[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C68A 1.8] 4G67 Dziwny stwór w misce olejowej
R-Man - 25-03-2012, 22:26 Temat postu: [C68A 1.8] 4G67 Dziwny stwór w misce olejowej Otóż wyciągnąłem sinik z mojego czerwonego GTi, i zacząłem go rozbierać z rzeczy potrzebnych, i tych co idą na złom. W misce olejowej znalazłem takiego oto stwora:
http://iv.pl/images/99251931464497649449.jpg
http://iv.pl/images/10589431991106870368.jpg
http://iv.pl/images/91715151559146785421.jpg
http://iv.pl/images/23339566637179044485.jpg
Początkowo pomyślałem że jest to panewka, ale zdecydowanie jest za długa, poza tym silnik musiał by strzelić z korby, albo chociaż urwać stopę, aby tak panewkę zmieliło i wypluło do michy
Stop podobny do panewkowego, wszystkie tłoki zdjąłem, blok wisi pusty, bez tłoków, z samym wałem i wałkami wyważającymi i za nic w świecie nie mogę zlokalizować gdzie takie coś mogło współpracować kiedyś z silnikiem
Proszę o pomoc w diagnozie
rosomak1983 - 25-03-2012, 22:55
Sprawdz czy magnes to przyciaga, po drugie jak wygladaja panewki ???
Po trzecie dlaczego rozebrałes silnika ???
R-Man - 26-03-2012, 07:03
ad 1 - Sprawdzę dziś czy przyciąga
ad 2 - Panewki całe, delikatnie ślady przytarcia (korbowodowe, nie wiem jeszcze jak wału korbowego)
ad 3 - rozbierałem, bo chciałem zobaczyć co tam się stało. Poprzedni właściciel twierdził że zakopał się w zaspie, i próbując wyjechać zagotował go (para mu niby z pod maski poleciała). Zgasił go i nie mógł już odpalić. Potem niby po ostygnięciu i zalaniu płynu chłodniczego silnik odpalił, ale po rozgrzaniu nie chciał odpalić, i zdjęli głowice i jego mechanik stwierdził, że silnik jest przytarty (że tłoki spuchły, albo pierścienie popękały)
Maretzky85 - 26-03-2012, 07:17
Jakaś panewka balansu może ?
R-Man - 26-03-2012, 07:22
No właśnie. Jak wyciągnąć te wałki?
Krzyzak - 26-03-2012, 07:28
wg mnie panewka
widziałem już panewkę wtopioną w stopę korbowodu - a cienka była jak żyletka
auto odpalało, ale gasło po zagrzaniu...
co do wałków - od strony rozrządu masz śrubki - jeden z nich wyciągasz razem z pompą oleju (takie wielkie z napisem AISIN )
R-Man - 26-03-2012, 17:17
Dokładnie to
Dzięki chłopaki
http://iv.pl/images/39493993257818811334.jpg
http://iv.pl/images/62510699835344211371.jpg
Mam nadzieję że głowica nie dostała, bo jest po wymianie uszczelniaczy itp
Jedno co mnie niepokoi w niej, to "rak" na 3 krzywkach:
http://iv.pl/images/20394538407647956066.jpg
http://iv.pl/images/34607730527843263002.jpg
http://iv.pl/images/49753317660743445632.jpg
Mam z tym tak jeździć, czy wstawić wałki z innej głowicy?
Krzywki wyglądają na dobre, są raczej ostre (nie są stępione), tylko te wżery ;/
Krzyzak - 26-03-2012, 18:37
te wżery rzeczywiście wyglądają kiepsko - powiem tak - rozwiązanie Mitsu, gdzie krzywka naciska na dźwignię jest niemal niezniszczalne, więc takie cosik to ewidentnie brak smarowania
ja bym szukał drugiego wałka
czy ta panewka to od wałka na pompie oleju? - bo takie zatarcie wskazuje na problemy z ciśnieniem
R-Man - 27-03-2012, 06:45
Krzyzak napisał/a: | ja bym szukał drugiego wałka |
Mam drugą głowicę, i z tego co pamiętam, wałki tam były idealne
Krzyzak napisał/a: | czy ta panewka to od wałka na pompie oleju? |
Nie, To ten dolny wałek
Maretzky85 - 27-03-2012, 07:04
Dolny jest od pompy oleju
R-Man - 28-03-2012, 06:24
Rzeczywiście
|
|
|