Alternator |
Autor |
Wiadomość |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2006, 17:30 Alternator
|
|
|
witam
mam taki objaw, jesli samochod stoi na jalowych obrotach to doslownie tli sie leciutko kontrolka ladowania - wystarczy ze dodam gazu - przestaje.
szczotki? <- chyba nie, maja dopiero 2 lata...
wiec moje pytanie do fachmanow - jak sprawdzic diody?? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 08-11-2006, 20:00
|
|
|
A ja myślę że to za małe napięcie ładowania przy obrotach na luzie. Zmierz jakie jest wtedy napięcie na akumulatorze bo to może regulator napięcia zbyt słabo wysterowuje alternator na luzie. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2006, 20:11
|
|
|
14,2V mi laduje na jalowych takze chyba nie tak zle... |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 09-11-2006, 07:00
|
|
|
14.2V to może być a ile jest jak dasz na 3000RPM powinno być chyba ok,16V.
A może się któraś szczotka zawiesza? |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-11-2006, 07:06
|
|
|
adams12 napisał/a: | 14,2V mi laduje na jalowych takze chyba nie tak zle... |
Dobrze też nie jest - powinno być 14,7...... sprwadź połączenia masowe między silnikiem a masą samochodu...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 09-11-2006, 09:33
|
|
|
Diody masz w porzadku wiec po co je sprawdzac /napiecie byloby ok 11v gdy padnie jedna/ sprawdz mase jak pisze Bartek i zobacz szczotki |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-11-2006, 09:54
|
|
|
Bartek napisał/a: | adams12 napisał/a: | 14,2V mi laduje na jalowych takze chyba nie tak zle... |
Dobrze też nie jest - powinno być 14,7...... sprwadź połączenia masowe między silnikiem a masą samochodu...... |
A ja myślę, że jest bardzo dobrze.
14.2 V przy tych temp. jest jak najbardziej OK. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 09-11-2006, 10:01
|
|
|
Krzyzak, dodal bym jeszcze niech sobie zwiekszy troche obroty jak szczoty i masa sa ok |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2006, 13:15
|
|
|
z tym ze to nie jest chyba kwestia samych obrotow bo wczesniej to zjawisko nie wystepowalo...
dzieki za rady, masy porobie jak tylko przestanie padac... |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-11-2006, 23:42
|
|
|
Student napisał/a: | a ile jest jak dasz na 3000RPM powinno być chyba ok,16V. |
16V nie może być - akumulator byłby przeładowywany.
Bartek napisał/a: | Dobrze też nie jest - powinno być 14,7 |
To chyba trochę za dużo... Na wolnych obrotach raczej dolne zakresy dopuszczalnego napięcia ładowania tj 13.8-14.2
adams - diody zostaw w spokoju - byłyby większe jaja jakby któraś poszła.
Sprawdź i przeczyść wszystkie połączenia na śruby - papierek ścierny, wazelinka.
I te które wchodzą na kostki czy wsuwki też... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-11-2006, 09:13
|
|
|
josie napisał/a: | To chyba trochę za dużo... Na wolnych obrotach raczej dolne zakresy dopuszczalnego napięcia ładowania tj 13.8-14.2 |
ja dodałbym, że na każdych obrotach powinno tak być - po to jest regulator,
a zmiany napięcia są zależne od temp. zewnętrznej - im zimniej, tym wyższe napięcie |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2006, 00:41
|
|
|
mialem taki objaw w poprzednim aucie, regulator napiecia wraz z szczotkami |
|
|
|
 |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 11-11-2006, 10:43
|
|
|
Witajcie.
Ja mialem podobny przypadek tylko ze w toyocie.
Tliła sie leciutko kontrolka ladowania na jalowych i efekt stroboskopu lamp przednich troszke migaly podczas jazdy, okazalo sie ze komutator ten po ktorym slizgaja sie szczotki mial bicie niewielkie,mechanik mi go seszlifowal delikatnie na szlifierce klowej i bylo ok. |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
|
|
|
 |
pa_pi
Mitsumaniak Piotrek

Auto: Galant 2.0 16 V + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 123 Skąd: Olkusz / Krzywopłoty
|
Wysłany: 11-11-2006, 18:58
|
|
|
Witam w moim pościku jest skan z manuala dotyczący prawidłowego ładowania przy określonych temperaturach zewnętrznych kliknij , może ktoś z was się ustosunkuje się do mojego problemu ?, będe wdzięczny |
_________________ Piotrek
Dzięki Ci ... za to forum ...
Ursus - dziękuję
Mój Galant!
 |
|
|
|
 |
|