Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ZAKUP EVO IX
Autor Wiadomość
marci_NOS 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer RalliART 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 21
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 10-07-2011, 13:26   ZAKUP EVO IX

Drodzy Mitsumaniacy,

Przymierzam się do zakupu EVO IX, zacząłem zbierać informacje na temat poszczególnych odmian, różnic pomiędzy wcześniejszymi i późniejszymi wersjami i mam dwa podstawowe pytania:

1. Dlaczego przespieszenie w EVO IX, pomimo wprowadzenie licznych udoskonaleń (choćby wspomnę zmienne fazy rozrządu) wynosi w wersji podstawowej (280KM) 5,7s podczas gdy starsze EVO VII z silnikiem o takiej samej mocy potrzebowało na to o SEKUNDĘ krócej? Przecież to przepaść... Lancer w wersji IX, aby osiągnąć do 100 to co VII potrzebuje aż 340KM... Czy ktoś z Was wie dlaczego tak się stało?

2. Czy ktoś mógłby mi wypunktować różnice pomiędzy wersję europejską a amerykańską? Szczególnie pytam o sprawy techniczne: silnik, zawieszenie, dolot, wydech, elektronika...

3. Czy wersja MR różni się czymś od wersji GSR (chodzi mi o silnik, wiem że różnice polegają na aluminiowych elementach, zawieszeniu Bilstein i felgach)

4. Czy są jakieś różnice pomiędzy wersją podstawową 280KM a wersjami GT340, GT360? (oczywiście poza mocą czyli elektroniką). Pytam, bo chcę kupić wersję 340 - 360KM i zastanawiam się, czy warto kupić GT340, GT360, czy równoważnym będzie wersja "bazowa" z podniesioną mocą do 340 - 360KM.

5. Czy moc 340 - 360KM wymaga już pewnych zmian w.. (no właśnie, w czym?) jeżeli osiągamy ją z wersji bazowej 280KM samą elektroniką? Mówią np o konieczności wprowdzenia kutych elementów, silniejszego skręcenia głowicy itp...

Na początek tyle... byłbym wdziędzny za pomoc w odpowiedzi na poszczególne pytania. Jeżeli dodatkowo ktoś mógłby mi przesłać jakieś informacje na temat EVO (głównie VII - IX) proszę o informację - podam maila.

Z góry dzięki!
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 10-07-2011, 15:59   

Ad1. Ponad 100kg różnicy :wink:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-07-2011, 21:12   Re: ZAKUP EVO IX

marci_NOS napisał/a:

2. Czy ktoś mógłby mi wypunktować różnice pomiędzy wersję europejską a amerykańską? Szczególnie pytam o sprawy techniczne: silnik, zawieszenie, dolot, wydech, elektronika...


Z tego co ja pobieżnie zauważyłem to IX-tka w USA była w środku jak Lancer (cywilny) przed liftem (czyli dokładnie takie wnętrze jak Ty masz w RA + inne fotele), a europejska jak Lancer po lifcie (np. climatronic i inne ułożenie radia).

W GT coś tam zmieniają chyba dolot i wydech (HKS) + strojenie, mocniejsza wersja chyba ma zmienioną pompę paliwa. A z tego co wyczytałem jedno ASO w Warszawie (chyba AutoGT) w porozumieniu z MMC robi te wersje GT coś tam, a nie tak że przyjeżdżają z fabryki tak zestrojone.
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-07-2011, 22:55   

marci_NOS - evo.org.pl - polecam!!! Wszystkiego najlepiej i najszybciej tam się dowiesz.
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 29-07-2011, 18:48   

marci_NOS napisał/a:
Czy wersja MR różni się czymś od wersji GSR (chodzi mi o silnik, wiem że różnice polegają na aluminiowych elementach, zawieszeniu Bilstein i felgach)
Dzięki temu jest lżejsze i lepiej się prowadzi...ale odczujesz to tylko na torze

marci_NOS napisał/a:
. Czy moc 340 - 360KM wymaga już pewnych zmian w.. (no właśnie, w czym?) jeżeli osiągamy ją z wersji bazowej 280KM samą elektroniką? Mówią np o konieczności wprowdzenia kutych elementów, silniejszego skręcenia głowicy itp...

Z tego co pamiętam to silnik jest taki sam jak w podstawowej wersji...

z tego co pamietam to inny soft ,i inne turbiny większe doładowania, wnętrzeności silnika takie same...
 
 
banzajek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-08-2011, 19:52   

Moc rzędu 340-360 KM to taki mega podstawowy pakiet. Dobrze że pokierowali Cię do nas na forum (evo.org.pl) bo widzę że różne ciekawe teorie się tutaj pojawiły :)

Do takiej mocy wymieniasz wydech , program i pompe paliwa na Walbro i koniec. Żadnych zmian turbiny i innych dziwnych wymysłów.

Nie polecam wersji GT - są w polsce lepsi tunerzy ;) Generalnie najlepiej kupić albo golasa i robić po swojemu albo kupić coś od Jetronica/VTG/ProMotora/4Turbo (kolejność absolutnie przypadkowa bo wszyscy wiedzą co robią)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.