| 
		[C68A 1.8] 4G67 Dziwny stwór w misce olejowej | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 R-Man  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: '86 Ford Sierra RS2300 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-03-2012, 21:26   [C68A 1.8] 4G67 Dziwny stwór w misce olejowej
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Otóż wyciągnąłem sinik z mojego czerwonego GTi, i zacząłem go rozbierać z rzeczy potrzebnych, i tych co idą na złom. W misce olejowej znalazłem takiego oto stwora:
 
http://iv.pl/images/99251931464497649449.jpg
 
http://iv.pl/images/10589431991106870368.jpg
 
http://iv.pl/images/91715151559146785421.jpg
 
http://iv.pl/images/23339566637179044485.jpg
 
 
Początkowo pomyślałem że jest to panewka, ale zdecydowanie jest za długa, poza tym silnik musiał by strzelić z korby, albo chociaż urwać stopę, aby tak panewkę zmieliło i wypluło do michy
 
Stop podobny do panewkowego, wszystkie tłoki zdjąłem, blok wisi pusty, bez tłoków, z samym wałem i wałkami wyważającymi i za nic w świecie nie mogę zlokalizować gdzie takie coś mogło współpracować kiedyś z silnikiem
 
 
Proszę o pomoc w diagnozie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rosomak1983  		  
		 
         Mitsumaniak werbalny terrorysta
  
  
                  Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-03-2012, 21:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sprawdz czy magnes to przyciaga, po drugie jak wygladaja panewki ???
 
Po trzecie dlaczego rozebrałes silnika ??? | 
             
						
				_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
 
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
 
-Nie synku.... to Diesel.....   
 
Life is 2 short to drive boring cars   
 
6 bolt only... 
 
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 R-Man  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: '86 Ford Sierra RS2300 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-03-2012, 06:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ad 1 - Sprawdzę dziś czy przyciąga
 
ad 2 - Panewki całe, delikatnie ślady przytarcia (korbowodowe, nie wiem jeszcze jak wału korbowego)
 
ad 3 - rozbierałem, bo chciałem zobaczyć co tam się stało. Poprzedni właściciel twierdził że zakopał się w zaspie, i próbując wyjechać zagotował go (para mu niby z pod maski poleciała). Zgasił go i nie mógł już odpalić. Potem niby po ostygnięciu i zalaniu płynu chłodniczego silnik odpalił, ale po rozgrzaniu nie chciał odpalić, i zdjęli głowice i jego mechanik stwierdził, że silnik jest przytarty (że tłoki spuchły, albo pierścienie popękały) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-03-2012, 06:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jakaś panewka balansu może ?    | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 R-Man  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: '86 Ford Sierra RS2300 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-03-2012, 06:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No właśnie. Jak wyciągnąć te wałki? | 
             
						
				_________________ Były:
 
90'  Lancer GTi 16v 4G63 C68A
 
90'  Lancer GTi 16v 4G67 C68A
 
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
 
93' Lancer 1.6 4G92 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-03-2012, 06:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wg mnie panewka
 
widziałem już panewkę wtopioną w stopę korbowodu - a cienka była jak żyletka
 
auto odpalało, ale gasło po zagrzaniu...
 
co do wałków - od strony rozrządu masz śrubki - jeden z nich wyciągasz razem z pompą oleju (takie wielkie z napisem AISIN    ) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 R-Man  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: '86 Ford Sierra RS2300 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-03-2012, 17:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               te wżery rzeczywiście wyglądają kiepsko - powiem tak - rozwiązanie Mitsu, gdzie krzywka naciska na dźwignię jest niemal niezniszczalne, więc takie cosik to ewidentnie brak smarowania
 
ja bym szukał drugiego wałka
 
czy ta panewka to od wałka na pompie oleju? - bo takie zatarcie wskazuje na problemy z ciśnieniem | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 R-Man  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: '86 Ford Sierra RS2300 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-03-2012, 05:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | ja bym szukał drugiego wałka  | 	  
 
Mam drugą głowicę, i z tego co pamiętam, wałki tam były idealne
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | czy ta panewka to od wałka na pompie oleju? | 	  
 
Nie, To ten dolny wałek | 
             
						
				_________________ Były:
 
90'  Lancer GTi 16v 4G63 C68A
 
90'  Lancer GTi 16v 4G67 C68A
 
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
 
93' Lancer 1.6 4G92 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-03-2012, 06:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dolny jest od pompy oleju    | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 R-Man  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: '86 Ford Sierra RS2300 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2012, 05:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rzeczywiście     | 
             
						
				_________________ Były:
 
90'  Lancer GTi 16v 4G63 C68A
 
90'  Lancer GTi 16v 4G67 C68A
 
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
 
93' Lancer 1.6 4G92 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |