Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Problem z chłodzeniem silnika
Autor Wiadomość
bosslog 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ0, 1.3 75KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 3
Skąd: Gdańsk/Działdowo
Wysłany: 30-11-2011, 17:51   [CJ1A 1.3] Problem z chłodzeniem silnika

Witam, od kilku miesięcy jestem w posiadaniu colta 1.3 (96r). Ogólnie wszystko działa bez problemu, jednak ostatnio zaniepokoiła mnie wskazówka od temperatury cieczy (silnika). Po rozgrzaniu silnika wskazówka dochodzi do połowy skali i po chwili zaczyna szybować prawie na czerwone pole i nagle spada do połowy, dzieje się tak co chwilę. Wiatrak od chłodnicy chodzi, prawie cały czas, stan płynu jest w normie. Większego spalania raczej nie ma... martwi mnie ta wskazówka, nie znam się za bardzo na mechanice samochodów, nie wiem czy mam się tym martwić i jechać do warsztatu?

Jeszcze jedna rzecz jaką zauważyłem, to pomarańczowy nalot między chłodnicą a silnikiem na różnych częściach - taki sam kolor ma płyn w chłodnicy... Czy to świadczy o jakimś przecieku? Plam pod samochodem nigdy nie widziałem, a płynu raczej nie ubywa.

Problem z przegrzaniem doświadczam tylko w trybie miejskim, na trasie jest raczej ok (przy 110hm/h).

Proszę o pomoc doświadczonych użytkowników :)

PS. Dodam, że mój mitsu ma przejechane ponad 330 tyś km.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 30-11-2011, 18:33   

Pompa mogła nie być jeszcze wymieniana a one wytrzymują tak do 200k km,
koszt pompy firmy GMB (dobry stosunek ceny do jakości) to ok 120 zł .
Jak pompa nie działa dobrze to nie ma dobrego obiegu i płyn w silniku się grzeje zbyt mocno
a w chłodnicy nie ...
Jedź do warsztatu , nie powinno być drogo .
Te auto ma bardzo dobre chłodzenie mi nigdy wskazówka nie poszła powyżej połowy nawet w upał .
Jak kupiłem colta to mechanik mi wymienił pasek rozrządu i napinacz , miałem też wymieniać pompę bo wyczytałem na tym forum że pompa jest napędzana paskiem rozrządu i lepiej wymienić bo jak niedługo padnie to trzeba będzie oprócz pompy znowu dobierać się do rozrządu....
Co sie okazało wg mechanika nie jest napędzana paskiem rozrządu i w razie co można bez problemu wymienić , po za tym cos mówił że jak jest zużyta to cieknie z niej a u mnie było ok i nie ma potrzeby zakładać nowej ,więc nową pompę oddałem do sklepu .
Po odebraniu auta wszystko ok , więc wymienił dobrze i powinien mieć racje .
 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-12-2011, 09:25   

krzysieg... zmień mechanika. Jak to nie jest napędzana paskiem rozrządu? To niby jak? Skąd na kole pasowym pompy wody są wycięte ząbki pasujące jak ulał do paska rozrządu? :D
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 02-12-2011, 10:52   

mani4c napisał/a:
krzysieg... zmień mechanika. Jak to nie jest napędzana paskiem rozrządu?


Dokładnie.
krzysieg, zebys sie nie zdziwil ze chcac zmienic pompe bedziesz musial zmieniac tez caly rozrzad.
Obstawiam, ze to byla juz u Ciebie juz 2ga wymiana rozrzadu wiec pompa wody do wymiany bo na 90% niedlugo zacznie puszczac i/lub halasowac.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-12-2011, 14:11   

Ma racje, pompa jest napedzana z wieloklinu, nie z paska rozrzadu (mimo to chyba trzeba go sciagnac do wymiany)

Jezeli nie wiezycie to cykne dzis fotke.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 02-12-2011, 15:18   

Musze zajrzeć pod maskę ale jeśli się nie mylę to rozrząd jest po lewej stronie a pompa po prawej .
Wychodzi na to że druga wymiana bo mam teraz 180k km , jak kupiłem go i wymieniłem było 173k km .
Obejrze w takim razie tą pompę :D
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-12-2011, 10:20   

W 1.3 jest napędzana paskiem wielorowkowym, a w 1.6 paskiem rozrządu.
 
 
bosslog 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ0, 1.3 75KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 3
Skąd: Gdańsk/Działdowo
Wysłany: 04-12-2011, 00:57   

Okazało się, że poprzedni właściciel (mój ojciec) wymieniał pompę jakieś dwa lata temu.

Auto odstawiłem do warsztatu. Mechanik stwierdził, że zardzewiała i w efekcie czego przedziurawiła się jakaś (tajemnicza) metalowa rura za silnikiem... i to ma być ta przyczyna przegrzania. Co to za rura i za co odpowiada nie jestem w stanie powiedzieć. W poniedziałek będę miał więcej info.

------ Dodano we wtorek:

Hmm to na pewno jakaś rura związana z chłodzeniem, prawdopodobnie nie ma zamienników. Zamówiono więc oryginalną część w cenie 450zł. Mamy nadzieję, że tylko ta rura jest winna całej awarii i nie uległo zniszczeniu coś innego, np.: uszczelka głowicy!

Rurka przyjdzie za dwa dni. Czy orientuje się, ktoś jaka może być jej fachowa nazwa?

[ Dodano: 11-12-2011, 13:19 ]
Auto już odebrane. Pompa wodna, termostat, wiatrak były sprawne. Jedynie ta rura za silnikiem została wymieniona na nową (plus uszczelki) :) dodatkowo wymieniony płyn w chlodnicy i przeczyszczony cały układ. Do tego wymieniony był olej. Całość wyniosła ponad 800zł. Pozdrawiam.
 
 
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 03-01-2016, 14:56   

a co zrobic ,gdzy wskazowka doszla prawie do polowy i gorny byl goracy waz ,zas wchodzace do auta w nagrzewnice zimne i dolny rowniez ? Z nawiewow leci zimne powietrze mimo ze ustawione pokretlem na cieple .
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-01-2016, 15:01   

Jakiś problem z małym obiegiem, na poczatku dobrze zaczać od sprawdenia drożności nagrzewnicy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 03-01-2016, 18:12   

robertdg napisał/a:
na poczatku dobrze zaczać od sprawdenia drożności nagrzewnicy
w jaki sposob w tym dziwnym aucie ?
 
 
FTOrek 
Forumowicz

Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 668
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 03-01-2016, 19:14   

Z tego co pisze MarcinZ wynika,ze duży obieg jest niedrożny.Sprawdź termostat.
_________________
161261
 
 
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 03-01-2016, 20:04   

FTOrek napisał/a:
Sprawdź termostat.
czyli demontaz hm hm zimno .......a co z tym paleniem dziwne ze po nocy niechcial odpalic ,mimo ze krecil ......................
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.