Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
BRAK ISKRY .MITSUBISHI SPACE WAGON
Autor Wiadomość
WOJTESX 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 9
Skąd: z nikąd
Wysłany: 14-08-2011, 17:05   BRAK ISKRY .MITSUBISHI SPACE WAGON

W moim miśku (Space Wagon) 2.0 benzyna , Pękł pasek rozrządu , okazało się że jest nie kolizyjny , po wymianie obu pasków auto odpaliło lecz po 2 minutach zgasło i nie odpala . okazało się że nie ma iskry. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-08-2011, 17:58   

Silnik jest kolizyjny, jeżeli nie ma iskry należy odczytać kody błędów, możliwe, że ma to związek z czujnikiem położenia wału (mógł zostać uszkodzony przez zerwany pasek)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-08-2011, 12:32   

Tak jak pisze Robert - silnik jest 100% kolizyjne, ale znam przypadki, że po pęknięciu paska nic się nie stało. Nie piszesz, który rocznik, więc nie wiem, czy czujnik wału jest pod rozrządem - jeśli tak jak myśli Robert, to pęknięty pasek mógł skrzywić blachę kodową a ona po 2 minutach rozwaliła czujnik. Nowy kosztuje ok. 500 zł.
Check engine wyskakuje po 5 sek. kręcenia rozrusznikiem?
 
 
WOJTESX 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 9
Skąd: z nikąd
Wysłany: 15-08-2011, 20:00   

Jest to rok 1995 .

[ Dodano: 15-08-2011, 20:38 ]
Jeżeli się nie mylę to silnik 4G63
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-08-2011, 21:26   

WOJTESX napisał/a:
silnik 4G63
produkowany chyba od lat 70-ych w różnych konfiguracjach :)
jak '95 to masz czujnik pod zębatką wału - czyli nasze diagnozy mogą być trafne
a - mój poprzednie post, ostatnie zdanie?
 
 
WOJTESX 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 9
Skąd: z nikąd
Wysłany: 17-08-2011, 20:49   

Check zapala się na pooczątku (tak jak zawsze przy odpalaniu) potem gaśnie i już się nie zaświeca.
1 Nie wiem gdzie może być ten czujnik położenia wału . Wał nie ma znaków na zębatce (a cewka jest z paluchem ) , może jest gdzieś indziej określcie położenie .
2 Gdzie jest gniazdo komputera ? (żeby sprawdzić błędy )
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-08-2011, 06:32   

WOJTESX napisał/a:
potem gaśnie i już się nie zaświeca.

a próbowałeś kręcić rozrusznikiem dłużej niż 5 sekund?

gniazdo kompa masz pod kierownicą - nie bezpośrednio, ale trochę głębiej - czarne, 16 stykowe
 
 
WOJTESX 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 9
Skąd: z nikąd
Wysłany: 18-08-2011, 13:09   

Tak, kręciłem dłużej i nic nie zapala się ... Będę odczytywał kody błędów może z tego się dowiemy czegoś .
A jeszcze jedno . Gdzie może być ten czujnik wału ? Na zębatce u góry nie ma . więc nie wiem nawet znaków na tej u góry nie ma.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-08-2011, 13:36   

pod zębatką wału, ale to nie on, skoro CE się nie zaświeca
wygląda, że będzie większy problem, bo powinieneś podmienić ECU

to jest silnik z aparatem zapłonowym czy fajkocewkami?
 
 
WOJTESX 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 9
Skąd: z nikąd
Wysłany: 18-08-2011, 13:52   

to jest taki silnik
Więc to jest aparat zapłonowy .(raczej ;)

[ Dodano: 18-08-2011, 14:05 ]
A jesteś pewny że to ECU ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-08-2011, 18:57   

jest aparat - w takim razie czujnik najpewniej będzie właśnie w nim, ale bardzo częstą przypadłością w tych autach jest padaczka modułu zapłonowego w aparacie
pewności co to może być w tej konkretnej sytuacji, to nie mam - strzelam tylko rzeczy najbardziej prawdopodobne

edit: a może LPG rozłącza? wiesz - gazownicy muszą się podpiąć pod aparat i może stąd problemy
 
 
WOJTESX 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 9
Skąd: z nikąd
Wysłany: 18-08-2011, 19:13   

Dziś elektryk/elektronik ma mi sprawdzić cewkę .Zobaczymy czy coś wykaże .

[ Dodano: 19-08-2011, 19:22 ]
Cewka jest na pewno zepsuta .z tego co sprawdzili dwaj elektrycy , . Czujnik halla jest dobry.

[ Dodano: 22-08-2011, 19:22 ]
Witam ponownie ! dzięki wszystkim . Robertowi oraz Krzyżakowi . Co się okazało to nie cewka tylko czujnik Halla . Bo ten zatrzymał się w pozycji, na (jednej z czterech) blaszce i ją spaliło bo prąd przechodził cały czas. Jeszcze raz wielki dzięki za zainteresowanie tematem .

[ Dodano: 22-08-2011, 19:25 ]
Witam ponownie ! dzięki wszystkim . Robertowi oraz Krzyżakowi . Co się okazało to nie cewka tylko czujnik Halla . Bo ten zatrzymał się w pozycji, na (jednej z czterech) blaszce i ją spaliło bo prąd przechodził cały czas. Jeszcze raz wielki dzięki za zainteresowanie tematem . Misiek już śmiga ;) jeszcze tylko olej i filtr do wymiany i spokój na jakieś 50 tyś. może lepiej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.