się że przez jakiś czas odpala i jeździ normalnie, a po wiekendowym (2-3 dni) znowu zaczyna warjować. Jeszcze spróbuję wymienić czujnik temperatury ale nie na używany lecz na nowy. Może się uda? |
|
|
|
 |
rusznikarz45
Nowy Forumowicz
Auto: mmc chariot 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 21 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 25-04-2011, 17:42
|
|
|
Wymiana czujnika nic nie da. Niestety . Ja mam nadzieje że już doszedłem co go boli a raczej co go bolało.Problem zaczoł się od przepływanki tam zawrło się dwa przewody tj.zasilanie i czarny kabelek tj. masa ale nie masa auta tylko masa pomiarowa dla czujników pin 72 na ecu.Jak podepniesz miernik do czarnego przewodu przy czujniku ( temp. przepływ) i przekręcisz kluczyk (nie zapalaj) a drugi na mase akumulatora powinno być 0,0V u mnie było tyle ile na akumulat.No i się posypało. Wymieniłem przepływanke czujnik czekam teraz na moduł i (mam taką nadzieje) wszystko powinno być ok.Zmierz sobie napięcie na czujniku minus miernika do akum. plus przewód żółty z zielonym paskim po włączonym kluczyku temp. 20 stopni ok 2,3V 80Stopni 0,9V
[ Dodano: 28-04-2011, 21:17 ]
Walki ciąg dalszy Ciśnienie na cylindrach zmierzone równo na wszystkich 14.5 ,przepływanka wymieniona (nie ma problem pojawiającego się napięcia na pinie 72), kondensatory w ecu wymienione,kontrolka ledowa do diagnozowania kodów mryga sobie regularnie co 0.5 sek a auto jak miało wysokie obroty tak ma teraz dochodzą do 2300 . Jest też poprawa nie falują obroty! Ale za to nowa ciekawostka włączam bieg wsteczny(automat) trzymam na hamulcu jest ok. daje na D trzymając na hamulcu moment i gaśnie od zagwozdka.
NIE DAM ZA WYGRANĄ .tylko zaczyna mi brakować pomysłów .Morze jakieś sugestie?
Każdy pomysł mile widziany
Pozdrawiam serdecznie
MK
p.s
za kawy dziękuje odwdzięczę się
MK
[ Dodano: 12-05-2011, 19:07 ]
Problem rozwiązany!
Powodem całego ambarasu okazała się pogryziona wiązka pod serwem |
|
|
|
 |
|