Outlander II Ogólne - na jakie obroty max. można wkręcić auto
jorzyk1976 - 14-10-2011, 18:11 Temat postu: na jakie obroty max. można wkręcić auto testując swój samochód chciałem zobaczyć do ilu tys. obrotów obrotów max, on wchodził i co zauważyłem że samochód po przekroczeniu 4tys. obrotów obojętnie na którym to jest biegu płynnie nie jedzie tylko zachowuje się jakby sie dławił i tak płynnie szarpie. czy to jest jakieś zabezpieczenie przed zatarciem samochodu czy coś złego dzieje się z nim?
grzeniek - 14-10-2011, 19:10
diesel?
patrycjuszek - 14-10-2011, 20:33
Jeżeli to diesel VW to max obroty dla silnika 2.0 TDI to 4800 rpm.
Jest kilka opcji ale najpierw wymień filtr paliwa?
A chipowałeć swojego outka??
jorzyk1976 - 14-10-2011, 23:35
tak jest to diesel 2,0 i jest świeżo po wymianie filtra paliwa. ktoś z was koledzy sprawdzał u siebie coś takiego
patrycjuszek - 15-10-2011, 16:56
Kolego we wszystkich wykresach z hamowni ( jest ich na necie dużo, wystarczy wpisać chip tuning outlander) widać ze moc seryjna i moment kończą się powyżej 4000 rpm. Jeden silnik będzie ciągną do 4300 a inny do 4000.
W skrajnie wysokich obrotach duże znaczenie ma jakość paliwa, czy IC dobrze chłodzi powietrze ( ew filtr powietrza lekko zapchany ), czy jedziesz pod wiatr ( outek do opływowych aut nie należy), sprawność turbiny ( dużo sadzy na żaluzjach ), przytkany egr czy jest pod góre i wiele wiele innych.
Pamiętaj jak chcesz sprawdzić auto na przyspieszenie to zmieniaj biegi przy 3800 rpm, wyżej nie ma sensu kręcić tego silnika.
jaceksu79 - 15-10-2011, 17:01 Temat postu: Re: na jakie obroty max. można wkręcić auto
jorzyk1976 napisał/a: | ...czy to jest jakieś zabezpieczenie przed zatarciem samochodu czy coś złego dzieje się z nim? |
Tzw. odcięcie aby użytkownik nie "przekręcił" silnika tzn. nie nastąpiło spotkanie zaworów z tłokiem na wskutek dużej prędkości obrotowej silnika czyli "niezdążenia" zamknięcia się zaworów.
Mała rada- nie rób takich dziwnych testów na tym silniku - 2.0 TDi jest to felerna jednostka VW ( całkowite przeciwieństwo silników 1.9tdi) i bardzo wiele złego o niej można pisać. Wczoraj widziałem VW Touran-a 2.0 tdi - dokładnie te same usterki co w OII.( telepiący się silnik od egr-u i ubywanie płynu chłodniczego z już tradycyjnych przyczyn w tej jednostce).
|
|
|