BRAK ISKRY .MITSUBISHI SPACE WAGON |
Autor |
Wiadomość |
WOJTESX
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: 14-08-2011, 17:05 BRAK ISKRY .MITSUBISHI SPACE WAGON
|
|
|
W moim miśku (Space Wagon) 2.0 benzyna , Pękł pasek rozrządu , okazało się że jest nie kolizyjny , po wymianie obu pasków auto odpaliło lecz po 2 minutach zgasło i nie odpala . okazało się że nie ma iskry. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-08-2011, 17:58
|
|
|
Silnik jest kolizyjny, jeżeli nie ma iskry należy odczytać kody błędów, możliwe, że ma to związek z czujnikiem położenia wału (mógł zostać uszkodzony przez zerwany pasek) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-08-2011, 12:32
|
|
|
Tak jak pisze Robert - silnik jest 100% kolizyjne, ale znam przypadki, że po pęknięciu paska nic się nie stało. Nie piszesz, który rocznik, więc nie wiem, czy czujnik wału jest pod rozrządem - jeśli tak jak myśli Robert, to pęknięty pasek mógł skrzywić blachę kodową a ona po 2 minutach rozwaliła czujnik. Nowy kosztuje ok. 500 zł.
Check engine wyskakuje po 5 sek. kręcenia rozrusznikiem? |
|
|
|
 |
WOJTESX
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: 15-08-2011, 20:00
|
|
|
Jest to rok 1995 .
[ Dodano: 15-08-2011, 20:38 ]
Jeżeli się nie mylę to silnik 4G63 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-08-2011, 21:26
|
|
|
WOJTESX napisał/a: | silnik 4G63 | produkowany chyba od lat 70-ych w różnych konfiguracjach
jak '95 to masz czujnik pod zębatką wału - czyli nasze diagnozy mogą być trafne
a - mój poprzednie post, ostatnie zdanie? |
|
|
|
 |
WOJTESX
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: 17-08-2011, 20:49
|
|
|
Check zapala się na pooczątku (tak jak zawsze przy odpalaniu) potem gaśnie i już się nie zaświeca.
1 Nie wiem gdzie może być ten czujnik położenia wału . Wał nie ma znaków na zębatce (a cewka jest z paluchem ) , może jest gdzieś indziej określcie położenie .
2 Gdzie jest gniazdo komputera ? (żeby sprawdzić błędy ) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-08-2011, 06:32
|
|
|
WOJTESX napisał/a: | potem gaśnie i już się nie zaświeca. |
a próbowałeś kręcić rozrusznikiem dłużej niż 5 sekund?
gniazdo kompa masz pod kierownicą - nie bezpośrednio, ale trochę głębiej - czarne, 16 stykowe |
|
|
|
 |
WOJTESX
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: 18-08-2011, 13:09
|
|
|
Tak, kręciłem dłużej i nic nie zapala się ... Będę odczytywał kody błędów może z tego się dowiemy czegoś .
A jeszcze jedno . Gdzie może być ten czujnik wału ? Na zębatce u góry nie ma . więc nie wiem nawet znaków na tej u góry nie ma. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-08-2011, 13:36
|
|
|
pod zębatką wału, ale to nie on, skoro CE się nie zaświeca
wygląda, że będzie większy problem, bo powinieneś podmienić ECU
to jest silnik z aparatem zapłonowym czy fajkocewkami? |
|
|
|
 |
WOJTESX
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: 18-08-2011, 13:52
|
|
|
to jest taki silnik
Więc to jest aparat zapłonowy .(raczej
[ Dodano: 18-08-2011, 14:05 ]
A jesteś pewny że to ECU ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-08-2011, 18:57
|
|
|
jest aparat - w takim razie czujnik najpewniej będzie właśnie w nim, ale bardzo częstą przypadłością w tych autach jest padaczka modułu zapłonowego w aparacie
pewności co to może być w tej konkretnej sytuacji, to nie mam - strzelam tylko rzeczy najbardziej prawdopodobne
edit: a może LPG rozłącza? wiesz - gazownicy muszą się podpiąć pod aparat i może stąd problemy |
|
|
|
 |
WOJTESX
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: 18-08-2011, 19:13
|
|
|
Dziś elektryk/elektronik ma mi sprawdzić cewkę .Zobaczymy czy coś wykaże .
[ Dodano: 19-08-2011, 19:22 ]
Cewka jest na pewno zepsuta .z tego co sprawdzili dwaj elektrycy , . Czujnik halla jest dobry.
[ Dodano: 22-08-2011, 19:22 ]
Witam ponownie ! dzięki wszystkim . Robertowi oraz Krzyżakowi . Co się okazało to nie cewka tylko czujnik Halla . Bo ten zatrzymał się w pozycji, na (jednej z czterech) blaszce i ją spaliło bo prąd przechodził cały czas. Jeszcze raz wielki dzięki za zainteresowanie tematem .
[ Dodano: 22-08-2011, 19:25 ]
Witam ponownie ! dzięki wszystkim . Robertowi oraz Krzyżakowi . Co się okazało to nie cewka tylko czujnik Halla . Bo ten zatrzymał się w pozycji, na (jednej z czterech) blaszce i ją spaliło bo prąd przechodził cały czas. Jeszcze raz wielki dzięki za zainteresowanie tematem . Misiek już śmiga jeszcze tylko olej i filtr do wymiany i spokój na jakieś 50 tyś. może lepiej. |
|
|
|
 |
|