[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Problem z chłodzeniem silnika
bosslog - 30-11-2011, 17:51 Temat postu: [CJ1A 1.3] Problem z chłodzeniem silnika Witam, od kilku miesięcy jestem w posiadaniu colta 1.3 (96r). Ogólnie wszystko działa bez problemu, jednak ostatnio zaniepokoiła mnie wskazówka od temperatury cieczy (silnika). Po rozgrzaniu silnika wskazówka dochodzi do połowy skali i po chwili zaczyna szybować prawie na czerwone pole i nagle spada do połowy, dzieje się tak co chwilę. Wiatrak od chłodnicy chodzi, prawie cały czas, stan płynu jest w normie. Większego spalania raczej nie ma... martwi mnie ta wskazówka, nie znam się za bardzo na mechanice samochodów, nie wiem czy mam się tym martwić i jechać do warsztatu?
Jeszcze jedna rzecz jaką zauważyłem, to pomarańczowy nalot między chłodnicą a silnikiem na różnych częściach - taki sam kolor ma płyn w chłodnicy... Czy to świadczy o jakimś przecieku? Plam pod samochodem nigdy nie widziałem, a płynu raczej nie ubywa.
Problem z przegrzaniem doświadczam tylko w trybie miejskim, na trasie jest raczej ok (przy 110hm/h).
Proszę o pomoc doświadczonych użytkowników
PS. Dodam, że mój mitsu ma przejechane ponad 330 tyś km.
krzysieg - 30-11-2011, 18:33
Pompa mogła nie być jeszcze wymieniana a one wytrzymują tak do 200k km,
koszt pompy firmy GMB (dobry stosunek ceny do jakości) to ok 120 zł .
Jak pompa nie działa dobrze to nie ma dobrego obiegu i płyn w silniku się grzeje zbyt mocno
a w chłodnicy nie ...
Jedź do warsztatu , nie powinno być drogo .
Te auto ma bardzo dobre chłodzenie mi nigdy wskazówka nie poszła powyżej połowy nawet w upał .
Jak kupiłem colta to mechanik mi wymienił pasek rozrządu i napinacz , miałem też wymieniać pompę bo wyczytałem na tym forum że pompa jest napędzana paskiem rozrządu i lepiej wymienić bo jak niedługo padnie to trzeba będzie oprócz pompy znowu dobierać się do rozrządu....
Co sie okazało wg mechanika nie jest napędzana paskiem rozrządu i w razie co można bez problemu wymienić , po za tym cos mówił że jak jest zużyta to cieknie z niej a u mnie było ok i nie ma potrzeby zakładać nowej ,więc nową pompę oddałem do sklepu .
Po odebraniu auta wszystko ok , więc wymienił dobrze i powinien mieć racje .
mani4c - 02-12-2011, 09:25
krzysieg... zmień mechanika. Jak to nie jest napędzana paskiem rozrządu? To niby jak? Skąd na kole pasowym pompy wody są wycięte ząbki pasujące jak ulał do paska rozrządu?
KaWu - 02-12-2011, 10:52
mani4c napisał/a: | krzysieg... zmień mechanika. Jak to nie jest napędzana paskiem rozrządu? |
Dokładnie.
krzysieg, zebys sie nie zdziwil ze chcac zmienic pompe bedziesz musial zmieniac tez caly rozrzad.
Obstawiam, ze to byla juz u Ciebie juz 2ga wymiana rozrzadu wiec pompa wody do wymiany bo na 90% niedlugo zacznie puszczac i/lub halasowac.
KlaudiuszBdg - 02-12-2011, 14:11
Ma racje, pompa jest napedzana z wieloklinu, nie z paska rozrzadu (mimo to chyba trzeba go sciagnac do wymiany)
Jezeli nie wiezycie to cykne dzis fotke.
krzysieg - 02-12-2011, 15:18
Musze zajrzeć pod maskę ale jeśli się nie mylę to rozrząd jest po lewej stronie a pompa po prawej .
Wychodzi na to że druga wymiana bo mam teraz 180k km , jak kupiłem go i wymieniłem było 173k km .
Obejrze w takim razie tą pompę
Hugo - 03-12-2011, 10:20
W 1.3 jest napędzana paskiem wielorowkowym, a w 1.6 paskiem rozrządu.
bosslog - 04-12-2011, 00:57
Okazało się, że poprzedni właściciel (mój ojciec) wymieniał pompę jakieś dwa lata temu.
Auto odstawiłem do warsztatu. Mechanik stwierdził, że zardzewiała i w efekcie czego przedziurawiła się jakaś (tajemnicza) metalowa rura za silnikiem... i to ma być ta przyczyna przegrzania. Co to za rura i za co odpowiada nie jestem w stanie powiedzieć. W poniedziałek będę miał więcej info.
------ Dodano we wtorek:
Hmm to na pewno jakaś rura związana z chłodzeniem, prawdopodobnie nie ma zamienników. Zamówiono więc oryginalną część w cenie 450zł. Mamy nadzieję, że tylko ta rura jest winna całej awarii i nie uległo zniszczeniu coś innego, np.: uszczelka głowicy!
Rurka przyjdzie za dwa dni. Czy orientuje się, ktoś jaka może być jej fachowa nazwa?
[ Dodano: 11-12-2011, 13:19 ]
Auto już odebrane. Pompa wodna, termostat, wiatrak były sprawne. Jedynie ta rura za silnikiem została wymieniona na nową (plus uszczelki) dodatkowo wymieniony płyn w chlodnicy i przeczyszczony cały układ. Do tego wymieniony był olej. Całość wyniosła ponad 800zł. Pozdrawiam.
MarcinZ - 03-01-2016, 14:56
a co zrobic ,gdzy wskazowka doszla prawie do polowy i gorny byl goracy waz ,zas wchodzace do auta w nagrzewnice zimne i dolny rowniez ? Z nawiewow leci zimne powietrze mimo ze ustawione pokretlem na cieple .
robertdg - 03-01-2016, 15:01
Jakiś problem z małym obiegiem, na poczatku dobrze zaczać od sprawdenia drożności nagrzewnicy
MarcinZ - 03-01-2016, 18:12
robertdg napisał/a: | na poczatku dobrze zaczać od sprawdenia drożności nagrzewnicy | w jaki sposob w tym dziwnym aucie ?
FTOrek - 03-01-2016, 19:14
Z tego co pisze MarcinZ wynika,ze duży obieg jest niedrożny.Sprawdź termostat.
MarcinZ - 03-01-2016, 20:04
FTOrek napisał/a: | Sprawdź termostat. | czyli demontaz hm hm zimno .......a co z tym paleniem dziwne ze po nocy niechcial odpalic ,mimo ze krecil ......................
|
|
|