Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator
Autor Wiadomość
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 08-11-2006, 17:30   Alternator

witam

mam taki objaw, jesli samochod stoi na jalowych obrotach to doslownie tli sie leciutko kontrolka ladowania - wystarczy ze dodam gazu - przestaje.
szczotki? <- chyba nie, maja dopiero 2 lata...

wiec moje pytanie do fachmanow - jak sprawdzic diody??
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 08-11-2006, 20:00   

A ja myślę że to za małe napięcie ładowania przy obrotach na luzie. Zmierz jakie jest wtedy napięcie na akumulatorze bo to może regulator napięcia zbyt słabo wysterowuje alternator na luzie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 08-11-2006, 20:11   

14,2V mi laduje na jalowych takze chyba nie tak zle...
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 09-11-2006, 07:00   

14.2V to może być a ile jest jak dasz na 3000RPM powinno być chyba ok,16V.
A może się któraś szczotka zawiesza?
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-11-2006, 07:06   

adams12 napisał/a:
14,2V mi laduje na jalowych takze chyba nie tak zle...


Dobrze też nie jest - powinno być 14,7...... sprwadź połączenia masowe między silnikiem a masą samochodu......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 09-11-2006, 09:33   

Diody masz w porzadku wiec po co je sprawdzac /napiecie byloby ok 11v gdy padnie jedna/ sprawdz mase jak pisze Bartek i zobacz szczotki
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-11-2006, 09:54   

Bartek napisał/a:
adams12 napisał/a:
14,2V mi laduje na jalowych takze chyba nie tak zle...


Dobrze też nie jest - powinno być 14,7...... sprwadź połączenia masowe między silnikiem a masą samochodu......

A ja myślę, że jest bardzo dobrze.
14.2 V przy tych temp. jest jak najbardziej OK.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 09-11-2006, 10:01   

Krzyzak, dodal bym jeszcze niech sobie zwiekszy troche obroty jak szczoty i masa sa ok
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2006, 13:15   

z tym ze to nie jest chyba kwestia samych obrotow bo wczesniej to zjawisko nie wystepowalo...

dzieki za rady, masy porobie jak tylko przestanie padac... :evil:
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-11-2006, 23:42   

Student napisał/a:
a ile jest jak dasz na 3000RPM powinno być chyba ok,16V.


16V nie może być - akumulator byłby przeładowywany.


Bartek napisał/a:
Dobrze też nie jest - powinno być 14,7


To chyba trochę za dużo... Na wolnych obrotach raczej dolne zakresy dopuszczalnego napięcia ładowania tj 13.8-14.2


adams - diody zostaw w spokoju - byłyby większe jaja jakby któraś poszła.
Sprawdź i przeczyść wszystkie połączenia na śruby - papierek ścierny, wazelinka.
I te które wchodzą na kostki czy wsuwki też...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-11-2006, 09:13   

josie napisał/a:
To chyba trochę za dużo... Na wolnych obrotach raczej dolne zakresy dopuszczalnego napięcia ładowania tj 13.8-14.2

ja dodałbym, że na każdych obrotach powinno tak być - po to jest regulator,
a zmiany napięcia są zależne od temp. zewnętrznej - im zimniej, tym wyższe napięcie
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2006, 00:41   

mialem taki objaw w poprzednim aucie, regulator napiecia wraz z szczotkami
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 11-11-2006, 10:43   

Witajcie.
Ja mialem podobny przypadek tylko ze w toyocie.
Tliła sie leciutko kontrolka ladowania na jalowych i efekt stroboskopu lamp przednich troszke migaly podczas jazdy, okazalo sie ze komutator ten po ktorym slizgaja sie szczotki mial bicie niewielkie,mechanik mi go seszlifowal delikatnie na szlifierce klowej i bylo ok.
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
pa_pi 
Mitsumaniak
Piotrek


Auto: Galant 2.0 16 V + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 123
Skąd: Olkusz / Krzywopłoty
Wysłany: 11-11-2006, 18:58   

Witam w moim pościku jest skan z manuala dotyczący prawidłowego ładowania przy określonych temperaturach zewnętrznych kliknij , może ktoś z was się ustosunkuje się do mojego problemu ?, będe wdzięczny :)
_________________
Piotrek
Dzięki Ci ... za to forum ...

Ursus - dziękuję :)

Mój Galant!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.