[C68A 1.8] 4G67 Dziwny stwór w misce olejowej |
Autor |
Wiadomość |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 25-03-2012, 22:26 [C68A 1.8] 4G67 Dziwny stwór w misce olejowej
|
|
|
Otóż wyciągnąłem sinik z mojego czerwonego GTi, i zacząłem go rozbierać z rzeczy potrzebnych, i tych co idą na złom. W misce olejowej znalazłem takiego oto stwora:
http://iv.pl/images/99251931464497649449.jpg
http://iv.pl/images/10589431991106870368.jpg
http://iv.pl/images/91715151559146785421.jpg
http://iv.pl/images/23339566637179044485.jpg
Początkowo pomyślałem że jest to panewka, ale zdecydowanie jest za długa, poza tym silnik musiał by strzelić z korby, albo chociaż urwać stopę, aby tak panewkę zmieliło i wypluło do michy
Stop podobny do panewkowego, wszystkie tłoki zdjąłem, blok wisi pusty, bez tłoków, z samym wałem i wałkami wyważającymi i za nic w świecie nie mogę zlokalizować gdzie takie coś mogło współpracować kiedyś z silnikiem
Proszę o pomoc w diagnozie |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-03-2012, 22:55
|
|
|
Sprawdz czy magnes to przyciaga, po drugie jak wygladaja panewki ???
Po trzecie dlaczego rozebrałes silnika ??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 26-03-2012, 07:03
|
|
|
ad 1 - Sprawdzę dziś czy przyciąga
ad 2 - Panewki całe, delikatnie ślady przytarcia (korbowodowe, nie wiem jeszcze jak wału korbowego)
ad 3 - rozbierałem, bo chciałem zobaczyć co tam się stało. Poprzedni właściciel twierdził że zakopał się w zaspie, i próbując wyjechać zagotował go (para mu niby z pod maski poleciała). Zgasił go i nie mógł już odpalić. Potem niby po ostygnięciu i zalaniu płynu chłodniczego silnik odpalił, ale po rozgrzaniu nie chciał odpalić, i zdjęli głowice i jego mechanik stwierdził, że silnik jest przytarty (że tłoki spuchły, albo pierścienie popękały) |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-03-2012, 07:17
|
|
|
Jakaś panewka balansu może ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 26-03-2012, 07:22
|
|
|
No właśnie. Jak wyciągnąć te wałki? |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-03-2012, 07:28
|
|
|
wg mnie panewka
widziałem już panewkę wtopioną w stopę korbowodu - a cienka była jak żyletka
auto odpalało, ale gasło po zagrzaniu...
co do wałków - od strony rozrządu masz śrubki - jeden z nich wyciągasz razem z pompą oleju (takie wielkie z napisem AISIN ) |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-03-2012, 18:37
|
|
|
te wżery rzeczywiście wyglądają kiepsko - powiem tak - rozwiązanie Mitsu, gdzie krzywka naciska na dźwignię jest niemal niezniszczalne, więc takie cosik to ewidentnie brak smarowania
ja bym szukał drugiego wałka
czy ta panewka to od wałka na pompie oleju? - bo takie zatarcie wskazuje na problemy z ciśnieniem |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 27-03-2012, 06:45
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | ja bym szukał drugiego wałka |
Mam drugą głowicę, i z tego co pamiętam, wałki tam były idealne
Krzyzak napisał/a: | czy ta panewka to od wałka na pompie oleju? |
Nie, To ten dolny wałek |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-03-2012, 07:04
|
|
|
Dolny jest od pompy oleju |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 28-03-2012, 06:24
|
|
|
Rzeczywiście |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
|