Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problemy po naprawie głowicy
Autor Wiadomość
rusznikarz45 
Nowy Forumowicz

Auto: mmc chariot 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: wrocław
  Wysłany: 11-04-2011, 19:18   problemy po naprawie głowicy

Witam wszystkich ponownie.
Mam znowu mały problem z MMc chariot 2,0 16v , a sprawa wygląda tak:
wydmuchało uszczelke pod głowicą woda poszła na trzeci i drugi cylinder potem na kolektor wydechowy który popękał haniebnie , a teraz w czym problem
głowica i uszczelka zrobione kolektor wymieniony po odpaleniu auto ma za wysokie obroty (próba uczenia obrotów nie skuteczna)jak się nagrzewa obroty wzrastają do 1500-1800 i nie załącza wiatraków nawet wtedy kiedy wskazówka wchodzi na czerwone pole. Po lekkim przygazowaniu gaśnie po ponownym odpaleniu zaczynają obroty falować w granicach1000-1500
Pytanie:
-co włącza wiatraki ,który czujnik?
-czy problemem morze być czujnik temp. ssania?
krokowiec sprawny,przepustnica czysta jak łza .
auto ma dwie sondy lambda jedna w kolektorze wydechowym druga katalizator.
jakieś pomysły?
Pozdrawiam serdecznie


[ Dodano: 04-05-2011, 18:02 ]
Pomalutku małymi kroczkami do przodu biegi naprawione! :) silnik zapala bez problemu kontrolka ECU mruga jak mrugała co 0.5 sek .Po odpaleniu obroty ustalają się na 1300-1400 z niewielkimi wahnięciami o ko.100 , nie "falują" nawet jak podniesie się temp. są cały czas takie same, po przełączeniu na gaz podnoszą się do ok.2200-2300 ale stabilne. Martwi mnie jeszcze dym z tłumika świadczący o zbyt bogatej mieszance.
Teraz pytanie co dalej ? Próby uczenia obrotów nic nie dają , wiatraki dalej nie chcą się włączyć (przekaźniki sprawne czujnik temp.wymieniony na nowy nap. takie jak powinny być) .Jak obniżyć obroty ? Co może powodować za wysokie obroty i jednocześnie za bogatą mieszankę? gdzie szukać?
Pozdrawiam serdecznie
MK
Ostatnio zmieniony przez rusznikarz45 04-05-2011, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-04-2011, 01:19   

Czujnik temperatury dla Ecu nie działa. Wiatraki włącza Ecu bez dodatkowych czujnikow.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
rusznikarz45 
Nowy Forumowicz

Auto: mmc chariot 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: wrocław
Wysłany: 12-04-2011, 16:19   

Który to ? Ten przy termostacie na dwa piny?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-04-2011, 16:31   

tak
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
rusznikarz45 
Nowy Forumowicz

Auto: mmc chariot 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: wrocław
Wysłany: 12-04-2011, 19:06   

Bartek podmieniłem czujnik i nic. Auto odpala ma 1200 obr/min wraz ze wzrostem temp. tak przy połowie skali wskaźnika wzrastają obroty do ok 1500-1700 i zaczyna się falowanie 1000-1500 myślę że może przewód (żółty z zielonym paskiem) jest gdzieś przerwany i ECU nie dostaje sygnałów .Wiesz może na który pin przy kompie ma dochodzić? Masa tzn. czarny jest ok.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 12-04-2011, 19:33   

rusznikarz45, a czy ta głowica ma jeszcze drożne kanały wodne ?
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
rusznikarz45 
Nowy Forumowicz

Auto: mmc chariot 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: wrocław
Wysłany: 12-04-2011, 19:36   

tak była sprawdzana w warsztacie zrobione zawory i kontrola szczelności wszystko ok.

[ Dodano: 13-04-2011, 22:00 ]
Wszystko wygląda na to że komp szlag trfił! :|dane z czujnika do ECU ok. tj napięcia takie jak być powinny przejścia między ECU a czujnikiem są przejścia sterowania wiatraków od przekaźników do ECU ok. a wiatrak ani drgnie ! Falowanie obrotów bez zmian .
Spróbuje podmienić ECU może to coś zmieni a na pewno wykluczy awarie tego ostatniego.
Na razie brek innych pomysłów
Pozdrawiam
 
 
TANO 
Nowy Forumowicz
Życie jest jedno

Auto: Pajero IV , Pajero Pinin, Gala
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 17
Skąd: Scinawa
Wysłany: 23-04-2011, 16:29   problem z silnikiem 2.0l 16v

Witaj RUSNIKAŻU. Mam ten sam problem w moim MSW z silnikiem 2,0l 16v. Nie włącza się wentylator i falują obroty. Wymieniłem wszystko co tylko się da, łącznie z komputerem. I nic. Zdarza się że przez jakiś czas odpala i jeździ normalnie, a po wiekendowym (2-3 dni) znowu zaczyna warjować. Jeszcze spróbuję wymienić czujnik temperatury ale nie na używany lecz na nowy. Może się uda?
 
 
rusznikarz45 
Nowy Forumowicz

Auto: mmc chariot 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 21
Skąd: wrocław
Wysłany: 25-04-2011, 17:42   

Wymiana czujnika nic nie da. Niestety . Ja mam nadzieje że już doszedłem co go boli a raczej co go bolało.Problem zaczoł się od przepływanki tam zawrło się dwa przewody tj.zasilanie i czarny kabelek tj. masa ale nie masa auta tylko masa pomiarowa dla czujników pin 72 na ecu.Jak podepniesz miernik do czarnego przewodu przy czujniku ( temp. przepływ) i przekręcisz kluczyk (nie zapalaj) a drugi na mase akumulatora powinno być 0,0V u mnie było tyle ile na akumulat.No i się posypało. Wymieniłem przepływanke czujnik czekam teraz na moduł i (mam taką nadzieje) wszystko powinno być ok.Zmierz sobie napięcie na czujniku minus miernika do akum. plus przewód żółty z zielonym paskim po włączonym kluczyku temp. 20 stopni ok 2,3V 80Stopni 0,9V


[ Dodano: 28-04-2011, 21:17 ]
Walki ciąg dalszy :( Ciśnienie na cylindrach zmierzone równo na wszystkich 14.5 ,przepływanka wymieniona (nie ma problem pojawiającego się napięcia na pinie 72), kondensatory w ecu wymienione,kontrolka ledowa do diagnozowania kodów mryga sobie regularnie co 0.5 sek a auto jak miało wysokie obroty tak ma teraz dochodzą do 2300 . Jest też poprawa nie falują obroty! Ale za to nowa ciekawostka włączam bieg wsteczny(automat) trzymam na hamulcu jest ok. daje na D trzymając na hamulcu moment i gaśnie od zagwozdka.
NIE DAM ZA WYGRANĄ .tylko zaczyna mi brakować pomysłów .Morze jakieś sugestie?
Każdy pomysł mile widziany
Pozdrawiam serdecznie
MK
p.s
za kawy dziękuje odwdzięczę się
MK

[ Dodano: 12-05-2011, 19:07 ]
Problem rozwiązany!
Powodem całego ambarasu okazała się pogryziona wiązka pod serwem :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.