Diagnoza stuków zawieszenia. |
Autor |
Wiadomość |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2012, 09:47 Diagnoza stuków zawieszenia.
|
|
|
Witam,
Mój Colt zmaga się z dość głośną pracą przedniego zawieszenia. Podczas przeglądu technicznego na szarpakach diagnosta nie zauważył żadnych niepokojących luzów.
Mimo wszystko wymieniłem już:
- gumy stabilizatora
- łączniki stabilizatora (te miały duży luz - po wymianie jest trochę lepiej)
- sworznie wahacza
- końcówki drążków
Nie potrafię zlokalizować źródła stuków. Słychać je na poprzecznych nierównościach, również przy jeździe na wprost. Najgłośniej stuka na wszelkich dziurach, torach kolejowych lub tramwajowych, sfatygowanej kostce brukowej itp.
I tutaj moje pytania:
- W jaki sposób sprawdzić stan górnego mocowania amortyzatorów (poduszka, łożysko) w domowych warunkach ?
- Co jeszcze może być źródłem stuków? Jak to sprawdzić? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 12-04-2012, 10:39
|
|
|
Wydaje mi się że trzeba ustawić auto na podnośniku i by ścisnąć sprężyny tak żeby amortyzator utrzymywał cały ciężar. Jak szukałem u siebie to wszyscy twierdzili że uszkodzone mocowanie amortyzatorów by miało inne objawy. U mnie w O1 bardzo hałasowały wahliwe tuleje wahaczy. One są normalnie ruchome, ale bez demontażu trudno określić czy mają luz czy po prostu pracują. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-04-2012, 16:17
|
|
|
Górne mocowanie amortyzatorów sprawdza się na postoju kręcąc kierownicą w lewo i prawo na przemian.
Jak nic niepokojącego nie słychać to nie to. W górnym mocowaniu amora najczęściej pada łożysko. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 13-04-2012, 20:45
|
|
|
Domowym sposobem na sprawdzenie luzów górnego mocowania amortyzatorów możesz przeprowadzic w następujący sposób .
1 otwierasz maskę
2 ściagasz osłonę górnego mocowania
3delikatnie przytrzymujesz palcem wystającą częśc amortyzatora
4 kołyszesz na boki samochodem -może ci ktoś pomóc .
Jeśl i wyczuwasz luz-to pracuje amortyzator w górnym mocowaniu .
Jest to tylko tak zwane domowe sprawdzenie i pokaże duży luz.
Sprawdzenie w 100 % tak jak opisał gregorbu.
Zdaża się że to puka o cięgno amortyzatora.Tłok o tłoczysko ..
Ten temat przewijał się wielokrotnie.Popatrz na forum.
Ja sprawdzałem wszystko i tak czasami mi coś puka z przodu ,dałem sobie spokój.Na przeglądzie zwracam uwagę tylko większą na wszystkie końcówki o,których wiemy że są przyczyną stuków.
To tak jak z bolącym zębem -w końcu wyjdzie ,który . |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2012, 21:01
|
|
|
Dziękuję za wskazówki. Wynika z tego, że mocowanie i łożysko raczej jest w porządku. Szukam dalej Może tuleje wahacza ... |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 15-04-2012, 22:49
|
|
|
Tak z pamięci to u mnie jeszcze stukała podskakująca chłodnica, miałem nieoryginalną zamocowaną "na wcisk".
Jeśli u Ciebie coś stuka w momencie kiedy jednocześnie najeżdżasz kołami, to może coś zamocowane luźno w komorze silnika lub bagażniku? Np akumulator albo koło zapasowe. |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2012, 08:37
|
|
|
Akumulator i koło zapasowe na pewno są dobrze przymocowane. Aczkolwiek trop jest słuszny. W pierwszej kolejności zlikwiduję wszystkie luzy nie-zawieszeniowych elementów tj. plastiki osłony nadkola z przodu, ta pilśniowa przykrywka w bagażniku, półka, ramki pod tablice rejestracyjne itp. |
|
|
|
 |
|