[CJ1A 1.3] Problem z chłodzeniem silnika |
Autor |
Wiadomość |
bosslog
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJ0, 1.3 75KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 3 Skąd: Gdańsk/Działdowo
|
Wysłany: 30-11-2011, 17:51 [CJ1A 1.3] Problem z chłodzeniem silnika
|
|
|
Witam, od kilku miesięcy jestem w posiadaniu colta 1.3 (96r). Ogólnie wszystko działa bez problemu, jednak ostatnio zaniepokoiła mnie wskazówka od temperatury cieczy (silnika). Po rozgrzaniu silnika wskazówka dochodzi do połowy skali i po chwili zaczyna szybować prawie na czerwone pole i nagle spada do połowy, dzieje się tak co chwilę. Wiatrak od chłodnicy chodzi, prawie cały czas, stan płynu jest w normie. Większego spalania raczej nie ma... martwi mnie ta wskazówka, nie znam się za bardzo na mechanice samochodów, nie wiem czy mam się tym martwić i jechać do warsztatu?
Jeszcze jedna rzecz jaką zauważyłem, to pomarańczowy nalot między chłodnicą a silnikiem na różnych częściach - taki sam kolor ma płyn w chłodnicy... Czy to świadczy o jakimś przecieku? Plam pod samochodem nigdy nie widziałem, a płynu raczej nie ubywa.
Problem z przegrzaniem doświadczam tylko w trybie miejskim, na trasie jest raczej ok (przy 110hm/h).
Proszę o pomoc doświadczonych użytkowników
PS. Dodam, że mój mitsu ma przejechane ponad 330 tyś km. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 30-11-2011, 18:33
|
|
|
Pompa mogła nie być jeszcze wymieniana a one wytrzymują tak do 200k km,
koszt pompy firmy GMB (dobry stosunek ceny do jakości) to ok 120 zł .
Jak pompa nie działa dobrze to nie ma dobrego obiegu i płyn w silniku się grzeje zbyt mocno
a w chłodnicy nie ...
Jedź do warsztatu , nie powinno być drogo .
Te auto ma bardzo dobre chłodzenie mi nigdy wskazówka nie poszła powyżej połowy nawet w upał .
Jak kupiłem colta to mechanik mi wymienił pasek rozrządu i napinacz , miałem też wymieniać pompę bo wyczytałem na tym forum że pompa jest napędzana paskiem rozrządu i lepiej wymienić bo jak niedługo padnie to trzeba będzie oprócz pompy znowu dobierać się do rozrządu....
Co sie okazało wg mechanika nie jest napędzana paskiem rozrządu i w razie co można bez problemu wymienić , po za tym cos mówił że jak jest zużyta to cieknie z niej a u mnie było ok i nie ma potrzeby zakładać nowej ,więc nową pompę oddałem do sklepu .
Po odebraniu auta wszystko ok , więc wymienił dobrze i powinien mieć racje . |
|
|
|
 |
mani4c
Forumowicz

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-12-2011, 09:25
|
|
|
krzysieg... zmień mechanika. Jak to nie jest napędzana paskiem rozrządu? To niby jak? Skąd na kole pasowym pompy wody są wycięte ząbki pasujące jak ulał do paska rozrządu? |
_________________ Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 02-12-2011, 10:52
|
|
|
mani4c napisał/a: | krzysieg... zmień mechanika. Jak to nie jest napędzana paskiem rozrządu? |
Dokładnie.
krzysieg, zebys sie nie zdziwil ze chcac zmienic pompe bedziesz musial zmieniac tez caly rozrzad.
Obstawiam, ze to byla juz u Ciebie juz 2ga wymiana rozrzadu wiec pompa wody do wymiany bo na 90% niedlugo zacznie puszczac i/lub halasowac. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-12-2011, 14:11
|
|
|
Ma racje, pompa jest napedzana z wieloklinu, nie z paska rozrzadu (mimo to chyba trzeba go sciagnac do wymiany)
Jezeli nie wiezycie to cykne dzis fotke. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 02-12-2011, 15:18
|
|
|
Musze zajrzeć pod maskę ale jeśli się nie mylę to rozrząd jest po lewej stronie a pompa po prawej .
Wychodzi na to że druga wymiana bo mam teraz 180k km , jak kupiłem go i wymieniłem było 173k km .
Obejrze w takim razie tą pompę |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-12-2011, 10:20
|
|
|
W 1.3 jest napędzana paskiem wielorowkowym, a w 1.6 paskiem rozrządu. |
|
|
|
 |
bosslog
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJ0, 1.3 75KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 3 Skąd: Gdańsk/Działdowo
|
Wysłany: 04-12-2011, 00:57
|
|
|
Okazało się, że poprzedni właściciel (mój ojciec) wymieniał pompę jakieś dwa lata temu.
Auto odstawiłem do warsztatu. Mechanik stwierdził, że zardzewiała i w efekcie czego przedziurawiła się jakaś (tajemnicza) metalowa rura za silnikiem... i to ma być ta przyczyna przegrzania. Co to za rura i za co odpowiada nie jestem w stanie powiedzieć. W poniedziałek będę miał więcej info.
------ Dodano we wtorek:
Hmm to na pewno jakaś rura związana z chłodzeniem, prawdopodobnie nie ma zamienników. Zamówiono więc oryginalną część w cenie 450zł. Mamy nadzieję, że tylko ta rura jest winna całej awarii i nie uległo zniszczeniu coś innego, np.: uszczelka głowicy!
Rurka przyjdzie za dwa dni. Czy orientuje się, ktoś jaka może być jej fachowa nazwa?
[ Dodano: 11-12-2011, 13:19 ]
Auto już odebrane. Pompa wodna, termostat, wiatrak były sprawne. Jedynie ta rura za silnikiem została wymieniona na nową (plus uszczelki) dodatkowo wymieniony płyn w chlodnicy i przeczyszczony cały układ. Do tego wymieniony był olej. Całość wyniosła ponad 800zł. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
MarcinZ
Mitsumaniak MarcinZ

Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 215 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 03-01-2016, 14:56
|
|
|
a co zrobic ,gdzy wskazowka doszla prawie do polowy i gorny byl goracy waz ,zas wchodzace do auta w nagrzewnice zimne i dolny rowniez ? Z nawiewow leci zimne powietrze mimo ze ustawione pokretlem na cieple . |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-01-2016, 15:01
|
|
|
Jakiś problem z małym obiegiem, na poczatku dobrze zaczać od sprawdenia drożności nagrzewnicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MarcinZ
Mitsumaniak MarcinZ

Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 215 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 03-01-2016, 18:12
|
|
|
robertdg napisał/a: | na poczatku dobrze zaczać od sprawdenia drożności nagrzewnicy | w jaki sposob w tym dziwnym aucie ? |
|
|
|
 |
FTOrek
Forumowicz
Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 668 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-01-2016, 19:14
|
|
|
Z tego co pisze MarcinZ wynika,ze duży obieg jest niedrożny.Sprawdź termostat. |
_________________ 161261 |
|
|
|
 |
MarcinZ
Mitsumaniak MarcinZ

Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 215 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 03-01-2016, 20:04
|
|
|
FTOrek napisał/a: | Sprawdź termostat. | czyli demontaz hm hm zimno .......a co z tym paleniem dziwne ze po nocy niechcial odpalic ,mimo ze krecil ...................... |
|
|
|
 |
|