To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Wagon Techniczne - BRAK ISKRY .MITSUBISHI SPACE WAGON

WOJTESX - 14-08-2011, 17:05
Temat postu: BRAK ISKRY .MITSUBISHI SPACE WAGON
W moim miśku (Space Wagon) 2.0 benzyna , Pękł pasek rozrządu , okazało się że jest nie kolizyjny , po wymianie obu pasków auto odpaliło lecz po 2 minutach zgasło i nie odpala . okazało się że nie ma iskry. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną ?
robertdg - 14-08-2011, 17:58

Silnik jest kolizyjny, jeżeli nie ma iskry należy odczytać kody błędów, możliwe, że ma to związek z czujnikiem położenia wału (mógł zostać uszkodzony przez zerwany pasek)
Krzyzak - 15-08-2011, 12:32

Tak jak pisze Robert - silnik jest 100% kolizyjne, ale znam przypadki, że po pęknięciu paska nic się nie stało. Nie piszesz, który rocznik, więc nie wiem, czy czujnik wału jest pod rozrządem - jeśli tak jak myśli Robert, to pęknięty pasek mógł skrzywić blachę kodową a ona po 2 minutach rozwaliła czujnik. Nowy kosztuje ok. 500 zł.
Check engine wyskakuje po 5 sek. kręcenia rozrusznikiem?

WOJTESX - 15-08-2011, 20:00

Jest to rok 1995 .

[ Dodano: 15-08-2011, 20:38 ]
Jeżeli się nie mylę to silnik 4G63

Krzyzak - 15-08-2011, 21:26

WOJTESX napisał/a:
silnik 4G63
produkowany chyba od lat 70-ych w różnych konfiguracjach :)
jak '95 to masz czujnik pod zębatką wału - czyli nasze diagnozy mogą być trafne
a - mój poprzednie post, ostatnie zdanie?

WOJTESX - 17-08-2011, 20:49

Check zapala się na pooczątku (tak jak zawsze przy odpalaniu) potem gaśnie i już się nie zaświeca.
1 Nie wiem gdzie może być ten czujnik położenia wału . Wał nie ma znaków na zębatce (a cewka jest z paluchem ) , może jest gdzieś indziej określcie położenie .
2 Gdzie jest gniazdo komputera ? (żeby sprawdzić błędy )

Krzyzak - 18-08-2011, 06:32

WOJTESX napisał/a:
potem gaśnie i już się nie zaświeca.

a próbowałeś kręcić rozrusznikiem dłużej niż 5 sekund?

gniazdo kompa masz pod kierownicą - nie bezpośrednio, ale trochę głębiej - czarne, 16 stykowe

WOJTESX - 18-08-2011, 13:09

Tak, kręciłem dłużej i nic nie zapala się ... Będę odczytywał kody błędów może z tego się dowiemy czegoś .
A jeszcze jedno . Gdzie może być ten czujnik wału ? Na zębatce u góry nie ma . więc nie wiem nawet znaków na tej u góry nie ma.

Krzyzak - 18-08-2011, 13:36

pod zębatką wału, ale to nie on, skoro CE się nie zaświeca
wygląda, że będzie większy problem, bo powinieneś podmienić ECU

to jest silnik z aparatem zapłonowym czy fajkocewkami?

WOJTESX - 18-08-2011, 13:52

to jest taki silnik
Więc to jest aparat zapłonowy .(raczej ;)

[ Dodano: 18-08-2011, 14:05 ]
A jesteś pewny że to ECU ?

Krzyzak - 18-08-2011, 18:57

jest aparat - w takim razie czujnik najpewniej będzie właśnie w nim, ale bardzo częstą przypadłością w tych autach jest padaczka modułu zapłonowego w aparacie
pewności co to może być w tej konkretnej sytuacji, to nie mam - strzelam tylko rzeczy najbardziej prawdopodobne

edit: a może LPG rozłącza? wiesz - gazownicy muszą się podpiąć pod aparat i może stąd problemy

WOJTESX - 18-08-2011, 19:13

Dziś elektryk/elektronik ma mi sprawdzić cewkę .Zobaczymy czy coś wykaże .

[ Dodano: 19-08-2011, 19:22 ]
Cewka jest na pewno zepsuta .z tego co sprawdzili dwaj elektrycy , . Czujnik halla jest dobry.

[ Dodano: 22-08-2011, 19:22 ]
Witam ponownie ! dzięki wszystkim . Robertowi oraz Krzyżakowi . Co się okazało to nie cewka tylko czujnik Halla . Bo ten zatrzymał się w pozycji, na (jednej z czterech) blaszce i ją spaliło bo prąd przechodził cały czas. Jeszcze raz wielki dzięki za zainteresowanie tematem .

[ Dodano: 22-08-2011, 19:25 ]
Witam ponownie ! dzięki wszystkim . Robertowi oraz Krzyżakowi . Co się okazało to nie cewka tylko czujnik Halla . Bo ten zatrzymał się w pozycji, na (jednej z czterech) blaszce i ją spaliło bo prąd przechodził cały czas. Jeszcze raz wielki dzięki za zainteresowanie tematem . Misiek już śmiga ;) jeszcze tylko olej i filtr do wymiany i spokój na jakieś 50 tyś. może lepiej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group