 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
ZAKUP EVO IX |
Autor |
Wiadomość |
marci_NOS
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer RalliART 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 21 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 10-07-2011, 13:26 ZAKUP EVO IX
|
|
|
Drodzy Mitsumaniacy,
Przymierzam się do zakupu EVO IX, zacząłem zbierać informacje na temat poszczególnych odmian, różnic pomiędzy wcześniejszymi i późniejszymi wersjami i mam dwa podstawowe pytania:
1. Dlaczego przespieszenie w EVO IX, pomimo wprowadzenie licznych udoskonaleń (choćby wspomnę zmienne fazy rozrządu) wynosi w wersji podstawowej (280KM) 5,7s podczas gdy starsze EVO VII z silnikiem o takiej samej mocy potrzebowało na to o SEKUNDĘ krócej? Przecież to przepaść... Lancer w wersji IX, aby osiągnąć do 100 to co VII potrzebuje aż 340KM... Czy ktoś z Was wie dlaczego tak się stało?
2. Czy ktoś mógłby mi wypunktować różnice pomiędzy wersję europejską a amerykańską? Szczególnie pytam o sprawy techniczne: silnik, zawieszenie, dolot, wydech, elektronika...
3. Czy wersja MR różni się czymś od wersji GSR (chodzi mi o silnik, wiem że różnice polegają na aluminiowych elementach, zawieszeniu Bilstein i felgach)
4. Czy są jakieś różnice pomiędzy wersją podstawową 280KM a wersjami GT340, GT360? (oczywiście poza mocą czyli elektroniką). Pytam, bo chcę kupić wersję 340 - 360KM i zastanawiam się, czy warto kupić GT340, GT360, czy równoważnym będzie wersja "bazowa" z podniesioną mocą do 340 - 360KM.
5. Czy moc 340 - 360KM wymaga już pewnych zmian w.. (no właśnie, w czym?) jeżeli osiągamy ją z wersji bazowej 280KM samą elektroniką? Mówią np o konieczności wprowdzenia kutych elementów, silniejszego skręcenia głowicy itp...
Na początek tyle... byłbym wdziędzny za pomoc w odpowiedzi na poszczególne pytania. Jeżeli dodatkowo ktoś mógłby mi przesłać jakieś informacje na temat EVO (głównie VII - IX) proszę o informację - podam maila.
Z góry dzięki! |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 10-07-2011, 15:59
|
|
|
Ad1. Ponad 100kg różnicy |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-07-2011, 21:12 Re: ZAKUP EVO IX
|
|
|
marci_NOS napisał/a: |
2. Czy ktoś mógłby mi wypunktować różnice pomiędzy wersję europejską a amerykańską? Szczególnie pytam o sprawy techniczne: silnik, zawieszenie, dolot, wydech, elektronika...
|
Z tego co ja pobieżnie zauważyłem to IX-tka w USA była w środku jak Lancer (cywilny) przed liftem (czyli dokładnie takie wnętrze jak Ty masz w RA + inne fotele), a europejska jak Lancer po lifcie (np. climatronic i inne ułożenie radia).
W GT coś tam zmieniają chyba dolot i wydech (HKS) + strojenie, mocniejsza wersja chyba ma zmienioną pompę paliwa. A z tego co wyczytałem jedno ASO w Warszawie (chyba AutoGT) w porozumieniu z MMC robi te wersje GT coś tam, a nie tak że przyjeżdżają z fabryki tak zestrojone. |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-07-2011, 22:55
|
|
|
marci_NOS - evo.org.pl - polecam!!! Wszystkiego najlepiej i najszybciej tam się dowiesz. |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 29-07-2011, 18:48
|
|
|
marci_NOS napisał/a: | Czy wersja MR różni się czymś od wersji GSR (chodzi mi o silnik, wiem że różnice polegają na aluminiowych elementach, zawieszeniu Bilstein i felgach) | Dzięki temu jest lżejsze i lepiej się prowadzi...ale odczujesz to tylko na torze
marci_NOS napisał/a: | . Czy moc 340 - 360KM wymaga już pewnych zmian w.. (no właśnie, w czym?) jeżeli osiągamy ją z wersji bazowej 280KM samą elektroniką? Mówią np o konieczności wprowdzenia kutych elementów, silniejszego skręcenia głowicy itp... |
Z tego co pamiętam to silnik jest taki sam jak w podstawowej wersji...
z tego co pamietam to inny soft ,i inne turbiny większe doładowania, wnętrzeności silnika takie same... |
|
|
|
 |
banzajek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-08-2011, 19:52
|
|
|
Moc rzędu 340-360 KM to taki mega podstawowy pakiet. Dobrze że pokierowali Cię do nas na forum (evo.org.pl) bo widzę że różne ciekawe teorie się tutaj pojawiły
Do takiej mocy wymieniasz wydech , program i pompe paliwa na Walbro i koniec. Żadnych zmian turbiny i innych dziwnych wymysłów.
Nie polecam wersji GT - są w polsce lepsi tunerzy Generalnie najlepiej kupić albo golasa i robić po swojemu albo kupić coś od Jetronica/VTG/ProMotora/4Turbo (kolejność absolutnie przypadkowa bo wszyscy wiedzą co robią) |
|
|
|
 |
|
|