Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C68A 1.8] 4G67 Dziwny stwór w misce olejowej
Autor Wiadomość
R-Man 
Forumowicz


Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 204
Skąd: Wyspa Sobieszewska
Wysłany: 25-03-2012, 22:26   [C68A 1.8] 4G67 Dziwny stwór w misce olejowej

Otóż wyciągnąłem sinik z mojego czerwonego GTi, i zacząłem go rozbierać z rzeczy potrzebnych, i tych co idą na złom. W misce olejowej znalazłem takiego oto stwora:
http://iv.pl/images/99251931464497649449.jpg
http://iv.pl/images/10589431991106870368.jpg
http://iv.pl/images/91715151559146785421.jpg
http://iv.pl/images/23339566637179044485.jpg

Początkowo pomyślałem że jest to panewka, ale zdecydowanie jest za długa, poza tym silnik musiał by strzelić z korby, albo chociaż urwać stopę, aby tak panewkę zmieliło i wypluło do michy
Stop podobny do panewkowego, wszystkie tłoki zdjąłem, blok wisi pusty, bez tłoków, z samym wałem i wałkami wyważającymi i za nic w świecie nie mogę zlokalizować gdzie takie coś mogło współpracować kiedyś z silnikiem

Proszę o pomoc w diagnozie :|
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 25-03-2012, 22:55   

Sprawdz czy magnes to przyciaga, po drugie jak wygladaja panewki ???
Po trzecie dlaczego rozebrałes silnika ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
R-Man 
Forumowicz


Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 204
Skąd: Wyspa Sobieszewska
Wysłany: 26-03-2012, 07:03   

ad 1 - Sprawdzę dziś czy przyciąga
ad 2 - Panewki całe, delikatnie ślady przytarcia (korbowodowe, nie wiem jeszcze jak wału korbowego)
ad 3 - rozbierałem, bo chciałem zobaczyć co tam się stało. Poprzedni właściciel twierdził że zakopał się w zaspie, i próbując wyjechać zagotował go (para mu niby z pod maski poleciała). Zgasił go i nie mógł już odpalić. Potem niby po ostygnięciu i zalaniu płynu chłodniczego silnik odpalił, ale po rozgrzaniu nie chciał odpalić, i zdjęli głowice i jego mechanik stwierdził, że silnik jest przytarty (że tłoki spuchły, albo pierścienie popękały)
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-03-2012, 07:17   

Jakaś panewka balansu może ? :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
R-Man 
Forumowicz


Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 204
Skąd: Wyspa Sobieszewska
Wysłany: 26-03-2012, 07:22   

No właśnie. Jak wyciągnąć te wałki?
_________________
Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-03-2012, 07:28   

wg mnie panewka
widziałem już panewkę wtopioną w stopę korbowodu - a cienka była jak żyletka
auto odpalało, ale gasło po zagrzaniu...
co do wałków - od strony rozrządu masz śrubki - jeden z nich wyciągasz razem z pompą oleju (takie wielkie z napisem AISIN :) )
 
 
R-Man 
Forumowicz


Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 204
Skąd: Wyspa Sobieszewska
Wysłany: 26-03-2012, 17:17   

Dokładnie to ;)
Dzięki chłopaki :)
http://iv.pl/images/39493993257818811334.jpg
http://iv.pl/images/62510699835344211371.jpg

Mam nadzieję że głowica nie dostała, bo jest po wymianie uszczelniaczy itp :roll:
Jedno co mnie niepokoi w niej, to "rak" na 3 krzywkach:
http://iv.pl/images/20394538407647956066.jpg
http://iv.pl/images/34607730527843263002.jpg
http://iv.pl/images/49753317660743445632.jpg
Mam z tym tak jeździć, czy wstawić wałki z innej głowicy?
Krzywki wyglądają na dobre, są raczej ostre (nie są stępione), tylko te wżery ;/
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-03-2012, 18:37   

te wżery rzeczywiście wyglądają kiepsko - powiem tak - rozwiązanie Mitsu, gdzie krzywka naciska na dźwignię jest niemal niezniszczalne, więc takie cosik to ewidentnie brak smarowania
ja bym szukał drugiego wałka
czy ta panewka to od wałka na pompie oleju? - bo takie zatarcie wskazuje na problemy z ciśnieniem
 
 
R-Man 
Forumowicz


Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 204
Skąd: Wyspa Sobieszewska
Wysłany: 27-03-2012, 06:45   

Krzyzak napisał/a:
ja bym szukał drugiego wałka

Mam drugą głowicę, i z tego co pamiętam, wałki tam były idealne
Krzyzak napisał/a:
czy ta panewka to od wałka na pompie oleju?

Nie, To ten dolny wałek
_________________
Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-03-2012, 07:04   

Dolny jest od pompy oleju :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
R-Man 
Forumowicz


Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 204
Skąd: Wyspa Sobieszewska
Wysłany: 28-03-2012, 06:24   

Rzeczywiście :oops:
_________________
Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.