To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Alternator

Anonymous - 08-11-2006, 17:30
Temat postu: Alternator
witam

mam taki objaw, jesli samochod stoi na jalowych obrotach to doslownie tli sie leciutko kontrolka ladowania - wystarczy ze dodam gazu - przestaje.
szczotki? <- chyba nie, maja dopiero 2 lata...

wiec moje pytanie do fachmanow - jak sprawdzic diody??

saphire - 08-11-2006, 20:00

A ja myślę że to za małe napięcie ładowania przy obrotach na luzie. Zmierz jakie jest wtedy napięcie na akumulatorze bo to może regulator napięcia zbyt słabo wysterowuje alternator na luzie.
Anonymous - 08-11-2006, 20:11

14,2V mi laduje na jalowych takze chyba nie tak zle...
Student - 09-11-2006, 07:00

14.2V to może być a ile jest jak dasz na 3000RPM powinno być chyba ok,16V.
A może się któraś szczotka zawiesza?

Bartek - 09-11-2006, 07:06

adams12 napisał/a:
14,2V mi laduje na jalowych takze chyba nie tak zle...


Dobrze też nie jest - powinno być 14,7...... sprwadź połączenia masowe między silnikiem a masą samochodu......

wojmi1 - 09-11-2006, 09:33

Diody masz w porzadku wiec po co je sprawdzac /napiecie byloby ok 11v gdy padnie jedna/ sprawdz mase jak pisze Bartek i zobacz szczotki
Krzyzak - 09-11-2006, 09:54

Bartek napisał/a:
adams12 napisał/a:
14,2V mi laduje na jalowych takze chyba nie tak zle...


Dobrze też nie jest - powinno być 14,7...... sprwadź połączenia masowe między silnikiem a masą samochodu......

A ja myślę, że jest bardzo dobrze.
14.2 V przy tych temp. jest jak najbardziej OK.

wojmi1 - 09-11-2006, 10:01

Krzyzak, dodal bym jeszcze niech sobie zwiekszy troche obroty jak szczoty i masa sa ok
Anonymous - 09-11-2006, 13:15

z tym ze to nie jest chyba kwestia samych obrotow bo wczesniej to zjawisko nie wystepowalo...

dzieki za rady, masy porobie jak tylko przestanie padac... :evil:

josie - 09-11-2006, 23:42

Student napisał/a:
a ile jest jak dasz na 3000RPM powinno być chyba ok,16V.


16V nie może być - akumulator byłby przeładowywany.


Bartek napisał/a:
Dobrze też nie jest - powinno być 14,7


To chyba trochę za dużo... Na wolnych obrotach raczej dolne zakresy dopuszczalnego napięcia ładowania tj 13.8-14.2


adams - diody zostaw w spokoju - byłyby większe jaja jakby któraś poszła.
Sprawdź i przeczyść wszystkie połączenia na śruby - papierek ścierny, wazelinka.
I te które wchodzą na kostki czy wsuwki też...

Krzyzak - 10-11-2006, 09:13

josie napisał/a:
To chyba trochę za dużo... Na wolnych obrotach raczej dolne zakresy dopuszczalnego napięcia ładowania tj 13.8-14.2

ja dodałbym, że na każdych obrotach powinno tak być - po to jest regulator,
a zmiany napięcia są zależne od temp. zewnętrznej - im zimniej, tym wyższe napięcie

Anonymous - 11-11-2006, 00:41

mialem taki objaw w poprzednim aucie, regulator napiecia wraz z szczotkami
Karol208 - 11-11-2006, 10:43

Witajcie.
Ja mialem podobny przypadek tylko ze w toyocie.
Tliła sie leciutko kontrolka ladowania na jalowych i efekt stroboskopu lamp przednich troszke migaly podczas jazdy, okazalo sie ze komutator ten po ktorym slizgaja sie szczotki mial bicie niewielkie,mechanik mi go seszlifowal delikatnie na szlifierce klowej i bylo ok.

pa_pi - 11-11-2006, 18:58

Witam w moim pościku jest skan z manuala dotyczący prawidłowego ładowania przy określonych temperaturach zewnętrznych kliknij , może ktoś z was się ustosunkuje się do mojego problemu ?, będe wdzięczny :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group