To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Diagnoza stuków zawieszenia.

Anonymous - 12-04-2012, 09:47
Temat postu: Diagnoza stuków zawieszenia.
Witam,

Mój Colt zmaga się z dość głośną pracą przedniego zawieszenia. Podczas przeglądu technicznego na szarpakach diagnosta nie zauważył żadnych niepokojących luzów.

Mimo wszystko wymieniłem już:
- gumy stabilizatora
- łączniki stabilizatora (te miały duży luz - po wymianie jest trochę lepiej)
- sworznie wahacza
- końcówki drążków

Nie potrafię zlokalizować źródła stuków. Słychać je na poprzecznych nierównościach, również przy jeździe na wprost. Najgłośniej stuka na wszelkich dziurach, torach kolejowych lub tramwajowych, sfatygowanej kostce brukowej itp.

I tutaj moje pytania:
- W jaki sposób sprawdzić stan górnego mocowania amortyzatorów (poduszka, łożysko) w domowych warunkach ?
- Co jeszcze może być źródłem stuków? Jak to sprawdzić?

elektryk - 12-04-2012, 10:39

Wydaje mi się że trzeba ustawić auto na podnośniku i by ścisnąć sprężyny tak żeby amortyzator utrzymywał cały ciężar. Jak szukałem u siebie to wszyscy twierdzili że uszkodzone mocowanie amortyzatorów by miało inne objawy. U mnie w O1 bardzo hałasowały wahliwe tuleje wahaczy. One są normalnie ruchome, ale bez demontażu trudno określić czy mają luz czy po prostu pracują.
Bizi78 - 12-04-2012, 16:17

Górne mocowanie amortyzatorów sprawdza się na postoju kręcąc kierownicą w lewo i prawo na przemian.
Jak nic niepokojącego nie słychać to nie to. W górnym mocowaniu amora najczęściej pada łożysko.

Miroslaw1305 - 13-04-2012, 20:45

Domowym sposobem na sprawdzenie luzów górnego mocowania amortyzatorów możesz przeprowadzic w następujący sposób .
1 otwierasz maskę
2 ściagasz osłonę górnego mocowania
3delikatnie przytrzymujesz palcem wystającą częśc amortyzatora
4 kołyszesz na boki samochodem -może ci ktoś pomóc .
Jeśl i wyczuwasz luz-to pracuje amortyzator w górnym mocowaniu .
Jest to tylko tak zwane domowe sprawdzenie i pokaże duży luz.
Sprawdzenie w 100 % tak jak opisał gregorbu.
Zdaża się że to puka o cięgno amortyzatora.Tłok o tłoczysko ..
Ten temat przewijał się wielokrotnie.Popatrz na forum.
Ja sprawdzałem wszystko i tak czasami mi coś puka z przodu ,dałem sobie spokój.Na przeglądzie zwracam uwagę tylko większą na wszystkie końcówki o,których wiemy że są przyczyną stuków.
To tak jak z bolącym zębem -w końcu wyjdzie ,który .

Anonymous - 15-04-2012, 21:01

Dziękuję za wskazówki. Wynika z tego, że mocowanie i łożysko raczej jest w porządku. Szukam dalej ;-) Może tuleje wahacza ...
elektryk - 15-04-2012, 22:49

Tak z pamięci to u mnie jeszcze stukała podskakująca chłodnica, miałem nieoryginalną zamocowaną "na wcisk".
Jeśli u Ciebie coś stuka w momencie kiedy jednocześnie najeżdżasz kołami, to może coś zamocowane luźno w komorze silnika lub bagażniku? Np akumulator albo koło zapasowe.

Anonymous - 16-04-2012, 08:37

Akumulator i koło zapasowe na pewno są dobrze przymocowane. Aczkolwiek trop jest słuszny. W pierwszej kolejności zlikwiduję wszystkie luzy nie-zawieszeniowych elementów tj. plastiki osłony nadkola z przodu, ta pilśniowa przykrywka w bagażniku, półka, ramki pod tablice rejestracyjne itp.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group