EVO Ogólne - ZAKUP EVO IX
marci_NOS - 10-07-2011, 13:26 Temat postu: ZAKUP EVO IX Drodzy Mitsumaniacy,
Przymierzam się do zakupu EVO IX, zacząłem zbierać informacje na temat poszczególnych odmian, różnic pomiędzy wcześniejszymi i późniejszymi wersjami i mam dwa podstawowe pytania:
1. Dlaczego przespieszenie w EVO IX, pomimo wprowadzenie licznych udoskonaleń (choćby wspomnę zmienne fazy rozrządu) wynosi w wersji podstawowej (280KM) 5,7s podczas gdy starsze EVO VII z silnikiem o takiej samej mocy potrzebowało na to o SEKUNDĘ krócej? Przecież to przepaść... Lancer w wersji IX, aby osiągnąć do 100 to co VII potrzebuje aż 340KM... Czy ktoś z Was wie dlaczego tak się stało?
2. Czy ktoś mógłby mi wypunktować różnice pomiędzy wersję europejską a amerykańską? Szczególnie pytam o sprawy techniczne: silnik, zawieszenie, dolot, wydech, elektronika...
3. Czy wersja MR różni się czymś od wersji GSR (chodzi mi o silnik, wiem że różnice polegają na aluminiowych elementach, zawieszeniu Bilstein i felgach)
4. Czy są jakieś różnice pomiędzy wersją podstawową 280KM a wersjami GT340, GT360? (oczywiście poza mocą czyli elektroniką). Pytam, bo chcę kupić wersję 340 - 360KM i zastanawiam się, czy warto kupić GT340, GT360, czy równoważnym będzie wersja "bazowa" z podniesioną mocą do 340 - 360KM.
5. Czy moc 340 - 360KM wymaga już pewnych zmian w.. (no właśnie, w czym?) jeżeli osiągamy ją z wersji bazowej 280KM samą elektroniką? Mówią np o konieczności wprowdzenia kutych elementów, silniejszego skręcenia głowicy itp...
Na początek tyle... byłbym wdziędzny za pomoc w odpowiedzi na poszczególne pytania. Jeżeli dodatkowo ktoś mógłby mi przesłać jakieś informacje na temat EVO (głównie VII - IX) proszę o informację - podam maila.
Z góry dzięki!
mkm - 10-07-2011, 15:59
Ad1. Ponad 100kg różnicy
krzychu - 10-07-2011, 21:12 Temat postu: Re: ZAKUP EVO IX
marci_NOS napisał/a: |
2. Czy ktoś mógłby mi wypunktować różnice pomiędzy wersję europejską a amerykańską? Szczególnie pytam o sprawy techniczne: silnik, zawieszenie, dolot, wydech, elektronika...
|
Z tego co ja pobieżnie zauważyłem to IX-tka w USA była w środku jak Lancer (cywilny) przed liftem (czyli dokładnie takie wnętrze jak Ty masz w RA + inne fotele), a europejska jak Lancer po lifcie (np. climatronic i inne ułożenie radia).
W GT coś tam zmieniają chyba dolot i wydech (HKS) + strojenie, mocniejsza wersja chyba ma zmienioną pompę paliwa. A z tego co wyczytałem jedno ASO w Warszawie (chyba AutoGT) w porozumieniu z MMC robi te wersje GT coś tam, a nie tak że przyjeżdżają z fabryki tak zestrojone.
macia - 12-07-2011, 22:55
marci_NOS - evo.org.pl - polecam!!! Wszystkiego najlepiej i najszybciej tam się dowiesz.
MATi1G - 29-07-2011, 18:48
marci_NOS napisał/a: | Czy wersja MR różni się czymś od wersji GSR (chodzi mi o silnik, wiem że różnice polegają na aluminiowych elementach, zawieszeniu Bilstein i felgach) | Dzięki temu jest lżejsze i lepiej się prowadzi...ale odczujesz to tylko na torze
marci_NOS napisał/a: | . Czy moc 340 - 360KM wymaga już pewnych zmian w.. (no właśnie, w czym?) jeżeli osiągamy ją z wersji bazowej 280KM samą elektroniką? Mówią np o konieczności wprowdzenia kutych elementów, silniejszego skręcenia głowicy itp... |
Z tego co pamiętam to silnik jest taki sam jak w podstawowej wersji...
z tego co pamietam to inny soft ,i inne turbiny większe doładowania, wnętrzeności silnika takie same...
banzajek - 28-08-2011, 19:52
Moc rzędu 340-360 KM to taki mega podstawowy pakiet. Dobrze że pokierowali Cię do nas na forum (evo.org.pl) bo widzę że różne ciekawe teorie się tutaj pojawiły
Do takiej mocy wymieniasz wydech , program i pompe paliwa na Walbro i koniec. Żadnych zmian turbiny i innych dziwnych wymysłów.
Nie polecam wersji GT - są w polsce lepsi tunerzy Generalnie najlepiej kupić albo golasa i robić po swojemu albo kupić coś od Jetronica/VTG/ProMotora/4Turbo (kolejność absolutnie przypadkowa bo wszyscy wiedzą co robią)
|
|
|